Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen op dit forum.
Ik ben sinds afgelopen maandag bezig met het in elkaar zetten van mijn nieuwe pc, maar ik ben sinds vandaag op een probleempje gestuit.

Ik heb alles in de kast zitten en heb dus vandaag voor het eerst de pc aangezet, maar ik krijg geen beeld.
Het is een compleet nieuwe pc waar alles nieuw is, er staat zelfs nog geen besturingssysteem op.
Nu het volgende, mijn moederbord, een GIGABYTE 990FX Gaming heeft geen ingebouwde aansluiting voor het beeldscherm.

De videokaart die ik wil gebruiken is een Sapphire Nitro+ RX480 OC 8GB.
De fans en ledjes van de kaart doen het.
Ik heb zelfs een oude kaart geprobeerd, maar die heeft hetzelfde. :'(

Wat zou dit kunnen zijn en hoe moet ik van hier uit verder? :?
Ik zou toch dingen moeten kunnen zien als ik verder wil met de installatie en config van de BIOS en Windows.
Ik ben nog onervaren als het op dit soort dingen aankomt.

Hardware:
AMD fx8320 3,5 Ghz
GIGABYTE 990FX Gaming
16 GB Ram van crucial
Samsung 850 EVO 250 GB SSD
Western Digital 2TB hardeschijf
650 Watt PSU

Software:
Geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere videokaart.
Gebruiksaanwijzing van zowel mijn moederbord en videokaart doorgelezen.
Google en forums doorzocht.

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-04-2017 19:39)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:32:
Niet iedereen heeft een diepe portemonnee voor high end hardware en ik kan in de toekomst altijd voor nog voor vervanging kijken,

Wat de behuizing betreft,
Onbekend, er staat alleen een logo op wat veel op het logo lijkt van de strike X serie van aerocool.
Kabel is een standaard VGA kabel met een verloopblokje naar DVI.
Als je een Pentium van 6 tientjes high-end vindt prima maar deze is wel sneller dan een 8 core FX.

Het probleem zit denk in de aansluiting van de monitor. VGA/DVI-D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Alle stekkers er fatsoenlijk in, niets gesloopt, cpu hendel wel open gehad?

Er kan zoveel mis gaan alleen al bij het in elkaar steken.

Doe ons een plezier en voorzie graag in het volgende;
Foto's, veel en duidelijk/overzichtelijk. (imgur is je vriend)
Exacte type voeding
Exacte type geheugen
Bord reversie (links onderin de hoek en op de doos)

Dan kunnen we net wat beter kijken of het een beetje fatsoenlijk in elkaar zit en of de onderdelen in theorie direct met elkaar zouden moeten werken. (soms is een bios update nodig om een cpu of fancy geheugen beter te ondersteunen)

[ Voor 7% gewijzigd door rdejongjr op 12-04-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja sorry,

Geheugen:
Crucial Ballistix sport 2x 8 GB DDR3.

Voeding:
Akasa ak-650FF BK 650 Watt.

Revisie van het moederbord is 1.1

Foto's komen eraan.

Misschien handig om te weten tijdens het starten geeft de pc een piepje, ik ga er vanuit dat dit goed is.
Klinkt als de post.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Relatief standaard geheugen, ok

Voeding is geen topper maar ook zo 123 niet terug te vinden (ook niet in negatieve zin) zou hoe dan ook qua wattage meer dan zat moeten zijn voor de Post.

Moederbord ondersteund de cpu al direct, qvl voor geheugen is zo goed als niet bestaand (nogal kort en oud).

Zou op papier prima met elkaar mogen werken dus. Als ik een beetje met een natte vinger door de lucht roer zou het een klein assemblage foutje kunnen zijn, we wachten de foto's af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke behuizing? Standoffs gebruikt?
Welke monitor en met welk type kabel aangesloten?

Ik wil je verder niet teleurstellen maar het is doodzonde dat je 5 jaar oude hardware hebt gekocht. Beter presterende Intel's zijn al veel langer verkrijgbaar en sinds deze week zijn er veel beter presterende en efficiëntere AMD cpu's verkrijgbaar voor een vergelijkbare prijs.
Hetzelfde geldt voor de voeding. Beter een goede 400w dan een erg matige 650w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet iedereen heeft een diepe portemonnee voor high end hardware en ik kan in de toekomst altijd voor nog voor vervanging kijken,

Onbekend, er staat alleen een logo op wat veel op het logo lijkt van de strike X serie van aerocool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Fans gaan aan en blijven aan?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de fans en de ledjes van zowel moederbord, koeling als de videokaart gaan aan en blijven het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:02
heb je de extra voeding (wanneer nodig) op de video kaart aangesloten?
Deze ben ik een keer vergeten 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Sporedd op 13-04-2017 16:00 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, deze is aangesloten.
Heb ik zelf ook al een keer meegemaakt met een oude hd5870 van AMD.
Geweldige actie was dat!

Maar nu ik klaar ben met werken kan ik vanavond is uit gaan vogelen wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik zal eens het hoog nodige alleen aansluiten en kijken wat die dan doet, plus ik heb een ander beeldscherm te leen, want het scherm wat ik zelf heb is een TV en ik meen me te herinneren dat dat scherm wel eens vaker problemen heeft gehad met het installeren van een nieuwe videokaart op een werkend systeem.
Maar ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb, is al een hele tijd geleden 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 19:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:32:

Als je een Pentium van 6 tientjes high-end vindt prima maar deze is wel sneller dan een 8 core FX.

Het probleem zit denk in de aansluiting van de monitor. VGA/DVI-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost.
Het zat het hem in het beeldscherm, ik heb hem aangesloten op een computer monitor en hij werkt nu.
Ik ben nu Windows aan het installeren en zal vanavond de drivers gaan doen als Windows klaar is.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp en tips die jullie mij gegeven hebben.
Als ik nog meer problemen tegen kom dan laat ik het weten.

Nogmaals bedankt voor alle hulp en ik wens jullie allen nog een prettige avond toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:39:
Beste mensen,
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost.
Het zat het hem in het beeldscherm, ik heb hem aangesloten op een computer monitor en hij werkt nu.
Ik ben nu Windows aan het installeren en zal vanavond de drivers gaan doen als Windows klaar is.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp en tips die jullie mij gegeven hebben.
Als ik nog meer problemen tegen kom dan laat ik het weten.

Nogmaals bedankt voor alle hulp en ik wens jullie allen nog een prettige avond toe.
Lees het topic nu pas. Hopenlijk was het idd het scherm dan. Als dat niet is, dan verdenk ik toch de voeding (uitgaande dat je de rest goed gebouwd en aangesloten hebt)

Verder wel eens met wat hier naar boven komt, de FX generatie is gewoon oud en zonde van het geld. (Geen bang4buck). Maar ik weet je denkfilosofie en persoonlijke situatie he maat. Dus dan is dit prima. Ik hoor t nog wel hoe de bak draait!

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:07
dennis_rsb schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:44:
[...]

Lees het topic nu pas. Hopenlijk was het idd het scherm dan. Als dat niet is, dan verdenk ik toch de voeding (uitgaande dat je de rest goed gebouwd en aangesloten hebt)

Verder wel eens met wat hier naar boven komt, de FX generatie is gewoon oud en zonde van het geld. (Geen bang4buck). Maar ik weet je denkfilosofie en persoonlijke situatie he maat. Dus dan is dit prima. Ik hoor t nog wel hoe de bak draait!

Gr. Dennis
Dit dus, ik zou die hardware retourneren als het nog kan hier krijg je later spijt van denk ik.
Voor de prijs van die FX processor kan je een betere Intel krijgen op dit moment. AMD gaat nog de Ryzen 3 uitbrengen in de toekomst en die zal ook rond dat prijspunt liggen en veel sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Een R5 1400 (voor dezelfde priojs als de 8320) of de pentium g4560 (60 euro...) lopen 30 rondjes om een FX8320. Jammer, zou als het nog kan retourneren.
Pagina: 1