Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brommer verzekering.

Pagina: 1
Acties:

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:07
Hallo,

Ik heb sinds kort een Tomos A35 tweede hands aangeschaft voor mijn zoon. Nu zit ik met de verzekering ik zat te denken aan een WA. Zou ik hem op zijn naam zetten of op de naam van mij vrouw? Op internet adviseren ze op mijn zoons naam alleen betaald hij dan een hogere premie (scheelt zeker een tientje in de maand) nu vind ik het zonde omdat hij er niet elke dag op gaat rijden.. Sterker nog hij is er van plan om zeker 2-3x per week naar school mee te gaan in de zomer met mooi weer.. In de winter en als het regent staat hij gegarandeerd in de schuur. Nu snap ik wel dat ze op internet adviseren maar ik vind 15 euro in de maand gewoon zonde geld voor die paar keer dat hij de op rijdt. Wat zijn hier de mogelijkheden in, hopelijk kan ik hier wat opheldering over krijgen.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Het enige probleem is als hij een ongeluk krijgt, gaat van de persoon waar de verzekering op naam staat de schade vrije jaren omlaag.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:31

Polycom

Poes van goud

Ik ben nooit ziek maar ik moet wel elke maand mijn ziektekostenverzekering betalen. Ik heb een inboedel verzekering maar er wordt nooit bij mij ingebroken.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik kan je geen 100% waterdicht antwoord geven, maar dit is wat mij bij staat:

- Je kunt de brommer in ieder geval op jouw naam zetten of die van je vrouw. Het is dan wel zo in het geval van een ongeluk of aanrijding je gezeik met de verzekering kunt krijgen. Als je de verzekering op naam van de zoon zet, koop je in dit geval het gezeik af. Ook vraag ik me af of je überhaupt de verzekering op een andere naam mag zetten dan de regelmatige bestuurder.

- Mocht je zoon in de toekomst een autootje gaan kopen, dan kun je in veel gevallen de schadevrije jaren die hij met de brommer heeft opgebouwd meenemen naar de autoverzekering. Dus met een verzekering die je nu afsluit doe je eigenlijk een investering in de toekomst.

- Indien je de brommer in de winter niet gebruikt, kun je het kenteken tijdelijk schorsen. Dan ben je vrijgesteld van verzekeringsplicht en kun je deze tijdelijk opzeggen. Meer info kun je hier vinden: https://www.rdw.nl/Partic...delijk%20niet%20gebruiken

Dit is zoals ik de regels ken.

[ Voor 9% gewijzigd door pretpik op 12-04-2017 21:37 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
En je maar afvragen, waarom de verzekering zo duur is. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 12-04-2017 21:45 ]

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Lees goed de voorwaarden. Bij de meeste verzekeringen gaat het om de jongste persoon die erop rijd! Als blijkt dat je zoon er het meest op rijd kan het zijn dat de verzekering de schade komt verhalen op de ouders........

Ja je bent meer kwijt aan de verzekering.... maar dit is straks ook met zijn auto verzekering.

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Je kan bij Unive de verzekering op de naam van jouw vrouw zetten en als hoofdbestuurder je zoon opgeven.
Hierdoor bouwt je zoon schade vrije jaren op en kan deze later overzetten. Zelf heb ik dit ook gedaan.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:50
Gewoon even goed de voorwaarden lezen en daarna een beslissing maken.
Bij Univé is het bijvoorbeeld zo dat bij schade een eigen risico geldt wanneer de verzekering op naam van de ouders staat en het kind (geen regelmatige bestuurder op papier) krijgt een ongeluk. Dan is die premie korting zo weer weg.

Verder kan je bij Univé ook de schadevrije jaren meenemen naar een auto verzekering, dan moet je die daar natuurlijk wel afsluiten. Maar vaak is de verzekering van een auto duurder dan die van een brommer, dus alle korting telt dan lekker mee.

Een autoverzekering kan zelfs helemaal niet uitkeren als blijkt dat de auto op naam van iemand anders staat en de regelmatige bestuurder staat niet op de polis vermeld. Zal niet vaak gebeuren, maar bij dure schades/diefstal kan hier naar gekeken worden. Hoe dit bij een bromfiets zit weet ik niet.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:42
Puddi Puddin schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:24:
Hallo,

Wat zijn hier de mogelijkheden in, hopelijk kan ik hier wat opheldering over krijgen.

Met vriendelijke groet,
Eigenlijk ben je onder aan de streep nog niet eens veel duurder uit, waarom? Heel simpel
Als je zoon de brommer nu al op zijn eigen naam zet kan hij beginnen met schadevrije jaren op te bouwen, wanneer hij dan op een later tijdstip aan een auto begint, scheelt dit weer in de maandpremie omdat je dan 1 á 2 schadevrije jaren hebt

Mijn advies, even slikken voor de maandpremie, maar in de toekomst je voordeel ermee hebben :)

En daarnaast voorkomt het een hoop gezeik mocht er toch een ongeval zijn

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Als je in de winter toch niet rijdt, gewoon schorsen voor 4/5 maand, heb je het verschil alweer bespaard.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:36

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Als de brommer al gekocht is dient deze direct verzekerd te zijn.
Je krijgt zonder waarschuwing al snel een bekeuring van 360 euro voor het niet verzekeren.
Dus sluit zo snel mogelijk die verzekering af, en beslis daarna welke verzekering het beste is.

Die bekeuring gaat automatisch, gewoon een administatieve trigger.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FabianGTI schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:10:
Als je zoon de brommer nu al op zijn eigen naam zet kan hij beginnen met schadevrije jaren op te bouwen, wanneer hij dan op een later tijdstip aan een auto begint, scheelt dit weer in de maandpremie omdat je dan 1 á 2 schadevrije jaren hebt.
Het is niet dat 1 a 2 schadevrije jaren op de brommer uiteindelijk een slok op een borrel gaan schelen in de premie voor de auto, wat een andere verzekering (en misschien wel verzekeraar) is. ;)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Ik heb eens op unive.nl een berekening gemaakt. Een CBR600F voor een beginnend bestuurder van 18 kost 13 euro per maand WA. Neem aan dat een lichte scooter nog een stuk goedkoper moet kunnen. Als die premie echt een struikelblok is, vertel junior dat hij zijn A-rijbewijs haalt.
Pagina: 1