Hoi Allemaal,
Ik wil graag mijn oude beestje upgraden (een phenom II X4 955), en zit met een klein dilemma, wat hopelijk hieronder duidelijk wordt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, video editing (licht), virtualisatie (server opbouwen, puur voor educatieve doeleinden) , en uiteraard gewoon browsen/film/etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor de componenten die ik nodig heb (CPU/RAM/Mobo) via de AMD route een kostenplaatje van € 500,-, daar zou ik voor de intel kant ook in de buurt willen blijven, niet heel ver erboven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast
Voeding:be quiet! Pure Power L7 530W
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Samsung 840 EVO 250GB
WD Blue WD10EZEX, 1TB
Beeldscherm en overige randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande had ik in m'n hoofd:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, al heb ik vrijwel altijd amd gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
energieverbruik niet al te hoog, vandaar ook de 1600 ipv de 1600x die een tdp van 30W meer heeft.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit dus met het volgende: Ik heb een GTX 970, en rondzoekende op internet dat de Nvidia kaart een probleem heeft met het ondersteunen van 6cores in DX12, en dat met AMD kaarten de Ryzen cpu stukken beter presteert. Nu hoef ik momenteel niet meteen 600fps te hebben (ik heb overigens een 1080p scherm, upgrade is mogelijk verderop in het jaar) en in de niet te verre toekomst kan ik de kaart ook upgraden.
Denken jullie dat bovenstaande cpu/ram/mobo overweg kan met de GTX 970? of is het toch beter om naar een Intel systeem te gaan (beduidend duurder voor de resultaten als ik het zo kan zien)?
Overige toevoegingen zijn ook van harte welkom (wellicht toch voeding upgraden, etc)
Ik wil graag mijn oude beestje upgraden (een phenom II X4 955), en zit met een klein dilemma, wat hopelijk hieronder duidelijk wordt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, video editing (licht), virtualisatie (server opbouwen, puur voor educatieve doeleinden) , en uiteraard gewoon browsen/film/etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor de componenten die ik nodig heb (CPU/RAM/Mobo) via de AMD route een kostenplaatje van € 500,-, daar zou ik voor de intel kant ook in de buurt willen blijven, niet heel ver erboven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast
Voeding:be quiet! Pure Power L7 530W
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Samsung 840 EVO 250GB
WD Blue WD10EZEX, 1TB
Beeldscherm en overige randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande had ik in m'n hoofd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 236,- | € 236,- |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 143,51 | € 143,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 503,51 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, al heb ik vrijwel altijd amd gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
energieverbruik niet al te hoog, vandaar ook de 1600 ipv de 1600x die een tdp van 30W meer heeft.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit dus met het volgende: Ik heb een GTX 970, en rondzoekende op internet dat de Nvidia kaart een probleem heeft met het ondersteunen van 6cores in DX12, en dat met AMD kaarten de Ryzen cpu stukken beter presteert. Nu hoef ik momenteel niet meteen 600fps te hebben (ik heb overigens een 1080p scherm, upgrade is mogelijk verderop in het jaar) en in de niet te verre toekomst kan ik de kaart ook upgraden.
Denken jullie dat bovenstaande cpu/ram/mobo overweg kan met de GTX 970? of is het toch beter om naar een Intel systeem te gaan (beduidend duurder voor de resultaten als ik het zo kan zien)?
Overige toevoegingen zijn ook van harte welkom (wellicht toch voeding upgraden, etc)
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541