Is een ASUS A7A266 moeboe overcloack vriendelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DDreameRR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 20:19
Ik ben van plan om een nieuw pc te bouwen, en kan maar niet beslissen welk moeboe ik zal kopen. Kep hiero zon beetje rondgekeken en het blijkt dat Abit kt7a zeer in smaak valt. Ik wil een Socket A moeboe. Ik hoorde dat die asus ook heel goed was. Nou is de vraag welke van de twee is beter? Die asus heeft wel DDR.

Verwijderd

ik zou niet die Asus nemen.Ik heb 'm zelf,hij is heel stabiel,maar met DDR niet sneller dan m'n oude mobo(MSI K7pro 2A) en die draaide zelfs met pc133.

• DDreameRR
k, geen asus dan maar. Het is wel raar want ik hoor dat DDR echt merkbaar sneller is

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hmm,persoonlijk zou ik toch voor het bord met DDR ondersteuning gaan,want anders zul je later toch moeten gaan upgraden..
Je moet soms ook een beetje meegaan met de techniek..
DDR is sneller,en bij de ene opdracht minder merkbaar dan de andere..
En een antwoord op je vraag of die goed is met overklokken,dat is ja,het is gewoon een goed Asus bordje en ongeacht bij wie hij onstbabiel is, dat ligt vaak aan de combinatie van de hardware aan,want een moederbordbakker zal echt geen onstabiele borden bakken hoor, neem dat maar van me aan,asus is een goed en betrouwbaar merk.

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

in principe wel,maar het hangt helemaal van de chipset af-A7A266 heeft een Ali Magik 1 chipset en is langzamer dan andere DDR-chipsets.nForce-chipset haalt veel meer uit DDR-geheugen,maar ja..nog ff wachten

• seppie

seppie

Wie anders?

Op woensdag 04 juli 2001 20:22 schreef DDreameRR het volgende:
k, geen asus dan maar. Het is wel raar want ik hoor dat DDR echt merkbaar sneller is
Je gaat toch niet je beslissing laten afhangen van één mening van iemand, met alle respect voor die persoon,maar wat bij hem is hoeft toch niet zo bij iedereen te zijn?
Neem nou maar van me aan,DDR is niet voor niets DOUBLE dat rate,dus het MOET wel sneller gaan,en het kan zowiezo heel wat meer verwerken,dus ga nou maar voor die DDR..

M.v.g
Seppie

• seppie

seppie

Wie anders?

Oh,ik dacht dat we allang beland waren aan nieuwe chipsets van Via en Nvidea,het is namelijk weer een tijdje geleden dat ik actief hier te zien was,maar die Ali Magik 1 chipset is er dus nog steeds...
Hmm,ja, dat is duidelijk een ander verhaal hoor, ik zou afwachten of gewoon voor een ander mobo met goede chipset gaan..

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 20:29 schreef seppie het volgende:

[..]

Je gaat toch niet je beslissing laten afhangen van één mening van iemand, met alle respect voor die persoon,maar wat bij hem is hoeft toch niet zo bij iedereen te zijn?
Neem nou maar van me aan,DDR is niet voor niets DOUBLE dat rate,dus het MOET wel sneller gaan,en het kan zowiezo heel wat meer verwerken,dus ga nou maar voor die DDR..

M.v.g
Seppie
Dat vind ik nou slecht advies, wat eerder werd gezegd over het verschil in effectiviteit van DDR op verschillende chipsets klopt namelijk helemaal.

Hij kan best een mobo met DDR kopen, alleen niet die Asus...
Borden met AMD 760, Nvidia Nforce, SIS 730 presteren allemaal beter..

Verwijderd

Asus is niet slecht hoor. De chipset (Ali) is gewoon slecht. Je kunt beter voor een AMD 760 of VIA KT266 gaan als je DDR wilt.

• seppie

seppie

Wie anders?

Op woensdag 04 juli 2001 20:35 schreef yhtomit het volgende:
Dat vind ik nou slecht advies, wat eerder werd gezegd over het verschil in effectiviteit van DDR op verschillende chipsets klopt namelijk helemaal.

Hij kan best een mobo met DDR kopen, alleen niet die Asus...
Borden met AMD 760, Nvidia Nforce, SIS 730 presteren allemaal beter..
Ja,ik ben het zeker met je eens,sorry dat ik niet wist dat er een ALi MagiK chipset op dat mobo zat.

I'm just Human :'(

• DDreameRR
ik post hier niet vaak dus daarom was ik ook snel tevreden met een antwoord :)

En inderdaad het was de bedoeling om een pc te bouwen die wat langer mee gaat. Ik heb nu namelijk een compaq bak met een PIII 450. Dat is dus veels te traag. Ik ben wel van plan om een Duron 700 te kopen, aangezien ze voor 8 tientjes te krijgen zijn en ook goed te overcloacken zijn. Het probleem zit em dus in een goede moeboe. En wat d88 jullie van MSI KT7 Turbo-limited edition? Gebaseerd op KT133A chipset, met PC2PC spul (handig voor een netwerkje met die oude compaq van mij) 266mhz FSB, met RAID.
Hij is ook nog mooi rood :9~

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
weet waar je aan begint met een MSI turbo bord ik heb eigenlijk wel een beetje spijt dat ik niet de abit heb genomen 6 weken terug, hoewel het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon pech heb met dit mobo, en dat jij dat heb met die abit...

Sinlath | Opinions may contain latency

• DDreameRR
nou weet ik het helemaal niet ... wat is er mis dan met die moeboe bij jou?
Pagina: 1