65" 4k 50hz of 65" FHD 100hz?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik zoek een?
Zo groot mogelijke tv voor max +/- 1000 euro

Wat is je budget?
Liefst niet meer dan 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
reguliere tv en films te kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb inmiddels meerdere opties, maar zoek meer naar advies in het algemeen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn oude 42" 720p plasma heeft het deze week na 8 jaar trouwe dienst begeven. Wat mij betreft kan een tv nooit te groot zijn, zolang de muur groot genoeg is. Ik had echt gehoopt dat mijn plasma het zou volhouden tot 4k OLED-tv's van 55+ inch onder de 1000 euro-grens zouden vallen. Maar ik verwacht dat dat nog wel een jaar of 2 zal duren.
Hoe dan ook zoek ik nu vervanging. Met een tijdelijke tussenoplossing zal mijn vrouw niet akkoord gaan, dus wat ik nu koop wordt pas vervangen als het kapot is.

Nu is er flink wat te krijgen voor 1000 euro. Echter wordt het dan 65" FHD met 100hz display. Echter twijfel ik aan de resolutie op 3 meter afstand. Al heb ik mij nooit gestoord aan 720p op een 42" scherm op dezelfde afstand.
Een andere optie is 65" 4k, maar dan op 50hz. Ik vraag mij echter af of ik het verschil met 100hz zie bij films die geschoten zijn in 24fps. Ik betwijfel ook of 4k op dit formaat op 3 meter afstand iets toevoegt. Bovendien kan ik lastig inschatten hoe snel er voldoende 4k content zal verschijnen
Tot slot is er het compromis van 55" 4k met een 100hz paneel. Maar juist bij een kleiner paneel voegt 4k weer minder toe.

Ik zit dus in de tang en had liever 65" 4k 100hz, maar dit staat het budget nu gewoon niet toe. Echter heb ik wel een nieuwe tv nodig. 65" 4k 100hz op een OLED paneel is sowieso nog niet haalbaar.

Ik ben erg benieuwd naar tips en suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:34
Waarom meteen persee de sprong naar 65'' als je van een 42'' afkomt?

voor jouw budget of 200 euro extra kan je een super mooi 4k 55'' tv voor kopen waar je ook echt merkt dat je qua beeld kwaliteit een sprong vooruit gaat, een groot scherm is ook niet alles. quality>quantity. maargoed dat is mijn mening.

Ik zou je geen advies kunnen geven, aangezien je voor een 65'' inch met 1000 euro gewoon teveel concessies moet doen wat zonde is.

Misschien dat iemand anders nog een goudentip kan geven van een model die wel goed uit de verf komt. :)

Ik zou sowieso voor een 100hz gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 12-04-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Als je nu van een plasma vandaan komt, dan zou ik nooit voor een van die twee opties kiezen. Je gaat ten opzichte van plasma zoveel inleveren, dat zal denk ik niet leuk worden. De kwaliteit dat je voor een scherm van die grootte moet inleveren om toch aan een max van €1000 te komen, lijkt me niet zo prettig als je de komende 8-10 jaar daarnaar moet kijken.

Als eerste zou ik toch proberen om je vrouw te overtuigen van een tijdelijke oplossing en voor een 42 inch toestel te gaan voor zo weinig mogelijk (dan erger je je er maar 2 jaar aan ipv 10). Of, als dat niet kan, een 55 inch in huis halen maar die tenminste nog redelijk beeld geeft (in vergelijking met die plasma).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!