Toon posts:

defragmenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister/vannacht mijn HD gedefragmenteerd en vandaag heb ik een bootpartitie aangemaakt. Mijn Windows-partitie is dus niet van grootte veranderd, enkel verplaatst. Is mijn Windows-partitie nu weer gefragmenteerd. :?
En als ik mijn Windows-partitie nou een stukje groter/kleiner had gemaakt, raakt die partitie dan ook gefragmenteerd en in welke mate?
:?

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41
Volgens mij worden je bestandjes pas gefragmenteerd als je ze op een schijf zet waar lege plekken op zitten. Deze lege plekken worden dan opgevuld door de nieuwe bestandjes, en ze ontstaan door het verwijderen van andere bestanden.

Als je dus een niet-gefragmenteerde schijf verplaatst naar een lege schijf, ontstaat er volgens mij geen fragmentatie.

Of zie ik iets over het hoofd ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer gewoon nog 1 keer te defragmenteren. Als het niet of nauwelijks is gefragmenteerd, dan zal het defragmenteren gewoon veel sneller gaan...

Maar ik denk zelf ook dat het niet gefragmenteerd raakt als je alleen maar de partitie verplaatst. Als je dat met behulp van bijv Partitionmagic deed, dan wordt de partitie gewoon blok voor blok verplaatst, dus niet per bestand.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

Fragmentatie is volgens mij dat verschillende stukjes van een bestand of verschillende bij elkaar horende bestanden van een programma ver van elkaar verspreid op je HDD staan. Defragmentateren lost dat op, zodat je PC sneller die bestanden/programmas kan aanspreken.

Dus als je een gedefragmenteerde schijf gaat kopieren blijft 'ie ook gedefragmenteerd :)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Met PQmagic?
In principe niet. Maar controleer het eens met defrag. Of iets anders, misschien op www.wininternals.com.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.