Silent install PostgreSQL binnen MSI installatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 08:30
Mijn vraag
Ik ben bezig om voor een applicatie een MSI installatie te bouwen. Deze applicatie heeft echter PostgreSQL lokaal nodig om te functioneren. Nu is mijn vraag of er een manier is om deze silent te laten meeinstalleren met de MSI. Ik ben de MSI aan het bouwen d.m.v. Advanced Installer (ben heel erg onbekend in dit gebied :o ).

Voor de installatie van PostgreSQL moet wel een wachtwoord ingevuld worden tijdens de installatie, ik kan me voorstellen dat dit de boel nog wat gecompliceerder maakt :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
De Applicatie komt onder Windows 7 clients te draaien. Het zijn allemaal laptops van Lenovo. (Voornamelijk de L540 en L560 modellen) Voor PostgreSQL gebruik ik momenteel versie 9.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben erachter gekomen dat ik met een custom action de .exe install van PostgreSQL kan koppelen aan mijn MSI, deze kan ik dan laten starten nadat de applicatie zelf is geinstalleerd. Echter start dit alleen de installatie en runt hij hem niet helemaal door op de achtergrond.

Ik ben heel erg onbekend op dit gebied, bij deze een vriendelijk verzoek op antwoorden in Jip en Janneke taal, zodat ik er wat uit kan halen :D

Beste antwoord (via Bram98 op 17-04-2017 22:41)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 13:15

TommieW

Numa numa.

Op de downloadpagina staan er al een aantal opties aangegeven.

De eerste optie is om de zipfile te downloaden en die tegelijk te installeren met je applicatie. Deze methode lijkt de aangeraden oplossing te zijn als je applicatie postgresql als dependency heeft.

Een andere oplossing is de installer van BigSQL gebruiken. Daar is een CLI versie van die volgens mij zou moeten doen wat je wil.

Edit:
Killah_Priest schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:01:
Is het wel verstandig om dit op deze manier te doen ipv gewoon aangeven dat dit een pre-requisite is voor de software?
Bij bv Microsoft software wordt doorgaans ook geen SQL server geïnstalleerd (neem bv de System Center pakketten) en staat er gewoon bij de pre-requisites dat je MSSQL (met de minimale versie) vermeld.
De TS geeft aan op wat voor machines de applicatie terecht komt. Dit suggereert dat het een interne applicatie is. Uiteindelijk zal PostgreSQL toch een keer silent geïnstalleerd moeten worden.

[ Voor 41% gewijzigd door TommieW op 13-04-2017 10:14 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kun je de postgres msi niet aantrappen met iets van /quiet (of /silent ofzo) en /password secret (waarbij je in je installer in de UI vraagt om het gewenste password)?

De postgres msi al eens gestart met /? of /help o.i.d.? Dan zou je de opties moeten krijgen....

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 12-04-2017 17:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 09:49
Is het wel verstandig om dit op deze manier te doen ipv gewoon aangeven dat dit een pre-requisite is voor de software?
Bij bv Microsoft software wordt doorgaans ook geen SQL server geïnstalleerd (neem bv de System Center pakketten) en staat er gewoon bij de pre-requisites dat je MSSQL (met de minimale versie) vermeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 13:15

TommieW

Numa numa.

Op de downloadpagina staan er al een aantal opties aangegeven.

De eerste optie is om de zipfile te downloaden en die tegelijk te installeren met je applicatie. Deze methode lijkt de aangeraden oplossing te zijn als je applicatie postgresql als dependency heeft.

Een andere oplossing is de installer van BigSQL gebruiken. Daar is een CLI versie van die volgens mij zou moeten doen wat je wil.

Edit:
Killah_Priest schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:01:
De TS geeft aan op wat voor machines de applicatie terecht komt. Dit suggereert dat het een interne applicatie is. Uiteindelijk zal PostgreSQL toch een keer silent geïnstalleerd moeten worden.

[ Voor 41% gewijzigd door TommieW op 13-04-2017 10:14 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
Bram98 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:24:
Mijn vraag

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben erachter gekomen dat ik met een custom action de .exe install van PostgreSQL kan koppelen aan mijn MSI, deze kan ik dan laten starten nadat de applicatie zelf is geinstalleerd. Echter start dit alleen de installatie en runt hij hem niet helemaal door op de achtergrond.

Ik ben heel erg onbekend op dit gebied, bij deze een vriendelijk verzoek op antwoorden in Jip en Janneke taal, zodat ik er wat uit kan halen :D
Waarschijnlijk was je deze link zelf ook al tegengekomen;
http://stackoverflow.com/...l-postgresql-on-windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 08:30
Heb het inmiddels voor elkaar.

Heb hem nu als prerequisite erin gegooid. Hij wordt nu dus voor de Applicatie zelf geinstalleerd. De installer wordt gedownload vanaf de website van PostgreSQL (om de bestandsgrootte tot een minimum te houden) Vervolgens krijgt de gebruiker een progressbalkje te zien en wordt hij automatisch geinstalleerd. (--unattended parameter)

Beetje op weg geholpen door TommieW, dus ik markeer zijn antwoord als beste, bedankt allemaal voor de reacties!
Pagina: 1