Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi op de camping / Hotel kamer

Pagina: 1
Acties:

• zolio
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-06-2021
Beste mede tweakers,

Ik heb even een vraag over de zogenaamde WISP routers, bij ons op de camping( buitenland ) moet je voor ieder device 90 euro per jaar betalen. nu snap je natuurlijk dat ik niet alleen internet op mijn laptop wil maar ook bijvoorbeeld op mijn telefoon. Nu zijn er een aantal software matige oplossingen voor het probleem maar dan moet ik steeds mijn laptop aan laten staan, wat ik ook niet wil.

Voor gebruik te kunnen maken van het internet ben je verplicht via een login pagina een token in te vullen.

Nu heb ik 2 WISP routers van TP-Link gevonden
TL-MR3020: Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om via dd-wrt software een virtueel tweede netwerk aan te leggen en deze the sharen

TL-WR802N: Als ik het goed heb gelezen / heb gezien (link) , kan deze al out of the box verbinding maken met een wifi netwerk en ook meteen een tweede netwerk aanleggen om mee te verbinden(draadloos).

Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met een van de twee devices? En kan ik hier wel gebruik van maken omdat ik eerst een token moet invullen om verbinding te kunnen maken met het internet?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je wil het signaal van de camping draadloos doorgeven, zodat je meerdere devices kan aansluiten zonder extra kosten?

Dat zou je met een wifi repeater kunnen bereiken van nog geen 30 euro. Wel je ssid verborgen houden want de camping is ook niet gek natuurlijk.

Lees totaal over de inlogpagina heen 😋

Toch denk ik dat het met simpele repeater mogelijk met de volgende stappen:

1. Maak met 1 van de devices eerst verbinding met de repeater.

2. Laat daarna de wifi repeater verbinding met hotspot van de camping

3. Ga met je device gelijk daarna het internet via de repeater op en je zult waarschijnlijk de inlogpagina krijgen van de hotspot.

4. Login met je token en deze wordt geregistreerd als ingelogt op basis van macadres van de repeater, zodat andere devices gewoon gebruik kunnen maken van de verbinding.

Kan mij trouwens voorstellen dat professionele systemen waar dit niet werkt.

[ Voor 56% gewijzigd door Falcon op 12-04-2017 18:51 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Als het niet werkt dan zou je kunnen kijken om een vpn tunnel te gebruiken (mits niet geblokkeerd). Dan kan het systeem niet meer zien welk verkeer er over de tunnel heen gaat.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:17
De routertjes van GLi zijn ook leuke apparaatjes. Draaien op openwrt en zijn nu ook bezig met lede.
Deze kun je onder andere bestellen via amazon.de

• Theo-Hof
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 10:18
Bij ons op de camping hebben we een beheersysteem waar we kunnen we zien wat voor soort apparaat is verbonden en welk webbrowsel word gebruikt. Als iets niet in de haak is worden ze geblokkeerd.

• zolio
Theo-Hof schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:53:
Bij ons op de camping hebben we een beheersysteem waar we kunnen we zien wat voor soort apparaat is verbonden en welk webbrowsel word gebruikt. Als iets niet in de haak is worden ze geblokkeerd.
Is gelukkig daar niet het geval, heb door de jaren heen gebruik gemaakt van connectify zonder problemen :)
Falcon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:42:
Je wil het signaal van de camping draadloos doorgeven, zodat je meerdere devices kan aansluiten zonder extra kosten?

Dat zou je met een wifi repeater kunnen bereiken van nog geen 30 euro. Wel je ssid verborgen houden want de camping is ook niet gek natuurlijk.

Lees totaal over de inlogpagina heen 😋

Toch denk ik dat het met simpele repeater mogelijk met de volgende stappen:

1. Maak met 1 van de devices eerst verbinding met de repeater.

2. Laat daarna de wifi repeater verbinding met hotspot van de camping

3. Ga met je device gelijk daarna het internet via de repeater op en je zult waarschijnlijk de inlogpagina krijgen van de hotspot.

4. Login met je token en deze wordt geregistreerd als ingelogt op basis van macadres van de repeater, zodat andere devices gewoon gebruik kunnen maken van de verbinding.

Kan mij trouwens voorstellen dat professionele systemen waar dit niet werkt.
'
Ik heb maar eens de TL-MR3020 besteld en we zullen zien ik zal mijn informatie hier wel delen (zal het dit weekend eens testen).

[ Voor 58% gewijzigd door zolio op 13-04-2017 02:26 ]

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@zolio Mocht je er niet uitkomen dan mag je altijd contact met ons opnemen via support.nl@tp-link.com. We zullen je dan zo goed mogelijk proberen te helpen. Groetjes Carmenlita van TP-Link

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
oude Laptop verbinding laten maken met wireless, VPN verbinding opzetten naar vpn provider/thuis, verbinding delen klaar

[ Voor 4% gewijzigd door Madmama op 13-04-2017 13:30 ]

Verwijderd

Als ik de MAC adres van mijn WiFi kaart in de Mikrotik router verander in eentje die uit de serie van Aplle of Samsung komt, dan is het moeilijk zoeken.

En ja, meer professionele apparatuur kan aan de TTL count zien of er een router tussen zit. (maar de Mikrotik is zo slim om de TTL met 1 op te hogen, zodat óók de professionele apparatuur om de tuin wordt geleid.

Moraal van het verhaal: Maak realistische prijzen, voor meerdere apparaten (al dan niet eerst registreren en zo). Bv. de klant komt aan de balie om formaliteiten te regelen, de klant laat meteen alle appraten (iPad, tablet, laptop, telefoon etc...) eerst aanmelden op één speciaal AP. Daarvan lees je de MAC's uit, en deze MAC's geeft je toegang op het netwerk die over het terrein is uitgerold.
Ga de klant niet "straffen" voor als hij een apparaat wilt gebruiken. Een tevreden (en BETALENDE!!!) klant komt altijd terug (en zal nóg meer klandizie meenemen). Denk niet in "hokjes" en beperkingen, maar ga een stap "hoger".

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 15:48 ]

• zolio
TP-Link schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:19:
@zolio Mocht je er niet uitkomen dan mag je altijd contact met ons opnemen via support.nl@tp-link.com. We zullen je dan zo goed mogelijk proberen te helpen. Groetjes Carmenlita van TP-Link
Zal ik zeker weten doen bedankt!
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:46:
[...]

Als ik de MAC adres van mijn WiFi kaart in de Mikrotik router verander in eentje die uit de serie van Aplle of Samsung komt, dan is het moeilijk zoeken.

En ja, meer professionele apparatuur kan aan de TTL count zien of er een router tussen zit. (maar de Mikrotik is zo slim om de TTL met 1 op te hogen, zodat óók de professionele apparatuur om de tuin wordt geleid.

Moraal van het verhaal: Maak realistische prijzen, voor meerdere apparaten (al dan niet eerst registreren en zo). Bv. de klant komt aan de balie om formaliteiten te regelen, de klant laat meteen alle appraten (iPad, tablet, laptop, telefoon etc...) eerst aanmelden op één speciaal AP. Daarvan lees je de MAC's uit, en deze MAC's geeft je toegang op het netwerk die over het terrein is uitgerold.
Ga de klant niet "straffen" voor als hij een apparaat wilt gebruiken. Een tevreden (en BETALENDE!!!) klant komt altijd terug (en zal nóg meer klandizie meenemen). Denk niet in "hokjes" en beperkingen, maar ga een stap "hoger".
Ja dat klopt ik zou nu 90 euro per apparaat per jaar moeten betalen... en dat vind ik een beetje veel 8)7
Pagina: 1