Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Wat je ook altijd nog kan doen is een powerswitch dus als je pc uit is knop om/stekker er uit.
Niet optimaal maar wel effectief
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is bij energie-instellingen -> Geavanceerde energie-instellingen geklikt
Dan onder het kopje Slaapstand -> 'Activeringstimers toestaan' op 'Uitschakelen' zetten.
Nu gaat m'n computer nooit meer random aan, en reageert hij nog steeds wel op het klikken met de muis als ik hem weer aan wil zetten.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De PC ontdoen van stroom is voor mij niet de oplossing. Ik wil dat het werkt zoals het hoort.
Die had ik ook al uitgezet, helaas zonder effect!Wat ik uiteindelijk heb gedaan is bij energie-instellingen -> Geavanceerde energie-instellingen geklikt
Dan onder het kopje Slaapstand -> 'Activeringstimers toestaan' op 'Uitschakelen' zetten.
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
druk op de muis en hij springt aan.
kijk in je BIOS of wake on LAN aanstaat of iets anders in die geest.
Mischien beweegt je muis of zoiets en springt je pc uit slaapstand.
als je wakeup opties niet vind kun je ook je BIOS resetten.
succes.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 13:04 ]
Trek je netwerkkabel uit je pc, springt die dan nog aan, dan kun je de netwerkkaart uitsluiten. Herhaal dit voor je usb randapparatuur. Op een gegeven moment kom je de dader dan wel tegen...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Maar ik heb nog steeds de UNKNOWN wake events in mijn logboek. Windows zelf weet dus ook niet waarom die uit de slaapstand ontwaakt. Ik verdenk mijn moederbord.. dat die op de achtergrond wat wil checken o.i.d. en daarom de computer weer aangaat.
[ Voor 41% gewijzigd door Silasje op 16-04-2017 15:00 ]
1
| powercfg /waketimers |
Misschien wordt er om de zoveel tijd een event uitgevoerd wat dit veroorzaakt.
1
2
| Timer set by [SERVICE] \Device\HarddiskVolume6\Windows\System32\svchost.exe (SystemEventsBroker) expires at 17:27:15 on 16-Apr-17. Reason: Windows will execute 'NT TASK\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\Reboot' scheduled task that requested waking the computer. |
svchost.exe wil dus om half 6 de pc weer aanzetten.. maar hoe voorkom ik dat?
[ Voor 10% gewijzigd door Silasje op 16-04-2017 15:22 ]
https://answers.microsoft...e3-408e-bd8d-ac06bd17ec42 laat zien dat je via taakplanner uit kunt schakelen dat hij het apparaat uit slaapstand mag halen voor dat specifieke event.
Ik lees op andere websites ook dat deze optie uit zichzelf weer gereset wordt, maar misschien is het het proberen waard?
11 mei 2017
Helaas, de oplossing werkt wel, maar niet voor al te lange tijd, nu is die alweer een week lang continue niet meer in de slaapstand te houden. De instelling was weer terug gezet naar de oude waarde. Na het opnieuw terugzetten van deze waarde is het probleem weer (voor even) verholpen
[ Voor 63% gewijzigd door Silasje op 11-05-2017 20:43 ]
Op mijn hardware monitor kon ik zien dat na ca 45min sinds ik de PC op slaapstand heb gezet, de PC weer is aangegaan. Dit moest om en nabij 2345u zijn.
Middels deze guide kwam ik erachter dat "update orchestrator" mijn PC heeft gewekt, op hetzelfde tijdstips
Guide: https://www.tenforums.com...-source-windows-10-a.html
Mijn poging 1 om dit te fixen is de backup-scan niet te laten starten vanuit slaapstand modus. Dit bleek een behoorlijke kluif omdat via reguliere manieren mijn "administrator" account niet geauthoriseerd is... Ik wil de functie wel op de achtergrond laten lopen, daarom schakel ik de gehele taak niet uit.
1) Installeer "PSTools" (https://docs.microsoft.co...nternals/downloads/psexec) extract de files in een map, bv. c:'\PStools.
2) run CMD via Administratormodus (windows toest, typ "CMD", klik met rechtermuisknop op CMD, klik op "als administrator uitvoeren)
3) navigeer naar de map van stap 1, waar PS tools zijn geinstalleerd.
4) run "psexec.exe -i -s %windir%\system32\mmc.exe /s taskschd.msc". de informatie van attributen is op de site van 1) te vinden. Dit programma start de taskmanager vanuit een system account (denk ik, meer authorisaties dan administrator)
5) navigeer naar "updateochestrator"; Task Scheduler-bibliotheek > Microsoft > Windows > UpdateOrchestrator.
6) "Backup scan" is de taak die deze actie uitvoert. Deze taak heeft eigenschappen (rechtermuisknop > eigenschappen). In de eigenschappen vind je een tabblad "voorwaarden". Op dit blad staat op de onderste helft een tick-box, waarbij je een vinkje uit kan zetten voor "De computer uit slaapstand halen om deze taak uit te voeren"
7) uncheck het vakje ..
... and now we wait...
24uur gewacht... Same shit, diffrent "event".
Weer via de guide onderzocht waarom de PC opgestart is. staat er: "Oorzaak van ontwaken: Onbekend"
What to do now.. ?
[ Voor 4% gewijzigd door Burtezz op 19-11-2019 09:07 ]
Deze gaat weer terug naar de donkere krochten.
Dit topic is gesloten.
![]()