Auto verkopen ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 12.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 09:01
Beste,

Ik wil in verband met een lease auto en langere afstanden rijden mijn 10 maanden terug gekochte auto verkopen. Heb hem nu op 2 gratis sites staan maar zeer weinig reactie tot nu toe, een dag later. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van tweakers die recent een auto verkocht hebben. Hoe heb je dit gedaan, welke websites etc? Is marktplaats bijvoorbeeld het geld waard? Het gaat om een Ford Fiesta sport (benzine) uit 2010. Wil uiteraard proberen zo min mogelijk in te hoeven leveren op de destijds betaalde prijs.

Dit is de eerste keer dat ik een auto verkoop, dus geen idee wat ik kan verwachten ed.

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Snuurtje op 12-04-2017 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je verwacht veel reacties binnen 1 dag? dan moet jouw auto wel heel bijzonder zijn wil dat het geval zijn.
Tja, beetje opendeur topic, zorg voor een goede beschrijving, goede foto's etc. post anders even de advertenties, dan kan men gericht advies geven ipv "de bekende weg".

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 12-04-2017 21:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Had er nog even bij moeten zeggen dat ik geen idee heb wat ik kan verwachten. Meeste andere goederen die ik verkocht heb hoe gemeengoed ook had ik wel binnen 1 dag iig een orienterende reactie van 1 persoon.
Andere vraag: Wat zijn de ervaringen met sites als ikwilvanmijnautoaf etc bvb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:25
Die ikwilvanmijnauto websites bieden toch gewoon minder dan je er normaal voor kunt krijgen?
Het is net hoe snel je hem kwijt wilt en dat weet ikwilvanmijnautoaf.. Anders ga je hem daar toch niet aanbieden lijkt mij.

Een collega kreeg zo een paar duizend euro minder voor zijn auto via ikwilvanmijnautoaf dan de marktwaarde en/of inruilwaarde. (op een waarde van ong 14000)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 12-04-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:13
Snuurtje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:51:
Had er nog even bij moeten zeggen dat ik geen idee heb wat ik kan verwachten. Meeste andere goederen die ik verkocht heb hoe gemeengoed ook had ik wel binnen 1 dag iig een orienterende reactie van 1 persoon.
Andere vraag: Wat zijn de ervaringen met sites als ikwilvanmijnautoaf etc bvb?
Daar moet je echt niet aan beginnen, ver van weg blijven. Die bieden zo weinig geld voor je auto, als je dat wilt doen neem dan contact op met mij dan neem ik voor hetzelfde bedrag de auto direct van je over ;).

Gewoon kijken op marktplaats en gaspedaal waarvoor vergelijkbare auto's worden aangeboden. Persoonlijk zet ik mijn auto's altijd betaald op marktplaats, levert zeker wat op en zo duur is het nu ook weer niet (die paar tientjes op enkele duizenden euro's waarvoor je de auto verkoopt..) voor de rest zet ik mijn auto ook op gratis sites zoals autotrack.nl en autowereld.nl zodat ze gevonden worden via gaspedaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:26

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb recent mijn Ford Fiesta uit 2003 verkocht. Autoscout e.d. leverde weinig (serieuze) reacties op, waarna ik het via Marktplaats geprobeerd heb. Kostte me €25,- voor een maand en daarmee kreeg ik enkele reacties per week en is de auto uiteindelijk ook verkocht.

Ikwilvanmijnautoaf en consorten bieden laag, op de uiteindelijke verkoopprijs van mijn auto zo'n 30 - 40% lager. Moet je alleen doen als je er echt morgen vanaf wilt zijn en diep wanhopig bent, verder verspilde moeite.

Wat je ook kunt proberen: Facebook verkoop groepen. Heb ik ook zo her en der wel reacties van gekregen. Niet allemaal even serieus, maar oke...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 00:54
Ik heb recent een vrij nieuw auto (net over 1 jaar) verkocht.
Eerst heb ik het geprobeerd via sites zoals ikwilvanmijnautoaf of anwb maar zij geven zo weinig dat het gewoon niet waard is.

Daarna via gratis sites zoals autotrack en autoscout24. Paar reacties gekregen maar niet het gewenste bedrag gekregen. Daarna toch maar via Marktplaats gedaan, 24 euro dacht ik. Kreeg veel meer reacties en nadat ik 2 euro (50% korting gekregen via een banner) heb betaald om de advertentie omhoog te plaatsen kreeg ik nog een paar reacties en daar uiteindelijk ook op een redelijk bod uitgekomen.

Is Marktplaats het waard? Ja naar mijn mening, maar hoe dan ook je moet geduld hebben en dat ook tonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xepos op 12-04-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Hoi Xepos, bedankt, dat helpt me al iets verder. Denk dat ik sowieso nog maar een weekje geduld heb, en dan marktplaats probeer. De auto staat hier immers ook al bijna 2 maanden nauwelijks gebruikt voor de deur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zoals al aangegeven auto inkoopsites moet je ver van wegblijven. Die nemen wel vandaag je auto af en dan heb je vandaag geld, maar zolang je niet nu geld moet hebben voor je boodschappen, wasmachine of deurwaarder raadt ik je dat af.

Autoscout en marktplaats gebruik ik zelf ook hoewel autoscout prettiger werkt kijkt ook je buurman op marktplaats en zul je daar meer mensen mee aanspreken. Wat ik altijd doe is echt even oldskool je auto goed door de wasstraat op een zonnige dag en goed stofzuigen, foto's maken op een rustige plek die niet tokkie lijkt, ook niet je eigen straat overigens. Betalen voor marktplaats is het eigenlijk altijd wel waard.

Foto's altijd beetje van bovenaf nemen, foto's van dashboard met meters terwijl de motor loopt(zie, er zijn geen mankementen qua lampjes terwijl die gewoon stationair 1000 rpm loopt).

Duidelijke onderhoudshistorie wat jij er aan gedaan hebt qua onderhoud, wat er gedaan is, of de boekjes er bij zitten, of ze ingevuld zijn en eventueel tot wanneer. Aantal sleutels vermelden, als je banden meer dan 6mm profiel hebben absoluut vermelden. Aangeven hoelang de distributieriem nog mee kan voordat die vervangen moet worden(jaren en km's beide meegeven), overigens alleen als dit niet over een half jaar moet gebeuren natuurlijk, je bent geen oplichter, maar je wilt wel je auto verkopen doe het slim. Foto's van de achterbank, kofferbak en onder de motorkap worden nog wel eens vergeten, geef ook aan of de reserveband er bij zit bijvoorbeeld of laat dit in een foto zien.

Kijk goed naar marktwaarde van vergelijkbare auto's, prijs je auto zo dat je eventueel nog 20% tot een maximum van 500€ kan zakken als iemand met degelijke argumenten komt(ligt er aan hoeveel je auto waard is, natuurlijk 20% of 1,000 is niet bijzonder veel maar van 10k natuurlijk wel).

Geef aan dat je nog meer foto's hebt maar ze niet bij de ad konden(limiet) en je die prima wilt sturen via de mail(dan heb je in ieder geval al contact). Geef ze mogelijkheid om vragen te stellen en geef dan duidelijk en concreet antwoord binnen redelijke tijd, echt wel dezelfde dag het liefst binnen een dagdeel.

Als laatste moet je in jouw geval niet vergeten dat het niet erg is als je auto voor de deur staat, je kunt immers uit de voeten en hij kost je nu waarschijnlijk iets van 50-70€ / mnd. Verkopen voor paar honderd meer dan een of ander low-ball bod op marktplaats zul je jezelf veel beter mee doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MP werkt opzich prima voor auto's, alleen wel de juiste prijs.

Mijn ervaring met wat dan ook verkopen is dat als je maar de juiste prijs hebt je er zo vanaf bent. Zeker met dingen waar heel veel aanbod is moet je voor kopers gewoon interessant zijn. Is jouw auto duurder, in minder goede staat of met een hoge kilometerstand dan kan je wachten tot je ons weegt, je zal de auto gewoon niet verkopen. Ik kijk met alles wat ik verkoop wat andere mensen aanbieden en vragen en zorg dat ik interessanter ben. Op die manier verkoop ik alles vrij snel, wat het ook is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

Snuurtje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:45:
Wil uiteraard proberen zo min mogelijk in te hoeven leveren op de destijds betaalde prijs.
Die gedachte mag je al in de vuilbak gooien. De eerste gedachte moet zijn: wat wordt er gevraagd, daarna: wat wordt er effectief gegeven voor een auto als de mijne. Daar dan nét onder gaan zodat als er gefilterd wordt op prijs je redelijk bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
True schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:19:
Zoals al aangegeven auto inkoopsites moet je ver van wegblijven. Die nemen wel vandaag je auto af en dan heb je vandaag geld, maar zolang je niet nu geld moet hebben voor je boodschappen, wasmachine of deurwaarder raadt ik je dat af.

Autoscout en marktplaats gebruik ik zelf ook hoewel autoscout prettiger werkt kijkt ook je buurman op marktplaats en zul je daar meer mensen mee aanspreken. Wat ik altijd doe is echt even oldskool je auto goed door de wasstraat op een zonnige dag en goed stofzuigen, foto's maken op een rustige plek die niet tokkie lijkt, ook niet je eigen straat overigens. Betalen voor marktplaats is het eigenlijk altijd wel waard.

Foto's altijd beetje van bovenaf nemen, foto's van dashboard met meters terwijl de motor loopt(zie, er zijn geen mankementen qua lampjes terwijl die gewoon stationair 1000 rpm loopt).

Duidelijke onderhoudshistorie wat jij er aan gedaan hebt qua onderhoud, wat er gedaan is, of de boekjes er bij zitten, of ze ingevuld zijn en eventueel tot wanneer. Aantal sleutels vermelden, als je banden meer dan 6mm profiel hebben absoluut vermelden. Aangeven hoelang de distributieriem nog mee kan voordat die vervangen moet worden(jaren en km's beide meegeven), overigens alleen als dit niet over een half jaar moet gebeuren natuurlijk, je bent geen oplichter, maar je wilt wel je auto verkopen doe het slim. Foto's van de achterbank, kofferbak en onder de motorkap worden nog wel eens vergeten, geef ook aan of de reserveband er bij zit bijvoorbeeld of laat dit in een foto zien.

Kijk goed naar marktwaarde van vergelijkbare auto's, prijs je auto zo dat je eventueel nog 20% tot een maximum van 500€ kan zakken als iemand met degelijke argumenten komt(ligt er aan hoeveel je auto waard is, natuurlijk 20% of 1,000 is niet bijzonder veel maar van 10k natuurlijk wel).

Geef aan dat je nog meer foto's hebt maar ze niet bij de ad konden(limiet) en je die prima wilt sturen via de mail(dan heb je in ieder geval al contact). Geef ze mogelijkheid om vragen te stellen en geef dan duidelijk en concreet antwoord binnen redelijke tijd, echt wel dezelfde dag het liefst binnen een dagdeel.

Als laatste moet je in jouw geval niet vergeten dat het niet erg is als je auto voor de deur staat, je kunt immers uit de voeten en hij kost je nu waarschijnlijk iets van 50-70€ / mnd. Verkopen voor paar honderd meer dan een of ander low-ball bod op marktplaats zul je jezelf veel beter mee doen.
True, je bent een grote held, super tips allemaal. Ga er vd week / weekend mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

Zoveel mogelijk foto's....foto's en nog eens foto's en zorg dat ze scherp zijn en er geen vuil of stof zichtbaar is op dashboard. Wees eerlijk over schadeplekjes en zorg dat je onderhoudsboekje, indien aanwezig en bijgehouden, op een foto staat. Kijk desnoods via gaspedaal.nl voor een indicatie qua prijs en zoek ook op marktplaats naar vergelijkbare auto's. Kies dus ook zorgvuldig je vraagprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik ben mijn auto's altijd het snelst kwijt via Marktplaats.nl. Hekel aan de kosten, maarja marrktplaats is ook geen liefdadigheidsinstelling. Wel heb ik altijd redelijk gewilde auto's verkocht. Niet zo zeer nieuwe auto's haha, maar waar enigzins vraag naar is. Zoek marktplaats af op je model, pas de prijs erop aan. Vraag niet de hoofdprijs en ook niet er te ver onder, dan denkt men weer dat het een troep bak is.

Maak heel veel foto's en wees eerlijk in je tekst. En geen hoofdletters gebruiken. En geen onzin dingen als extra opties opnoemen. Een trekhaak vernoemen is prima. Maar een 3e remlicht is nou niet echt spannend, of die wagen moet 25+ jaar oud zijn.

En vermeld wanneer distruriem is gedaan.

En tjah zo min mogelijk inleveren op destijds betaald. Dat is 7 jaar geleden of later 2e hands gekocht? Nou iig is 5 jaar in autowereld land een lange tijd, van nieuw waarde naar schrootwaarde bijna. Nou niet helemaal, maar het scheeld niet veel haha.

Dus goed kijken wat andere vragen en neem het verlies, niks aan doen. Ver boven vragen is onzinnig, men koopt m wel bij de ander. Het is maar blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Xepos schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:02:
Ik heb recent een vrij nieuw auto (net over 1 jaar) verkocht.
Eerst heb ik het geprobeerd via sites zoals ikwilvanmijnautoaf of anwb maar zij geven zo weinig dat het gewoon niet waard is.

Daarna via gratis sites zoals autotrack en autoscout24. Paar reacties gekregen maar niet het gewenste bedrag gekregen. Daarna toch maar via Marktplaats gedaan, 24 euro dacht ik. Kreeg veel meer reacties en nadat ik 2 euro (50% korting gekregen via een banner) heb betaald om de advertentie omhoog te plaatsen kreeg ik nog een paar reacties en daar uiteindelijk ook op een redelijk bod uitgekomen.

Is Marktplaats het waard? Ja naar mijn mening, maar hoe dan ook je moet geduld hebben en dat ook tonen.
Ja dat is echt waardeloos, ikwilvanmijnautoaf. Ooit een opel kadett aangeboden, ze boden 25 euro. Mijn lokale sloop gaf me zelfs meer met 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Er zijn zoveel websites. Je hebt ook nog autowereld, autotrack, speurders en nog meer.

Tijdens het kijken via gaspedaal.nl kwam autowereld mij het meest compleet over. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je kunt daar ook zien hoe lang een advertentie er al op staat. Wellicht ook een tip om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06 16:06
Mijn wagen maandje of 2-3 geleden verkocht, ook na kort bezit. Heb aardig in moeten leveren jammer genoeg. Ervaring met de Autoscout/Autotrack is dat de enige reacties die je krijgt ver onder je vraagprijs zitten, en "niet onderhandelbaar" wordt stelselmatig genegeerd. Toen mijn vraagprijs bijvoorbeeld op 18000 stond kreeg ik meerdere boden voor 12/13. Uiteindelijk is het hoogste bod dat ik gekregen heb via deze sites uitgekomen op 16.
De auto heb ik verkocht via Autoscout > anwb auto overkopen. Ik kon hem toen bij BCA Veilingen kwijt voor 17 zonder gezeik. Eigenlijk alsnog onder het minimum wat ik wilde, maar de markt sloot simpelweg niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zebby schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:33:
Mijn wagen maandje of 2-3 geleden verkocht, ook na kort bezit. Heb aardig in moeten leveren jammer genoeg. Ervaring met de Autoscout/Autotrack is dat de enige reacties die je krijgt ver onder je vraagprijs zitten, en "niet onderhandelbaar" wordt stelselmatig genegeerd. Toen mijn vraagprijs bijvoorbeeld op 18000 stond kreeg ik meerdere boden voor 12/13. Uiteindelijk is het hoogste bod dat ik gekregen heb via deze sites uitgekomen op 16.
De auto heb ik verkocht via Autoscout > anwb auto overkopen. Ik kon hem toen bij BCA Veilingen kwijt voor 17 zonder gezeik. Eigenlijk alsnog onder het minimum wat ik wilde, maar de markt sloot simpelweg niet meer aan.
Nja goed jou minimum zou dan wel reëel moeten zijn met de algemene marktwaarde van de auto, maar dat is weer een heel andere discussie en niet echt op zijn plek hier.

Ik heb zelf 2 auto's verkocht in 2 jaar tijd en kreeg ook de meeste animo via marktplaats. Biedingen die ver onder de vraagprijs zijn krijg je met alle producten wel, probeer maar eens een iPhone te verkopen via marktplaats, dan wordt je al helemaal platgebombardeerd met de meeste onneuzele biedingen die er bestaan.

TLDR: marktplaats beste keus, meest effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:53

Snuffel

Vroem!

Je auto verkopen voor dezelfde prijs als je hem gekocht hebt is niet echt reeel. Je zal altijd inleveren, of je het leuk vindt of niet, uitzonderingen daargelaten.

Zelf goede ervaringen met MP. Kost inderdaad € 25, maar ik was hem binnen een dag kwijt, tegen de prijs die ik voor ogen had.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Mijn Volvo S80 stond 1 à 2 weken op Autoscout te koop, niks geen serieuze interesse/boden. Op een zondag avond op Marktplaats gezet en op maandag meteen een serieuze geïnteresseerde. Die heeft hem het volgende weekend meteen opgehaald voor het bedrag dat ik wou.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:42

LankHoar

Langharig tuig

Mijn Seat Cordoba stond een paar jaar geleden maandenlang weinig en weinig-serieuze reacties te krijgen op AutoScout. Na hem op Marktplaats te hebben gezet was ie binnen een paar weken weg. Ik zou hem op zoveel mogelijk gratis websites zetten, plus Marktplaats. En dan natuurlijk de hoogste bieder :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:21
@ts kan je hier eens de link posten naar je advertentie?
Nu is het maar gokken wat er niet lekker loopt (althans, niet lekker.. Verwachten dat je binnen 24uur 1 of meerdere reacties krijgt is misschien ook net iets te snel..) en waarom je geen reacties krijgt.

Zoals meerdere al aangegeven hebben, kijk eens wat andere mensen voor deze auto vragen. Stel de gemiddelde prijs is 8.000 euro en jij vraagt 10.000 euro, dan kan je inderdaad wachten totdat je een ons weegt, alleen een gek zal je de 10.000 geven of überhaupt een bod doen.

Krijg je wel gewoon pagina views? Stel de aantal views lopen wel lekker en je vervolgens geen reactie krijgt.. Dan is er iets mis met je advertentie en/of prijs. Dusss.... laat je advertentie eens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier kun je globaal de waarde van je auto schatten. De laagste prijs is ook het max van een inkoper zou bieden(als je geluk hebt). het kan sterk afwijken van wat jij hebt betaald btw, maar geeft je wel een indicatie.
Kijk ook op veel sites wat men vraagt voor een soortgelijke auto. Veel hangt af van de staat van je auto en de km stand en extra's als schuifdak of airco. Aan de hand daarvan kan jij je prijs stellen

waarde bepaling

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 07:19
Ver weg blijven van ikwilvanmijnautoaf.nl en andere onzin sites. Bieden minimaal 30% onder de normale verkoopwaarde en als je pech hebt moet je de auto zelf nog afleveren ook. En dan niet om de hoek, maar 100 km verderop, waarna je lekker met de bus/trein/tram/fiets/benenwagen weer terug naar huis kan.

Daarnaast zal een auto verkocht door een particulier nooit dezelfde waarde opbrengen als dezelfde auto verkocht door een handelaar/dealer/garage. Reken minimaal 10% minder, wat bij een hoog bedrag veel kan schelen natuurlijk.

Marktplaats is een goede verkoop optie, zorg wel voor een prijs die conform vergelijkbare auto's is, vermeld de juiste opties (zoals hierboven al aangegeven) en schrijf een pakkende tekst. Maak kwalitatief goede foto's van een schoon gewassen auto, op een dag met wat zon en een heldere lucht. Zorg voor alle dingen die je zelf zou willen zien bij de zoektocht naar een auto, zoals onderhoud, eventuele problemen, opties & natuurlijk hoe de auto er uit ziet.

Natuurlijk krijg je via marktplaats een hoop reacties van handelaartje piet en handelaartje mohammed die m voor een prikkie willen ophalen, vaak nog "dezelfde dag" en in kortaf/gebrekkig nederlands. Als je daar even doorheen kijkt, krijg je vanzelf een goede reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 11:21
Ikwilvanmijnautoaf en andere verkoopsites waren, in mijn ervaring, erg opdringerig. Ik heb een prijs opgevraagd voor mijn vorige auto en kwam daarbij zo'n 550 euro lager uit dan de prijs waar ik hem uiteindelijk voor heb ingeruild. Zelfs nadat ik aangaf even te willen nadenken over mijn opties ben ik in 8 werkdagen zo'n 23 maal gebeld of ik al een besluit genomen had. Ook had ik hem dan zo'n 80 km weg moeten rijden om in te leveren (de terugreis met het OV wordt in dat geval overigens wel vergoed door iwvmaa.nl)

Zij moeten uiteraard ook winst maken, het is in mijn mening dan ook alleen nuttig als 'last resort' of als je auto om welke reden dan ook (hoge kmstand/slechte staat) lastig verkoopbaar is. Even geduld hebben lijkt mij waardevol, binnen 2 dagen verkoop verwachten is wel erg voorbarig tenzij de prijs/aanbod er naar is.

Zoals anderen ook al aangeven, spreidt de kansen en wacht geduldig af. Zorg dat de info over de auto volledig is en zorg voor goede foto's. Even door de wasstraat en uitzuigen maakt al zoveel meer indruk dan de gemiddelde witte ford van schoonheidsspecialiste cindy.

[ Voor 7% gewijzigd door thetrueman2 op 13-04-2017 11:11 ]

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:30
Die inruilsites gewoon niet doen. Die hanteren gewoon handelsprijzen en die zijn veel lager dan onderlinge verkoop of inruil. Ik heb zelfs verhalen gelezen dat ze na het online bieden van die extreem lage waarde nog eens een rondje om de auto doen en er nog meer af gaan lullen. Niet akkoord? Dan kan je weer naar huis. Google er maar eens op, internet staat echt vol met klachten van dergelijke sites.

Natuurlijk kan je als particulier ook weer niet dezelfde prijs vragen als een dealer, dus daar zal je wel wat onder moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Klippy

Still Game

Zonder advies te geven, puur mijn ervaringen:

- Marktplaats is in NL zeer veel gebruikt door zowel particulieren als handelaren dus geeft je de beste kans
- Auto 1 (Volvo C70 12 jaar oud): ikwilvanmijnautoaf: Bod 900-1200 Euro, verkocht via Marktplaats voor 3000.
- Auto 2 (Renault Twingo 4 jaar oud): ikwilvanmijnautoaf: Bod 2000-2500 Euro, ingeruild bij aanschaf nieuwe auto bij merkdealer (dus geen reeel bedrag omdat ze korting verrekenen) voor 5400 Euro.

[edit]
Van de andere kant heb je weinig te verliezen bij een verkoo website, als het bod je bevalt kan je het accepteren, anders gewoon niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Klippy op 13-04-2017 16:22 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:41
Biedt de auto aan via marktplaats, zoek clubs op facebook* die meeten, tunen etc en biedt ook daar jouw auto aan.

Was hem goed met de hand en maak de binnenkant weer als nieuw met alle goedkope middeltjes. Ga naar een mooie bezienswaardigheid in de buurt en maak daar de foto's. Het liefst zoveel mogelijk zodat je de mooiste ertussenuit kan pakken. Verplaats je auto voor de foto's zodat op alle foto's de achtergrond goed is en bij het voertuig passen. Persoonlijk vind ik oude roestige kranen en grindbulten mooi om te gebruiken, hetzelfde voor oude fabriekshallen met veel verval. Dan knalt de auto echt uit de achtergrond.

Vertel wat over jouw eigen ervaring met deze auto en waarom die zo goed zal zijn voor de nieuwe eigenaar. Wees eerlijk over eventuele schades en hoe erg ze in het zicht zitten om gezeik te voorkomen. Vroeg of laat komen ze erachter en kan de verkoop in het water vallen en/of erger ..

[ Voor 0% gewijzigd door MrXzombie op 13-04-2017 17:18 . Reden: *Bedoelde uiteraard Facebook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Wat ik in de reacties mis is hoe om te gaan met zaken als een proefrit en overhandigen van het geld/overschrijven van de auto. Hoe kun je dit zo slim mogelijk doen om oplichterij uit te sluiten?

Bij een proefrit kun je nog zeggen: ik rijd mee. Daarmee sluit je redelijkerwijs uit dat hij/zij er niet vandoor gaat, maar is er nog wel risico op blikschade of bekeuringen die voor jouw rekening zullen zijn.

En wat betreft de verkoop vraag ik me af hoe "gelijk oversteken" in zijn werk gaat, vooral bij bedragen van boven de 5000. Vooraf betalen lijkt me gebruikelijk, de koper weet dan inmiddels ook waar je woont. Wellicht is het een idee hier van tevoren (na de proefrit, voor het betalen) iets van op papier zetten met een krabbel eronder?

Helemaal waterdicht zal je het niet kunnen maken, maar het gaat vaak genoeg goed dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Murk schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:17:
Wat ik in de reacties mis is hoe om te gaan met zaken als een proefrit en overhandigen van het geld/overschrijven van de auto. Hoe kun je dit zo slim mogelijk doen om oplichterij uit te sluiten?

Bij een proefrit kun je nog zeggen: ik rijd mee. Daarmee sluit je redelijkerwijs uit dat hij/zij er niet vandoor gaat, maar is er nog wel risico op blikschade of bekeuringen die voor jouw rekening zullen zijn.

En wat betreft de verkoop vraag ik me af hoe "gelijk oversteken" in zijn werk gaat, vooral bij bedragen van boven de 5000. Vooraf betalen lijkt me gebruikelijk, de koper weet dan inmiddels ook waar je woont. Wellicht is het een idee hier van tevoren (na de proefrit, voor het betalen) iets van op papier zetten met een krabbel eronder?

Helemaal waterdicht zal je het niet kunnen maken, maar het gaat vaak genoeg goed dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Met een proefrit is idd lastig. Zelf hanteer ik altijd de regel, eerst betalen en dan pas krijg je je product. Dat doe ik eigenlijk met alles wat ik verkoop, dus ook met auto's. Als ze het geld willen overmaken en je hebt dezelfde bank is het makkelijk, staat het er direct op. Zo niet, jammer dan kom je morgen maar terug. Zelf zorg ik eigenlijk altijd dat ik het geld contant bij mij heb, zodat het altijd direct is afgehandeld (Zeker als je ver rijdt voor een auto)

Na de betaling is het overschrijven en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:03

-tom-562

Oliesjeik

Zelf meerijden met de proefrit als passagier.
Verder altijd handgeld vragen als verkoper (100 euro o.i.d.) zodat de auto ook echt verkocht is (mocht de koper hem pas een aantal dagen later op kunnen halen).
Als ik geen handgeld krijg (1x meegemaakt) dan is de auto in principe niet verkocht voordat ik het volledige bedrag in mijn handen (of bankrekening) heb. Pas dan haal ik de auto pas van een verkoopsite af.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Ik heb ondertussen een aantal auto's verkocht, allemaal via marktplaats. Autoscout werkt een heel stuk mooier maar wordt blijkbaar niet gebruikt. Allemaal binnen een week weg :) Ik ga gewoon zelf altijd mee met de proefrit, en voordat we naar het postkantoor gaan om de auto te overschrijven, wil ik het geld hebben.

Gaat tot nu toe altijd goed. Auto gaat ook pas van marktplaats af als hij is overgeschreven, maar tot nu toe niet gehad dat iemand afhaakte na een proefrit.

[ Voor 3% gewijzigd door Knul op 21-04-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Knul schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:48:
Ik heb ondertussen een aantal auto's verkocht, allemaal via marktplaats. Autoscout werkt een heel stuk mooier maar wordt blijkbaar niet gebruikt. Allemaal binnen een week weg :) Ik ga gewoon zelf altijd mee met de proefrit, en voordat we naar het postkantoor gaan om de auto te overschrijven, wil ik het geld hebben.

Gaat tot nu toe altijd goed. Auto gaat ook pas van marktplaats af als hij is overgeschreven, maar tot nu toe niet gehad dat iemand afhaakte na een proefrit.
Dat merkte ik ook ja uit de laatste 2 auto verkopen die ik heb gedaan. Er zijn echt zoveel betere alternatieven dan marktplaats (alhoewel de auto verkoop sectie van MP wel al verbeterd is de laatste paar jaar, zo kon je eerst geeneens selecteren hoeveel deuren de auto moest hebben bijv..) maar MP toch echt het meeste animo heeft, grootste aanbod etc. Zeker als je op het zoek bent naar particuliere verkopers kom je al snel uit op marktplaats, de rest is vooral garages. Gaspedaal is wel erg fijn omdat die zoeken in een tiental aan verschillende verkoopsites behalve jammer genoeg marktplaats, anders zou die site helemaal perfect zijn. Zag laatst wel dat ze inmiddels ook speurders ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Bij een proefrit [...] is er nog wel risico op blikschade of bekeuringen die voor jouw rekening zullen zijn.

En wat betreft de verkoop [...] is het een idee hier van tevoren (na de proefrit, voor het betalen) iets van op papier zetten met een krabbel eronder?
Op de ANWB website staan documenten voor een proefritverklaring en verkoopovereenkomst. Ik denk dat ik die ga gebruiken, wanneer een koper dit niet wil ondertekenen weet ik ook al genoeg. Misschien heeft iemand anders er ook wat aan.

https://www.anwb.nl/auto/verkopen/bezichtiging-en-proefrit
https://www.anwb.nl/auto/verkopen/de-koop-sluiten

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvwoens
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb mijn auto ook via marktplaats verkocht, maar wel aan een paar oplichters, dus hier mijn ervaring hoe dat is gegaan:
Het waren oostblok figuren die direct over de telefoon een scherpe prijs boden in gebrekkig duits met een mooi verhaal over poolse export. Ik heb ze laten komen,
en ze waren met 2 man. Terwijl de ene met mij rond de auto liep ging de andere onder de motorkap kijken. ik werd afgeleid en ze hebben bleek later olie in de radiator gegooid en olie in de uitlaat gespoten zonder dat ik het door had. Daarna toen ik erbij stond een tissue in de radiator gepropt en deze doorweekt met olie er uit gehaald. "not good". daarna de wagen starten en een tissue voor de uitlaat, ook vol met olie. "this is not as you described" en een huilie verhaal dat ze kosten hadden gemaakt om langs te komen en ze werden intimiderend. Ik trapte er in en heb een veel lagere
prijs gekregen omdat ik echt dacht dat er serieuze issues waren. Achteraf snap je pas hoe ze het hebben gedaan. Lessen geleerd: nooit je 06 nr erbij zetten, en zorg dat je zelf ook met 2 personen bent. Of gewoon zeggen dat de auto al verkocht is als ze bellen en je vertrouwt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:28

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Dit topic is inmiddels al 5,5 jaar niet meer actief. Kicken met je eigen ervaringen is niet de bedoeling, dus ik sluit het topic hierbij.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.