Toon posts:

Hdd MacBook overzetten naar iMac lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MacBook is dood door waterschade, moederbord is kapot maar de Hdd doet het nog. De gegevens wil ik graag overzetten op een iMac, maar dit lijkt niet te lukken.
Eerste 10min kon ik in de schijf komen, maar daarna vond de iMac m niet meer leuk en sindsdien geeft hij na het invoeren van het wachtwoord van Hdd een foutmelding en kan ik er niks meer mee.

Heb geprobeerd via een oude Windows-pc gegevens over te zetten, maar daarmee kan ik niet in de harde schijf komen, hij ziet m wel, maar openen lukt niet.

Kan iemand mij verder helpen? In Jip en Janneke taal graag want ik snap er zelf verder niks van. Alleen hiervoor een account aangemaakt omdat ik niet verder kom met Google. Als er ergens hulp moet zijn zal dat hier zijn gok ik zo. En timemachine oid heb ik niet, anders was het probleem er niet geweest.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

WCA

HFS explorer downloaden, je windows machine snapt het bestandssysteem van je Mac schijf niet

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Of eerst even in recovery modus het schijfhulpprogramma openen en dan een controle doen, wellicht is er gewoon een bestandssysteem corruptie die hij zelf kan oplossen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Met waterschade zou ik eerst proberen de bestanden uit te lezen voordat je scans etc gaat doen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft hem wel gelezen op een iMac bij een kennis die er een behuizing om kon doen. Daarna thuis ook op onze iMac. Een kwartier ongeveer. Daarna kreeg ik telkens na invoeren wachtwoord Hdd de melding 'de schijf die je hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen'

Ik zie ergens anders dat tuxera ntfs op de iMac gedownload moet worden om gegevens over te kunnen zetten? Klopt dit? Gaat hij mijn Hdd dan wel weer herkennen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nee, ntfs is een Windows bestandssysteem. Ik denk dat de hdd gewoon kaduuk is als ik het zo hoor.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu in hfs explorer. Load file system from device. Harddisk partition 0-3 lijkt van m'n Apple HD te zijn. Bij partition 0 krijg ik de keuze uit 'efi system partition' 'macintosh hd' 'recovery hd'
Partition1: invalid hfs type, dus die doet het niet
Partition 2: idem
Partition 3: een hele lijst met mappen verschijnt. Bovenste mapnaam is recovery HD.
Welke moet ik hebben en wat moet ik dan precies gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:54:
Zit nu in hfs explorer. Load file system from device. Harddisk partition 0-3 lijkt van m'n Apple HD te zijn. Bij partition 0 krijg ik de keuze uit 'efi system partition' 'macintosh hd' 'recovery hd'
Partition1: invalid hfs type, dus die doet het niet
Partition 2: idem
Partition 3: een hele lijst met mappen verschijnt. Bovenste mapnaam is recovery HD.
Welke moet ik hebben en wat moet ik dan precies gaan doen
Macintosh HD moet je hebben, maar dikke kans dat doordat de schijf versleuteld is, hij niet gemount mag worden in Windows als HFS explorer dit niet ondersteunt. Dan zal hij toch via een Mac moeten worden uitgelezen.
Als dat echt niet wil, dan bestaat de kans dat je gegevens onleesbaar zijn geworden, dus verloren, of je moet een extern bedrijf in de arm gaan nemen die je gegevens kan redden tegen een tweede hypotheek :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Mocht het zo zijn dat je gegevens inderdaad onleesbaar zijn, en je besluit zoals Niels zegt om een recoverybedrijf in te schakelen, dan de schijf niet meer aansluiten in ieder geval.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cant find handler for partition type unknown. Via een mac dus.
Is er nog kans dat hij het nog wel doet op de iMac van de kennis waar we t eerst geprobeerd hebben? Of zijn er nog mogelijkheden voor onze eigen imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh. Hij staat tussen schijfstations als 'apple hd j2640054jk usb device'. Ik weet niet of daar nog een conflict is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hdd bij MediaMarkt achtergelaten zodat zij alle gegevens over kunnen zetten. €35 daar, dus kosten vallen mee. Ben nog niet gebeld dat het niet lukt, dus ik ga ervan uit dat de gegevens nog intact zijn. Bedankt voor de hulp hier! Alleen jammer dat het niet lukte zelf ;)
Pagina: 1