Toon posts:

Zwak wi-fi signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn verdieping (2de) is het Wi-Fi signaal vrij zwak. De modem bevindt zich op het gelijkvloers. Ik heb om toch nog een geode verbinding te hebben op de playstation deze verbonden met de kabel via een accesspoint. Toch valt die soms uit en wordt ik gedisconnecteerd. Ook via de smartphone is het Wi-Fi bereik op mijn verdieping niet optimaal.
Kan het gebruik van een Wi-Fi repeater dit problem helpen oplossen? Ik heb het een beetje onderzocht en het lijkt alsof dat een AP het beste resultaat zou moeten geven.

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-04-2017 12:51)

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Er is zoveel over dit onderwerp op GOT terug te vinden.
AP op tweede verdieping vervangen door exemplaar met wifi ingebouwd.
Repeater gaat je niks helpen. Die vangt al een zwak signaal op. Je kan ook eender welke wifirouter op bridge zetten en die bedraad aansluiten op je AP op de tweede verdieping.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Er is zoveel over dit onderwerp op GOT terug te vinden.
AP op tweede verdieping vervangen door exemplaar met wifi ingebouwd.
Repeater gaat je niks helpen. Die vangt al een zwak signaal op. Je kan ook eender welke wifirouter op bridge zetten en die bedraad aansluiten op je AP op de tweede verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je voorstelt zou de Wi-Fi op die verdieping gelijk moeten stellen met wat ik nu ontvang via de AP met de kabel als ik het goed heb begrepen. Kan ik wat doen om de verbinding die via de kabel van de AP gaat te verbeteren? Alvast bedankt voor je hulp Flip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Klopt. De bekabelde verbinding zou 'gewoon' goed moeten zijn.