Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Omdat ik me wil gaan ontwikkelen in het modelleren in Revit2017 (voor systeemeisen zie deze link: https://cadzulu.files.wordpress.com/2016/08/1.jpg) ben ik op zoek naar een "nieuw" systeem wat dit pakket kan draaien. (ik ga er van uit dat gezien de leeftijd van mijn huidige pc het niet lonend is om dit te upgraden) daarnaast de huis tuin en keuken programmatjes zoals excel, mail en webbrowser draaien en misschien een beetje gamen (ondergeschikt)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €500,- maximaal uit te geven zit daarom aan refurbished systemen te denken, geen idee of dit budget realistisch is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Syncmaster TA550 beeldscherm, externe harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Weet er zelf vrij weinig van, vandaar dat ik hier een topic open
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen echte voorkeuren, ben een beetje aan het zoeken geweest op het welbekende www en kwam onder andere hier uit: https://www.remarkt.nl/co...?cpu_gen=185&cpu_type=192 ik kom er alleen zelf niet uit om alles te vergelijken/tegen elkaar af te wegen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat mij er vooral om dat het systeem goed presteert, hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar dat is voor mij niet het allerbelangrijkste.
Ga je overklokken?
Ehm, zelf geen ervaring mee, als de voordelen groot zijn, en het niet ingewikkeld is om te doen misschien wel?
Wat verwacht je van ons?
Aankoopadvies van een compleet (refurbished) systeem, eventueel zelfbouwsysteem (heb vrienden die er wat handiger in zijn) of upgrade van mijn huidige systeem.
De systeemkenmerken van mijn huidige systeem zijn:
Moederbord:
Fabrikant PEGATRON CORPORATION
Model Benicia (CPU 1)
Chipset-fabrikant Intel
Chipsetmodel P35/G33/G31
Chipset herziening A2
Southbridge-fabrikant Intel
Southbridge-model 82801IR (ICH9R)
Southbridge-herziening 02
Ram:
3,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
CPU: Intel Core 2 Duo E7200 @ 2.53GHz
Wolfdale 45nm Technologie.
Huidige videokaart NVIDIA GeForce GT610
Dit systeem begint de laatste tijd wat kuren te vertonen, waaronder de dpc watchdog violation, Video TDR Failure en de altijd gezellige Video Schedule Internal Error. Dus bij een eventuele upgrade van het bestaande systeem is dit ook een puntje van aandacht.
Alvast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,
Arjan
Omdat ik me wil gaan ontwikkelen in het modelleren in Revit2017 (voor systeemeisen zie deze link: https://cadzulu.files.wordpress.com/2016/08/1.jpg) ben ik op zoek naar een "nieuw" systeem wat dit pakket kan draaien. (ik ga er van uit dat gezien de leeftijd van mijn huidige pc het niet lonend is om dit te upgraden) daarnaast de huis tuin en keuken programmatjes zoals excel, mail en webbrowser draaien en misschien een beetje gamen (ondergeschikt)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €500,- maximaal uit te geven zit daarom aan refurbished systemen te denken, geen idee of dit budget realistisch is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Syncmaster TA550 beeldscherm, externe harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Weet er zelf vrij weinig van, vandaar dat ik hier een topic open
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen echte voorkeuren, ben een beetje aan het zoeken geweest op het welbekende www en kwam onder andere hier uit: https://www.remarkt.nl/co...?cpu_gen=185&cpu_type=192 ik kom er alleen zelf niet uit om alles te vergelijken/tegen elkaar af te wegen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat mij er vooral om dat het systeem goed presteert, hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar dat is voor mij niet het allerbelangrijkste.
Ga je overklokken?
Ehm, zelf geen ervaring mee, als de voordelen groot zijn, en het niet ingewikkeld is om te doen misschien wel?
Wat verwacht je van ons?
Aankoopadvies van een compleet (refurbished) systeem, eventueel zelfbouwsysteem (heb vrienden die er wat handiger in zijn) of upgrade van mijn huidige systeem.
De systeemkenmerken van mijn huidige systeem zijn:
Moederbord:
Fabrikant PEGATRON CORPORATION
Model Benicia (CPU 1)
Chipset-fabrikant Intel
Chipsetmodel P35/G33/G31
Chipset herziening A2
Southbridge-fabrikant Intel
Southbridge-model 82801IR (ICH9R)
Southbridge-herziening 02
Ram:
3,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
CPU: Intel Core 2 Duo E7200 @ 2.53GHz
Wolfdale 45nm Technologie.
Huidige videokaart NVIDIA GeForce GT610
Dit systeem begint de laatste tijd wat kuren te vertonen, waaronder de dpc watchdog violation, Video TDR Failure en de altijd gezellige Video Schedule Internal Error. Dus bij een eventuele upgrade van het bestaande systeem is dit ook een puntje van aandacht.
Alvast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,
Arjan