Beginnen met programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9933
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Mijn vraag

Wat raden jullie aan om mee verder te gaan met programmeren?

Ik heb al enige cursussen online gevolgd van de volgende talen:
html
css
javascript
php
sql
c++

Mij lijkt het wel leuk om met alles wat te doen, om websites te ontwikkelen maar ook om apps te maken of om robots voor te programmeren. Alleen lijkt mij het beste om op 1 gebied te focussen.
Wat raden jullie aan? Hou in uw achterhoofd dat ik nog op de middelbare school zit en dat ik over enkele jaren een opleiding ga doen die bij deze keuze zal passen. (Technische informatica of Software engineering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eigenlijk wil je alles tegelijk. Dat is niet erg, maar het is slim om nu één ding heel goed te leren. Wanneer je dat beheerst kun je iets anders proberen en dat gaat dan een stuk makkelijker. Als ik de programmeertalen zo zie zou ik beginnen met een webapp bouwen. Verzin bijvoorbeeld een Twitter kloon, maak een notitieprogramma. Je eerste programma's hoeven niet meteen vernieuwend te zijn. Zodra je er een beetje lekker in zit, kun je je eigen ideeën gaan uitwerken.

Edit: Als je een leuk eigen idee hebt en je kan het snel (binnen een dag of twee bijvoorbeeld) in elkaar zetten is dat natuurlijk ook geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Tk55 op 12-04-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Java. Met C++ kennis moet dat goed te doen zijn (want gelijkend) en bij de meeste informaticaopleodingen krijg je dat ook als vak.
Bovendien draaien zaken als Hadoop (big data framework) op java code, dus ook vrij toekomstbestendig.
Voor de rest zijn je huidige talen alleen handig als je als frontender / webdeveloper aan de slag zou willen.
En als je robots wilt programmeren: verdiep je eens in bijv PLC/SCADA. Veel gevraagd, weinig gevonden, worden machines mee aangestuurd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9933
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Misschien een hele slechte vraag om te stellen, maar met welke taal of welk vakgebied(de drie die ik heb benoemd) zal je het meeste geld verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Marcel9933 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:59:
Misschien een hele slechte vraag om te stellen, maar met welke taal of welk vakgebied(de drie die ik heb benoemd) zal je het meeste geld verdienen?
Je verdient het meeste met datgene waar je goed in bent. Dus vogel eerst uit waar je interesse ligt, want de kans is het grootst dat je daar goed in kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En daarmee lijkt het me ook goed op het topic te sluiten. Zie ook Devschuur® Beleid - Welke taal

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 12-04-2017 20:07 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.