Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies desktop werkpaard Revit/3dtekenwerk

Pagina: 1
Acties:

• AlieBamie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Omdat ik me wil gaan ontwikkelen in het modelleren in Revit2017 (voor systeemeisen zie deze link: https://cadzulu.files.wordpress.com/2016/08/1.jpg) ben ik op zoek naar een "nieuw" systeem wat dit pakket kan draaien. (ik ga er van uit dat gezien de leeftijd van mijn huidige pc het niet lonend is om dit te upgraden) daarnaast de huis tuin en keuken programmatjes zoals excel, mail en webbrowser draaien en misschien een beetje gamen (ondergeschikt)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €500,- maximaal uit te geven zit daarom aan refurbished systemen te denken, geen idee of dit budget realistisch is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Syncmaster TA550 beeldscherm, externe harde schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Weet er zelf vrij weinig van, vandaar dat ik hier een topic open

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen echte voorkeuren, ben een beetje aan het zoeken geweest op het welbekende www en kwam onder andere hier uit: https://www.remarkt.nl/co...?cpu_gen=185&cpu_type=192 ik kom er alleen zelf niet uit om alles te vergelijken/tegen elkaar af te wegen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat mij er vooral om dat het systeem goed presteert, hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar dat is voor mij niet het allerbelangrijkste.

Ga je overklokken?
Ehm, zelf geen ervaring mee, als de voordelen groot zijn, en het niet ingewikkeld is om te doen misschien wel?

Wat verwacht je van ons?
Aankoopadvies van een compleet (refurbished) systeem, eventueel zelfbouwsysteem (heb vrienden die er wat handiger in zijn) of upgrade van mijn huidige systeem.

De systeemkenmerken van mijn huidige systeem zijn:

Moederbord:
Fabrikant PEGATRON CORPORATION
Model Benicia (CPU 1)
Chipset-fabrikant Intel
Chipsetmodel P35/G33/G31
Chipset herziening A2
Southbridge-fabrikant Intel
Southbridge-model 82801IR (ICH9R)
Southbridge-herziening 02

Ram:
3,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
CPU: Intel Core 2 Duo E7200 @ 2.53GHz
Wolfdale 45nm Technologie.

Huidige videokaart NVIDIA GeForce GT610

Dit systeem begint de laatste tijd wat kuren te vertonen, waaronder de dpc watchdog violation, Video TDR Failure en de altijd gezellige Video Schedule Internal Error. Dus bij een eventuele upgrade van het bestaande systeem is dit ook een puntje van aandacht.

Alvast hartelijk dank

Met vriendelijke groet,

Arjan

Verwijderd

Als ik de meest eenvoudige systeemeisen van Revit achter jouw link in een lijstje zet ga je met €500,- bij lange na niet genoeg hebben.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220 v5 Tray€ 214,71€ 214,71
1ASRock E3V5 WS€ 109,-€ 109,-
1PNY NVIDIA Quadro K2200 4GB€ 485,42€ 485,42
1Fractal Design Core 1500€ 52,95€ 52,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 61,50€ 61,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.135,43

• AlieBamie
Nee klopt, maar dan hebben we het over nieuw materiaal neem ik aan? Vandaar ook dat ik zat te denken aan een refurbished systeem

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:30
Is het voor professioneel of studie/hobby?

In het geval van professioneel is het misschien verstandig om te kijken om je budget te verhogen. Een pc die goed en soepel loopt is een stuk productiever.

Als het studie/hobby is kan je voor reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 gaan. Misschien kan je tweedehands nog een i5 op de kop tikken

• AlieBamie
In eerste instantie voor zelfstudie/hobby, misschien op termijn voor thuiswerken.

Wat voor verschil hebben we het dan over met het oog op goed en soepel lopen? Wat voor onderdelen zit dat in en waar ga ik het aan merken?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Let op dat de specs in dat linkje recommended specs zijn, niet minimum specs.
Zie https://knowledge.autodes...-Revit-2017-products.html

Gezien je budget is de suggestie van @mc_maarten een prima uitgangspunt, waarbij je nog kan bezuinigen op de videokaart. Ik zou liever voor een snelle i5 gaan met een wat goedkopere videokaart, bijvoorbeeld een RX460 of GTX1050.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed
pricewatch: MSI Radeon RX 460 4G OC
Mocht je dan nog wat budget hebben dan zou ik alvast naar 16 GB ram kijken.
(Een en ander op basis van mijn ervaring met Revit.)

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 13-04-2017 09:44 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:24
Indien Revit gebruik maakt van meerdere cores, zou een AMD Ryzen 5 1600(X) wellicht een optie zijn ten opzichte van een Intel Core I5-7500?

Al wordt dit natuurlijk wel lastig / onmogelijk binnen je budget. Indien je bereid bent eventueel later te upgraden, kun je als start gebruik maken van de iGPU en later een GPU toevoegen.

• Jesse
Single- or Multi-Core Intel® Pentium®, Xeon®, or i-Series processor or AMD® equivalent with SSE2 technology. Highest affordable CPU speed rating recommended.

Autodesk® Revit® software products will use multiple cores for many tasks, using up to 16 cores for near-photorealistic rendering operations.
Zolang je modelleerd (en dat is wat je normaalgesproken doet in Revit) is single core performance het enige wat de moeite waard is om geld in te steken. Een paar cores krijg je er in geval van een i5 sowieso bij. Alleen als je zeker weet dat je veel gaat renderen is het de moeite waard om specifiek geld te besteden aan meer cores, maar dan nog zou ik me drie keer bedenken voordat je concessies doet aan je single core performance.

Ze schrijven wel 'for many tasks', maar 100% cpu usage heb ik in Revit alleen gezien tijdens het renderen.
Alle andere momenten waarop je moet wachten is er slechts 25% cpu gebruik. (mijn ervaring met een i5)

[ Voor 42% gewijzigd door Jesse op 13-04-2017 16:52 ]

• Randojongen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:14
De onderstaande PC is een goede basis om te beginnen met Revit. En is ook geschikt voor kleinere revitprojecten.

Revit is geheel single-theaded. Dus aan meerdere cores heb je niet veel. De intel i3-7350K zal in Revit niet veel minder presteren dan een i7. Deze processor is goed over te klokken voor nog snellere presaties. Voor gaming kunnen meerdere cores wel voordelen bieden.

Revit gebruikt veel RAM geheugen. 16gb is genoeg voor een klein tot middelgroot revit project. Studie kan ook met 8bg, maar 16gb is echt wel aan te raden. Als je later een groot project gaat doen kan je makkelijk upgraden naar 32gb.

De GPU word niet erg intensief gebruikt binnen Revit. Voor studie heb je aan de geïntegreerde zeker voldoende. Wanneer je een professioneel aan de slag gaat kan je een GTX1060 bijplaatsen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7350K Boxed€ 149,-€ 149,-
1Gigabyte GA-B250M-DS3H€ 81,95€ 81,95
1Cooler Master Elite 342€ 31,95€ 31,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,50

Je kan ook overwegen om voor de studie een 2e hands PC aan te schaffen. Wanneer je professioneel aan de slag gaat kan je misschien met wat meer budget een PC samenstellen. Voor een echt goede Revit PC heb je een budget nodig van ongeveer €1200.

Wil je een echt El-cheapo oplossing dan kan je het geheugen van je huidige PC upgraden naar 8gb. Revit zal voor studie nog wel werkbaar zijn. Maar ik zou niet op die gammele PC van je willen werken.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik werk dagelijks met Revit en ben het redelijk met bovenstaande eens.

Een GPU is wel handig voor Revit om het modelleren wat sneller te laten lopen, een 750Ti is dan al snel genoeg.
Eventueel kan je om nu kosten te besparen 8GB RAM nemen, de modellen waar je in het begin mee werkt zullen nog niet zo complex zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 13-04-2017 11:47 ]

• AlieBamie
Bedankt voor zover, ik ben al heel wat wijzer geworden.
Wat me wel opvalt is dat jullie eigenlijk allemaal de refurbished optie niet meenemen en uitgaan van een nieuw systeem.
Is dat bewust gedaan, of hebben jullie gewoon geen ervaring met refurbished systemen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
AlieBamie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:50:
Bedankt voor zover, ik ben al heel wat wijzer geworden.
Wat me wel opvalt is dat jullie eigenlijk allemaal de refurbished optie niet meenemen en uitgaan van een nieuw systeem.
Is dat bewust gedaan, of hebben jullie gewoon geen ervaring met refurbished systemen?
De refurbished van de site die jij geeft zijn erg oud en voor dat geld is ook een nieuw systeem te kopen.
Dan heb je een snellere CPU en een SSD ipv een trage HDD en je heb dan ook minimaal 2 jaar garantie op de onderdelen.

• AlieBamie
Ernemmer schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:56:
[...]

De refurbished van de site die jij geeft zijn erg oud en voor dat geld is ook een nieuw systeem te kopen.
Dan heb je een snellere CPU en een SSD ipv een trage HDD en je heb dan ook minimaal 2 jaar garantie op de onderdelen.
Thx, ook voor de hele snelle reactie. Ik ga dr nog eens lekker op broeden.

• AlieBamie
Ik heb een aantal opties bekeken en volgens mij zit ik met mijn budget van €500,- wel erg krap.
Na wat verder speurwerk heb ik wat bedrijven aangeschreven die in 2e hands systemen doen en voor zover ik kan zien goed bekend staan.
Deze aanbieding heb ik onder andere binnen gekregen, n flink stuk hoger dan mijn bovengenoemde budget, maar misschien een stuk realistischer.
Ik zou graag horen wat jullie er van vinden, is dit wat voor dit geld, of zouden jullie liever voor een ander (nieuw) systeem gaan?

· 2x Intel Xeon QC E5530 2,4GHz
· 16GB DDR3
· 1TB SATA
· DVD+/-ROM
· nVidea Quadro FX4800
· Onboard audio
· 10/100/1000Mb netwerk
· 9x USB2.0, 1x FireWire
· 2 PCI Express Gen2 x16
· 1 PCI Express Gen2 (x8, x4)
· 1 PCI Express Gen1 (x8, x4)
· 2 PCI
· Windows 7 Pro Geïnstalleerd

€749,- incl BTW

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

AlieBamie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:34:
Ik heb een aantal opties bekeken en volgens mij zit ik met mijn budget van €500,- wel erg krap.
Na wat verder speurwerk heb ik wat bedrijven aangeschreven die in 2e hands systemen doen en voor zover ik kan zien goed bekend staan.
Deze aanbieding heb ik onder andere binnen gekregen, n flink stuk hoger dan mijn bovengenoemde budget, maar misschien een stuk realistischer.
Ik zou graag horen wat jullie er van vinden, is dit wat voor dit geld, of zouden jullie liever voor een ander (nieuw) systeem gaan?

· 2x Intel Xeon QC E5530 2,4GHz
· 16GB DDR3
· 1TB SATA
· DVD+/-ROM
· nVidea Quadro FX4800
· Onboard audio
· 10/100/1000Mb netwerk
· 9x USB2.0, 1x FireWire
· 2 PCI Express Gen2 x16
· 1 PCI Express Gen2 (x8, x4)
· 1 PCI Express Gen1 (x8, x4)
· 2 PCI
· Windows 7 Pro Geïnstalleerd

€749,- incl BTW
Dit is antieke meuk die net zo oud is als je huidige PC, daar ga je echt niets mee opschieten.
Voor dat geld kan je ook een Ryzen/i5 systeem kopen dat niet 8 jaar oud is ;)

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Jesse
Wat de processor(s) betreft zou ik dat niet doen. Die Xeon is per core half zo snel als de Pentium G4560. Voordeel is dat je meer cores hebt, maar die kan je met een Ryzen ook krijgen.
Zie https://www.cpubenchmark....php?cmp[]=1244&cmp[]=2925

Een recente videokaart van rond de 100 euro zal al veel sneller zijn dan die FX 4800. Nadeel is dat je de certificering van autodesk mist, maar daar zou ik privé zeker geen geld in steken.
http://www.videocardbench...5B%5D=3557&cmp%5B%5D=3596
Ook daarvoor zou ik het dus niet doen.

Voor het geld kan je ook deze krijgen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017
Neem een iets goedkopere videokaart (RX 550) en eventueel een iets snellere proc (1500X) en je hebt een veel snellere machine.

Edit: ik heb zelf lang geleden een tweede hands dual pentium pro workstation gekocht. Dat is een van m'n slechtste aankopen ooit geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door Jesse op 02-05-2017 17:30 ]

Pagina: 1