Restwaarde product binnen garantie of omruiling tv?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
Situatie is als volgt. (TV gekocht bij de BCC)

- 1 dag voordat de garantie verloopt meld ik mijn televisie in voor een reparatie, er zijn dode pixels in het scherm te vinden, tv wordt opgehaald en ik krijg vanzelf bericht. (Tv werd weinig gebruikt 700 branduren in bijna 2 jaar en folie zat nog op de tv)

- 2 twee weken later krijg ik een ruil-tv bezorgd. Doos zag eruit alsof hij verslonden was door wat hongerige leeuwen. Afstandsbediening was smerig, maar het ergste was nog, deze tv bevatte ook dode pixels.

3- Gelijk dezelfde dag naar de winkel, gevraagd naar een oplossing. Enige mogelijkheid was weer verzenden, onder protest weer laten verzenden.

4- Week later komt deze tv weer terug met de melding dat 'de binnenkant van het paneel gereinigd is van stofdeeltjes'? Echter komt de tv terug met een kras op het lcd en de behuizing die zat niet goed vast, die was zo los te klikken. Hier zijn foto's en video's van gemaakt. Nu is dit toestel ook weer teruggestuurd... (Nog in proces)

Nu komt de hamvraag:

Eerste tv binnen de garantie opgestuurd. De ruil-tv die ik heb gekregen was buiten de garantie, aangezien ik mijn eerste tv 1 dag voor de garantie heb aangemeld. Ik heb echter 90 dagen garantie op een vervanging c.q. reparatie.

Echter heb ik al het één en ander vernomen dat ze me hoogstwaarschijnlijk 50% van de restwaarde gaan geven van mijn televisie. Ik heb echter mijn initiële televisie binnen de garantie ingeleverd, met hetzelfde geld (restwaarde van 50%) kan ik geen tv kopen.

In mijn ogen zijn ze gewoon verplicht om een gelijkwaardig model te leveren of mijn originele televisie goed te repareren, maar misschien zit ik er naast?

Iemand misschien input wat ik mag verwachten van de BCC in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik het goed begrijp wil je speculeren over wat BCC gaat doen in deze en wacht je nu op respons met wat er gaat gebeuren? Ik zou sowieso even afwachten waar BCC mee komt en daar mee in gesprek gaan om te kijken wat er mogelijk is.

Mijn tip daarbij, blijf wel redelijk. Je hebt de TV al twee jaar probleemloos kunnen gebruiken en is in twee jaar natuurlijk ook al aardig afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb het 1 en ander al vernomen van medewerkers daar. Mijn punt is echter, als de tv 1 dag voor de garantietermijn is verstreken wordt gecrediteerd krijg je wel de volle restwaarde om een nieuwe televisie uit te kiezen. Nu is door de manier waarop zij handelen dit allemaal uitgelopen. Ik heb binnen garantie vziw recht op herstel of vervanging. Niet op een half product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Wat u's mis is om welk model gaat het? En voor hoeveel heb je hem gekocht. En zijn het alleen dode pixels die het probleem zijn? Of is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
loki504 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:56:
Wat u's mis is om welk model gaat het? En voor hoeveel heb je hem gekocht. En zijn het alleen dode pixels die het probleem zijn? Of is er nog meer?
Allemaal niet relevant. Mijn klachten zijn door BCC en reparateur gegrond verklaard, anders namen ze hem niet in behandeling... Lees ook de OP, daar staat alles in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Mr.Joker schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:10:
[...]

Allemaal niet relevant. Mijn klachten zijn door BCC en reparateur gegrond verklaard, anders namen ze hem niet in behandeling... Lees ook de OP, daar staat alles in ;)
Model en prijs zijn in mijn ogen wel degelijk relevant. Een tv van 300 die net aan binnen garantie kapot gaat is natuurlijk wat anders als je 5k kostenden tv. Daar mag je een Veel langere levensduur van verwachten. Maar als dat je houding is naar je mede mensen die je proberen te helpen wens ik je veel succes met de afhandeling. Ik steek er geen tijd/moeite meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom heb je de eerste tv niet direct teruggebracht toen de dode pixels ontstonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Na wat heen en weer gezeur vanuit mijn kant, toch mijn zin gekregen. Krijg volle restwaarde om een nieuwe tv uit te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Mijn tip daarbij, blijf wel redelijk. Je hebt de TV al twee jaar probleemloos kunnen gebruiken en is in twee jaar natuurlijk ook al aardig afgeschreven.
Toch wel apart dat de ene moderator hiermee komt, maar bv Floppus zich meer bedient van het standpunt uit het Quelle-arrest.

Verder niet zo druk maken over die garantietermijn. Je tv heb je op tijd aangemeld, dit valt gewoon onder de afhandeling van/onder garantie totdat je een fatsoenlijke vervanger hebt gekregen.

Als je het sterker wilt stellen kan je ook stellen dat de tv niet conform was (immers binnen garantie stuk) en de garantie pas gaat lopen nadat deze wel conform is, dus pas nadat je een nieuw toestel hebt ontvangen.
Krijg volle restwaarde om een nieuwe tv uit te kiezen
Wat bedoel je met volle restwaarde? Het aankoopbedrag, of een of andere lager bedrag vanwege zogenaamde afschrijving?
Pagina: 1