Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rillas
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-07 21:26
Beste,

Gisteren een Quantis 1.3 CI+ Module gekocht in de hoop dat ik van mijn UPC digitale ontvanger incl. afstandbediening af zou zijn. De UPC Smartcard werkt / is geactiveerd, ik kijk al een maand digitaal tv via mijn digitale ontvanger (kastje) zonder problemen. Begin maart dit jaar dit abonnement gestart bij Ziggo.

Bij het instellen van de CI+ Module heb ik de volgende handelingen uitgevoerd:
1. TV naar fabrieksinstellingen
2. DVB-C installatie gestart
3. De UPC Frequentie en netwerk code gebruikt (164,00 + 43136)
(Ziggo frequentie en netwerk code worden geen kanalen gevonden)
4. Alle kanalen succesvol gezocht
5. Op Ned 1. de CI+ Module geplaatst (Smartcard op de juiste manier ingestoken)
6. Authenticatie is gelukt, zenders van mijn bestellingen zijn geactiveerd en zou ik kunnen gaan gebruiken

http://imgur.com/SC4wVM3

Maar zodra ik verder dan NED 3 zap dan krijg ik alsnog allemaal gecodeerde zenders te zien.
De melding is E06-4, Smartcard niet uit te lezen (mogelijk verkeerd in het slot etc.) echter heb ik alle instellingen al meerdere malen gecontroleerd.

http://imgur.com/UdziQLg

Nu zag ik op een postcode check van Ziggo specifiek voor de Quantis 1.3 CI+ Module dat de module zelf ongeschikt is voor mijn regio(?). Gezien alle stappen 1 t/m 6 wel zijn gelukt inclusief authenticatie van mijn producten, is dit dan daadwerkelijk de oorzaak van de gecodeerde kanalen? Ik lees op het internet namelijk niets over geblokkeerde of niet ondersteunde regio's voor CI+ Modules wat betreft Quantis en alleen maar goede reviews.

Zijn er nog opties die ik kan proberen of resteert alleen nog het retour sturen van de Quantis module en het maar via de module van Ziggo zelf te proberen?

Beste antwoord (via Rillas op 13-04-2017 16:02)

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Je CI+ module is voor IRDETO encryptie
Je Smartcard is voor Nagravision encryptie

Retour dus.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Je CI+ module is voor IRDETO encryptie
Je Smartcard is voor Nagravision encryptie

Retour dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:58
Zelfs al vind je een CAM voor Nagravision gaat deze niet werken omdat Ziggo bij oud-UPC gebruik maakt van boxkeys, dwz een smartcard werkt alleen in de daaraan gekoppelde decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rillas
hcQd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:33:
Zelfs al vind je een CAM voor Nagravision gaat deze niet werken omdat Ziggo bij oud-UPC gebruik maakt van boxkeys, dwz een smartcard werkt alleen in de daaraan gekoppelde decoder.
Kortom, enige optie is een CI+ module via Ziggo zelf aanvragen?

Is het overigens standaard dat ik als nieuwe klant (abo sinds maart 2017) UPC materiaal geleverd heb gekregen? Ik ben daarmee dus geen "oud-UPC gebruiker" en vraag me af of het materiaal mogelijk om kan wisselen voor een HUMAX decoder en Ziggo smartcard. Of zijn er andere factoren die bepalend zijn of ik Ziggo of UPC materiaal toegestuurd krijg?

Edit: Als ik het goed lees is het gebied waar je woont bepalend of het UPC of Ziggo is en woon ik dus in oud-UPC regio.

[ Voor 15% gewijzigd door Rillas op 13-04-2017 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

Rillas schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:51:
[...]

Is het overigens standaard dat ik als nieuwe klant (abo sinds maart 2017) UPC materiaal geleverd heb gekregen? Ik ben daarmee dus geen "oud-UPC gebruiker" en vraag me af of het materiaal mogelijk om kan wisselen voor een HUMAX decoder en Ziggo smartcard. Of zijn er andere factoren die bepalend zijn of ik Ziggo of UPC materiaal toegestuurd krijg?

Edit: Als ik het goed lees is het gebied waar je woont bepalend of het UPC of Ziggo is en woon ik dus in oud-UPC regio.
Oud upc gebied moet idd via ziggo zelf lopen wegens andere encoding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je moet tegenwoordig die modules (incl smart card) huren, je kunt de smart cards niet meer los (geactiveerd) krijgen helaas..
Dus die module zou ik maar snel retour doen (ook lullig dat die winkel je niet gewaarschuwd heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:58
Rillas schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:51:
[...]
Ja. Volgens mij kun je gewoon met Ziggo contact opnemen en aangeven dat je ipv je decoder een CI+-module wilt gebruiken, dan betaal je ook niets extra's voor de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rillas
hcQd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:04:
[...]

Ja. Volgens mij kun je gewoon met Ziggo contact opnemen en aangeven dat je ipv je decoder een CI+-module wilt gebruiken, dan betaal je ook niets extra's voor de module.
Klopt. Ziggo gebeld en ze sturen me kosteloos (geen extra kosten bovenop mijn abo) een CI+ Module op bij het retour sturen van de digitale ontvanger gezien deze daarvoor in de plaats komt. Quantis module gaat inderdaad retour.

Case closed..
Pagina: 1