Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Project Purity" 7700K+1080Ti beest!

Pagina: 1
Acties:

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 5 jaar word het weer eens tijd voor een nieuw systeem, eentje die ook nog minimaal 5 jaar mee kan gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wenslijst is al een beetje overkill, er kan nog wat bespaard worden, maar zonder performanceverlies

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur en monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
From scratch build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eventjes gewacht met Ryzen reviews en dan blijkt dat de 7700K toch beter is in games en vooral door de veel hogere ondersteunde geheugensnelheid toch maar deze gekozen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil voor het eerst eens letten op looks, ik denk dat deze combinatie best wel mooi is, maar suggesties zijn altijd welkom, zo zou er wat meer oranje in kunnen om acenten op de GPU te matchen.
Absoluut GEEN waterkoeler meer, bij de vorige ging pomp al na 6 maanden dood.
Ook GEEN harde schijf, mijn oude PC zal als opslag dienen.
Voeding is wat OVERKILL ivm eventuele SLI in de toekomst.

Ga je overklokken?
JAZEKER! 7700K moet wel hopelijk 5.0Ghz bereiken en de 1080Ti minimaal 2000Mhz. Ik weet niet of de geheugen ook wat hoger kan.

Wat verwacht je van ons?
Vooral advies voor de details, ik twijfel waar ik het beste sleeved kabels kan halen, een alternatief voor de luchtkoeler misschien? Misschien een andere case, cube-cases zijn wel lekker makkelijk om in te bouwen.
Moederboord twijfel ik ook over, MSI heeft wel een paar witte Titanium moederboorden maar die zijn veel duurder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 368,-€ 368,-
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 176,-€ 176,-
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 777,-€ 777,-
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 158,-€ 158,-
1Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2) Wit€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master MasterAir Maker 8€ 104,-€ 104,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3466C16D-16GTZR€ 192,90€ 192,90
1Corsair HX850i€ 183,-€ 183,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,95€ 239,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.268,35

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Welke resolutie speel je?

• Koning Willy
1440P 144hz
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart

Daarom nadruk op CPU en geheugensnelheid voor zoveel mogelijk frames.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:09
Sli wordt bijna niet ondersteund. Vaak geeft het zelfs problemen, je kan daarom beter een 450w-550w voeding nemen.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:51
Je kan mijn laatste aankoop even bekijken. Die is vrijwel gelijk aan die van jou. Alleen moet ik nog een keer de GTX 1080 omruilen voor een Ti versie.

Mijn systeem draait sinds begin januari. Ben er erg tevreden over, het is erg stil. Mijn kast is 'saai', maar ik vind het prachtig. Klein, effectief en erg stil en koel. Op dit moment heb ik geen overclock (niet nodig met mijn huidige games).

Het scherm heb je al denk ik, anders is de 21:9 versie ook wel leuk om mee te gamen. Met name Rocket League voor het extra overzicht.

Je voeding is in ieder geval te veel overkill. Die van mij ook al, maar die was slechts 10 euro duurder voor 200W meer. Je kiest misschien de HX-versie om beter te kunnen overclocken, maar ik zou voor de veel goedkopere RX-serie gaan.

SLI zou ik afraden, krijg je in veel games alleen maar problemen mee. Je kan meestal beter over drie jaar een nieuwe videokaart kopen als hij dan echt al te traag zou worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Playa del C. op 12-04-2017 21:39 ]

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 21:21
Playa del C. schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:37:
Je kan mijn laatste aankoop even bekijken. Die is vrijwel gelijk aan die van jou. Alleen moet ik nog een keer de GTX 1080 omruilen voor een Ti versie.

Mijn systeem draait sinds begin januari. Ben er erg tevreden over, het is erg stil. Mijn kast is 'saai', maar ik vind het prachtig. Klein, effectief en erg stil en koel. Op dit moment heb ik geen overclock (niet nodig met mijn huidige games).

Het scherm heb je al denk ik, anders is de 21:9 versie ook wel leuk om mee te gamen. Met name Rocket League voor het extra overzicht.

Je voeding is in ieder geval te veel overkill. Die van mij ook al, maar die was slechts 10 euro duurder voor 200W meer. Je kiest misschien de HX-versie om beter te kunnen overclocken, maar ik zou voor de veel goedkopere RX-serie gaan.

SLI zou ik afraden, krijg je in veel games alleen maar problemen mee. Je kan meestal beter over drie jaar een nieuwe videokaart kopen als hij dan echt al te traag zou worden.
Haha moest wel even lachen, zo'n monster PC en dan rocket league gaan spelen 👍

• Koning Willy
mc_maarten schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:22:
Sli wordt bijna niet ondersteund. Vaak geeft het zelfs problemen, je kan daarom beter een 450w-550w voeding nemen.
Grappig, heb nu een pricewatch: Corsair CX750M en hij heeft al moeite met mijn 980Ti en magere i5 uit 2011 met veel coilwhine (afhankelijk van verbruik). De 1080Ti en I7 gebruiken nog meer.
Voeding is absoluut iets wat je normaal nooit op wilt bezuinigen, ze hebben ook 7 jaar warranty, als er niks veel op CPU gebied zal veranderen in de volgende 7 jaar zal er geen reden zijn voor mij om een nieuwe systeem te kopen, enkel GPU vervangen.
Playa del C. schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:37:

Klopt de 850W is maar een tientje ofzo duurder dan 750W.
Monitor heb ik al, de pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Het is de reden dat ik wil upgraden, mijn CPU is continu op 100% en framerate is zo variabel dat je gek van wordt, zelfs met G-SYNC aan.
Maar je bedoeld deze: pricewatch: Corsair RM750x?

[ Voor 5% gewijzigd door Koning Willy op 12-04-2017 22:04 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TS gaat echter overklokken. Dan stijgt het verbruik an sich wel rap. Ik zou dan de RM550x aanraden, die moet voldoende prik geven, maar 450W is dan echt te weinig.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sli wordt bijna niet ondersteund. Vaak geeft het zelfs problemen
Kom op zeg. Zijn er soms problemen met SLI ? Zeker ja. Word het bijna niet ondersteunt en geeft het vaak problemen ? Nee, onzin.

Dat het bijna niet word ondersteunt is sowieso de grootste onzin. Vrijwel alle spellen van de afgelopen jaren ondersteunen het gewoon en dan werkt het nog goed ook. Het enige spel wat ik de afgelopen 5 jaar persoonlijk tegengekomen ben wat geen SLI ondersteunt is Just Cause 3. Verder werkt alles wat ik speel prima met SLI en op Just Cause 3 na heb ik de afgelopen 5 jaar met geen enkel spel problemen gehad.

Nee SLI is niet perfect nee, maar bijna niet ondersteunt word en vaak problemen geeft is gewoon onzin.

• Koning Willy
PilatuS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:05:
[...]

Kom op zeg. Zijn er soms problemen met SLI ? Zeker ja. Word het bijna niet ondersteunt en geeft het vaak problemen ? Nee, onzin.

Dat het bijna niet word ondersteunt is sowieso de grootste onzin. Vrijwel alle spellen van de afgelopen jaren ondersteunen het gewoon en dan werkt het nog goed ook. Het enige spel wat ik de afgelopen 5 jaar persoonlijk tegengekomen is wat geen SLI ondersteunt is Just Cause 3. Verder werkt alles wat ik speel prima met SLI en op Just Cause 3 na heb ik de afgelopen 5 jaar met geen enkel spel problemen gehad.

Nee SLI is niet perfect nee, maar bijna niet ondersteunt en vaak problemen is gewoon onzin.
Het probleem bij mij SLI is dat je gelijk:
- Grotere case nodig hebt
- Micro-ATX of Full-ATX moederboord nodig hebt
- Betere PSU
- HB-bridge a 30-50 euro
- Extra (sleeved) kabels (meeste pakketjes zitten net genoeg voor een 1080Ti)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koning Willy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:08:
[...]

Het probleem bij mij SLI is dat je gelijk:
- Grotere case nodig hebt
- Micro-ATX of Full-ATX moederboord nodig hebt
- Betere PSU
- HB-bridge a 30-50 euro
- Extra (sleeved) kabels (meeste pakketjes zitten net genoeg voor een 1080Ti)
[video]
In het geval van de jou is het meeste hiervan totaal niet boeiend.

Bij een PC van meer dan 2000 euro zal je 9 van de 10x een kast hebben waar het prima in past, tenzij je perse voor een super kleine kast wil gaan. Zelfde verhaal voor het moederbord, bij een high-end PC ga je niet voor een klein bord. De PSU kost je inderdaad een paar tientjes extra. De kosten voor de bridge zijn ook te verwaarlozen. Qua kabels heeft iedere fatsoenlijke voeding die genoeg vermogen geeft ook de juiste kabels er al bij. Ik heb voor mijn AX860 een set gesleevde kabels gekocht en dan heb je gewoon 4x 8pins vanaf de voeding met losse sleeve voor iedere kabel.

Moet je voor SLI gaan als het niet nodig of overkill is ? Zeker niet nee. Een enkele kaart zal altijd beter zijn dan SLI als het maar snel genoeg is. Maar dat SLI bijna niet ondersteunt word en alleen maar problemen geeft is gewoon dikke onzin.

Ik draai nu al een jaar of 7 met SLI omdat er tot nu toe niets snel genoeg was met een enkele kaart voor mijn resolutie. Alles wat ik speel draait perfect zonder enige problemen op dat ene spel na. Mensen lopen SLI altijd voor te doen alsof het alleen maar gezeik is en niets werkt, maar dat is gewoon dikke onzin. Tuurlijk is het beter om voor 1 kaart te gaan als dat voldoende is, maar zeggen dat SLI bijna nooit werkt en problemen geeft slaat echt nergens op. Problemen met SLI en moderne games zijn zeldzaam, niet andersom.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2017 23:26 ]

• WCA
  • Laatst online: 29-11 10:17

WCA

Koning Willy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:02:
[...]

Grappig, heb nu een pricewatch: Corsair CX750M en hij heeft al moeite met mijn 980Ti en magere i5 uit 2011 met veel coilwhine (afhankelijk van verbruik). De 1080Ti en I7 gebruiken nog meer.
Voeding is absoluut iets wat je normaal nooit op wilt bezuinigen, ze hebben ook 7 jaar warranty, als er niks veel op CPU gebied zal veranderen in de volgende 7 jaar zal er geen reden zijn voor mij om een nieuwe systeem te kopen, enkel GPU vervangen.

[...]

Het is de reden dat ik wil upgraden, mijn CPU is continu op 100% en framerate is zo variabel dat je gek van wordt, zelfs met G-SYNC aan.
De CX750m is dan ook niet bepaald een topvoeding. Prima budget ding, maar in een high end pc moet je m niet stoppen

Share and Enjoy!

• Koning Willy
c
GreNade schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:27:
[...]

De CX750m is dan ook niet bepaald een topvoeding. Prima budget ding, maar in een high end pc moet je m niet stoppen
Daarom blijft hij ook in mijn oude PC, als de 980Ti verkocht is zal hij weinig coilwhine meer hebben.
In het geval van de jou is het meeste hiervan totaal niet boeiend.

Bij een PC van meer dan 2000 euro zal je 9 van de 10x een kast hebben waar het prima in past, tenzij je perse voor een super kleine kast wil gaan. Zelfde verhaal voor het moederbord, bij een high-end PC ga je niet voor een klein bord. De PSU kost je inderdaad een paar tientjes extra. De kosten voor de bridge zijn ook te verwaarlozen. Qua kabels heeft iedere fatsoenlijke voeding die genoeg vermogen geeft ook de juiste kabels er al bij. Ik heb voor mijn AX860 een set gesleevde kabels gekocht en dan heb je gewoon 4x 8pins vanaf de voeding met losse sleeve voor iedere kabel.

Moet je voor SLI gaan als het niet nodig of overkill is ? Zeker niet nee. Een enkele kaart zal altijd beter zijn dan SLI als het maar snel genoeg is. Maar dat SLI bijna niet ondersteunt word en alleen maar problemen geeft is gewoon dikke onzin.

Ik draai nu al een jaar of 7 met SLI omdat er tot nu toe niets snel genoeg was met een enkele kaart voor mijn resolutie. Alles wat ik speel draait perfect zonder enige problemen op dat ene spel na. Mensen lopen SLI altijd voor te doen alsof het alleen maar gezeik is en niets werkt, maar dat is gewoon dikke onzin. Tuurlijk is het beter om voor 1 kaart te gaan als dat voldoende is, maar zeggen dat SLI bijna nooit werkt en problemen geeft slaat echt nergens op. Problemen met SLI en moderne games zijn zeldzaam, niet andersom.
Niet persee, als je nooit SLI wilt gaan draaien wat heeft het voor nut om een grote case en Full-ATX te kopen als je ook met Mini-Itx of Micro-ATX het zelfde kan doen?
Ik dacht erover om voor de Air 240 te gaan. Daar kan je wel theoretisch SLI doen maar het wordt echt krap qua koeling:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pcpartpicker.com/static/forever/images/userbuild/145490.10cbe190dd20f8b9fedfacdc53b3c1c0.b2829901cdd396e9cbf5915687710b28.1600.jpg

• Playa del C.
  • Laatst online: 19:51
Koning Willy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:02:
[...]

[...]

De HX voeding is vooral duurder door extra features, waaronder software. Hij is qua pure prestaties niet beter dan de zeer degelijke RX serie. Ik denk niet dat je de HX echt nodig hebt, maar dat is verder aan jezelf natuurlijk. Je gaat er qua aantal Watt ook niet op achteruit.

Gsync schijnt het afgelopen jaar nogal te zijn aangepast. Vroeger moest vsync uit, maar tegenwoordig kan het vaak beter aan i.c.m. gsync. Daarbij in sommige games de fps beperken tot net onder de max refresh rate. Handig om te weten voor het goed werken van je mooie monitor.
colorsone schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:47:
[...]

Haha moest wel even lachen, zo'n monster PC en dan rocket league gaan spelen 👍
Daar zie ik niks geks aan, ik ben een pro, dus dan wil je het beste. Maar los daarvan speel ik natuurlijk ook andere games, waaronder GTA V, The Witcher III, XCOM 2 en Deus Ex. Ook daar is geen overclock nodig, draait perfect soepel.

Over SLI: Veel nieuwe games hebben bij release geen SLI profiel. En soms zijn er ergernissen als micro-stutter of glitches. Het valt op zich mee, maar de consensus is denk ik toch dat het qua geld en prestaties niet uitmaakt of je na drie jaar een tweede kaart erbij zet of de oude kaart door een nieuwe vervangt. De laatste methode geeft naar mijn mening de betere ervaring. Minder kans op problemen en daarbij minder stroomverbruik/warmte. Als je daarbij bij een nieuwe build dus ook al rekening houdt met SLI, kost dat nu al extra geld, terwijl je er de komende tijd nog niks voor terugkrijgt.

SLI is naar mijn mening alleen leuk als je nu meteen 2xtopkaart wil draaien. Als je de komende tijd al meer gpu power nodig hebt dan een enkele kaart kan leveren. Bijvoorbeeld voor 4k gaming of crypto-mining.

[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 13-04-2017 17:55 ]

• Koning Willy
Playa del C. schreef op donderdag 13 april 2017 @ 07:54:
[...]
Over SLI: Veel nieuwe games hebben bij release geen SLI profiel. En soms zijn er ergernissen als micro-stutter of glitches. Het valt op zich mee, maar de consensus is denk ik toch dat het qua geld en prestaties niet uitmaakt of je na drie jaar een tweede kaart erbij zet of de oude kaart door een nieuwe vervangt. De laatste methode geeft naar mijn mening de betere ervaring. Minder kans op problemen en daarbij minder stroomverbruik/warmte. Als je daarbij bij een nieuwe build dus ook al rekening houdt met SLI, kost dat nu al extra geld, terwijl je er de komende tijd nog niks voor terugkrijgt.

SLI is naar mijn mening alleen leuk als je nu meteen 2xtopkaart wil draaien. Als je de komende tijd al meer gpu power nodig hebt dan een enkele kaart kan leveren. Bijvoorbeeld voor 4k gaming of crypto-mining.
Heb er een leuke video over gevonden die ook meteen Ryzen vs 7700K vergelijkt in 1080Ti en 1080Ti SLI benchmarks.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Koning Willy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:28:
[...]

Heb er een leuke video over gevonden die ook meteen Ryzen vs 7700K vergelijkt in 1080Ti en 1080Ti SLI benchmarks.
Dan vergelijk je een recente kaart met een SLI opstelling van dezelfde kaart. Natuurlijk is SLI dan sneller, maar tevens ook absurd duur.

Het gros van de bouwvoorstellen dat hier voorbij komt gaat er van uit dat er op termijn een keertje SLI gedraaid gaat worden, en dat is wat mij betreft een stuk minder aantrekkelijk. Onderstaande video geeft een vergelijking tussen een GTX970 in SLI en een GTX1070. Als je er van uit gaat dat de prijs van een GTX970 nu rond de 200 euro zit zou je voor een GTX970 in SLI 200 euro kwijt zijn en voor een GTX1070 450-200=250 euro. En dat dan nog afgezien van de meerprijs die je eerder voor moederbord en voeding neer hebt geteld, en de extra energiekosten die je setup gaat maken ten opzichte van een enkele kaart. Inderdaad is het iets sneller, maar aangezien je minder geheugen tot je beschikking hebt zal je ook sneller tegen de limieten aanlopen bij hogere settings.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sb2nw6Sz4kY]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Koning Willy
Tribits schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:01:
[...]

Dan vergelijk je een recente kaart met een SLI opstelling van dezelfde kaart. Natuurlijk is SLI dan sneller, maar tevens ook absurd duur.

Het gros van de bouwvoorstellen dat hier voorbij komt gaat er van uit dat er op termijn een keertje SLI gedraaid gaat worden, en dat is wat mij betreft een stuk minder aantrekkelijk. Onderstaande video geeft een vergelijking tussen een GTX970 in SLI en een GTX1070. Als je er van uit gaat dat de prijs van een GTX970 nu rond de 200 euro zit zou je voor een GTX970 in SLI 200 euro kwijt zijn en voor een GTX1070 450-200=250 euro. En dat dan nog afgezien van de meerprijs die je eerder voor moederbord en voeding neer hebt geteld, en de extra energiekosten die je setup gaat maken ten opzichte van een enkele kaart. Inderdaad is het iets sneller, maar aangezien je minder geheugen tot je beschikking hebt zal je ook sneller tegen de limieten aanlopen bij hogere settings.

[video]
Beetje late reactie maar:

Ik dacht erover om na een paar maanden als 1080Ti wat goedkoper wordt om nog eentje in te doen.
Maar na veel research denk ik dat niet meer zo handig is. SLI support is in de laatste jaren slechter geworden.

Pagina: 1