Mijn vraag
Een vriend van mij heeft een tijd terug een huis gekocht. Achter in de tuin staat een redelijk grote schuur die nu een beetje als chillruimte wordt gebruikt.
Deze schuur staat op ongeveer 20-30m van de woonst.
Er is elektriciteit aanwezig (stopcontacten)
Het huis is van 1998.
De schuur van 2003. Bekabeling zal dus nog wel redelijk zijn imo.
Nu is mijn vraag: Wat is de makkelijkste manier om hier wifi te implementeren?
Zijn er andere mogelijkheden dan "kerel trekt ff een kabel naar dat tuinhuis".
Relevante software en hardware die ik gebruik
Internet pakket is telenet: Fiber 200
upload 20Mbps
download 200Mbps
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telenet heeft zelf ook powerline adapters. Reeds met hun nieuwe "flow" technologie. Dit is gewoon dat "snelle" apparaten voorrang krijgen via 5Ghz en andere oudere toestellen bijvoorbeeld gewoon 2,4 krijgen.
Nu denk ikzelf dat als hij wil werken met powerline adapters, de afstand te groot is en er een grote degradatie zal plaatsvinden van het signaal.
Mijn ouders (en ikzelf) zijn bij Proximus. Ze gebruiken ook powerline adapters maar dit over een afstand van nog geen 2 meter. ( De moeder wou geen gaten boren in haar muur.) En deze werken uitstekend (al 4-5 jaar zonder defect denk ik.)
Het internet in de schuur gaat vooral gebruikt worden voor console gaming, beetje surfen op het internet enzovoorts.
Ik heb verder ook gelezen dat de powerline adapters van telenet redelijk in orde zijn(oudere topics).
Ik zit een beetje verveeld met de afstand. Daar wringt het schoentje.
Alle tips zijn welkom!
Een vriend van mij heeft een tijd terug een huis gekocht. Achter in de tuin staat een redelijk grote schuur die nu een beetje als chillruimte wordt gebruikt.
Deze schuur staat op ongeveer 20-30m van de woonst.
Er is elektriciteit aanwezig (stopcontacten)
Het huis is van 1998.
De schuur van 2003. Bekabeling zal dus nog wel redelijk zijn imo.
Nu is mijn vraag: Wat is de makkelijkste manier om hier wifi te implementeren?
Zijn er andere mogelijkheden dan "kerel trekt ff een kabel naar dat tuinhuis".
Relevante software en hardware die ik gebruik
Internet pakket is telenet: Fiber 200
upload 20Mbps
download 200Mbps
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telenet heeft zelf ook powerline adapters. Reeds met hun nieuwe "flow" technologie. Dit is gewoon dat "snelle" apparaten voorrang krijgen via 5Ghz en andere oudere toestellen bijvoorbeeld gewoon 2,4 krijgen.
Nu denk ikzelf dat als hij wil werken met powerline adapters, de afstand te groot is en er een grote degradatie zal plaatsvinden van het signaal.
Mijn ouders (en ikzelf) zijn bij Proximus. Ze gebruiken ook powerline adapters maar dit over een afstand van nog geen 2 meter. ( De moeder wou geen gaten boren in haar muur.) En deze werken uitstekend (al 4-5 jaar zonder defect denk ik.)
Het internet in de schuur gaat vooral gebruikt worden voor console gaming, beetje surfen op het internet enzovoorts.
Ik heb verder ook gelezen dat de powerline adapters van telenet redelijk in orde zijn(oudere topics).
Ik zit een beetje verveeld met de afstand. Daar wringt het schoentje.
Alle tips zijn welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Sabrepulse op 13-04-2017 12:03 . Reden: Onduidelijke vraag verwijderd ]