Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een docking station voor mijn macbook pro 15" van mid 2014 met volgende aansluitingen :
- MagSafe 2-voedingspoort
- Twee Thunderbolt 2-poorten (tot 20 Gbps)
- Twee USB 3-poorten (tot 5 Gbps)
- HDMI-poort
- Koptelefoonaansluiting
- Sleuf voor SDXC-kaart

Hierbij heb ik ook 2 beeldschermen van iiyama een G-master GE2488HS met volgende aansluitingen:
-HDMI, VGA, DVI, Hoofdtelefoon
en een iiyama GB2488HSU met volgende aansluitingen :
- HDMI, DVI, DisplayPort, Hoofdtelefoon, USB-type A

Kunnen beide schermen aangesloten worden op een Belkin Thunderbolt 2 dock?

Het eerste scherm zou ik verbinden via HDMI en het 2de scherm met displayport naar Thunderbolt.

Vooral bij het laatste stel ik vragen of dit zal werken.

Graag jullie feedback! Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Ik ben bang dat het laatste niet zonder meer zal werken. Dat was bij mij in ieder geval zo met een Thunderbolt 1 device. Er moet een niet-display device tussen hangen voordat je er weer een scherm aan kunt hangen. Het goedkoopste apparaat dat Thunderbolt in en uit doet zou al genoeg moeten zijn, maar zoals jij nu schrijft kan AFAIK niet.

Ik heb dit geprobeerd met een LG Thunderbolt display, MBP => LG ging goed, als ik er een tweede Thunderbolt display aan hing ging het ook nog goed. Zodra ik echter een Thunderbolt => HDMI adapter (of DVI, of VGA etc.) aan hing dan gaf het volgende scherm geen beeld meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In de beschrijving van het dock staat:
Note about dual displays: At least one display has to be Thunderbolt or Thunderbolt 2 technology-ready. For displays that are not Thunderbolt technology-ready, the Thunderbolt port is backwards compatible with Mini DisplayPort. The dock supports either HDMI or Mini DisplayPort, but not both. The dock supports only one display at 4K cinema resolution.
Een van de displays moet dus een Thunderbolt-display zijn, en niet HDMI, DisplayPort of iets anders. Je twee iiyama schermen aansluiten gaat dus niet werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/