Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil tussen Intel Core i3-7100 Boxed en Intel Core i3-71

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben op zoek naar een thuis-server zoals de pricewatch: pricewatch: Intel NUC NUC7i5BNK

De volgende dingen zijn voor mij belangrijk:
• Stevige CPU
• Snelle M2-SSD
• Laag-energie gebruik
• 24 uur per dag aan.
• Docker draaien, Plex, HTPC, Server, eventueel soms als desktop (geen gamen) zou ook leuk zijn.

Budget rond de 600-700 euro, maar prijs-kwaliteit is belangrijk, dus budget kan hoger en lager.

Veel mensen raden zelfbouw aan, maar ik vroeg me af of er verschillen zitten tussen de pricewatch: Intel Core i3-7100 Boxed en dan bijvoorbeeld de CPU die op het NUC zit, met een veel lagere wattage.

De pricewatch: Intel Xeon E3-1505M v6 sprak me ook wel aan, maar de goede CPU's met lage wattage worden dus niet los verkocht.

Ik heb thuis al een pricewatch: Synology DiskStation DS414 draaien, dus storage is niet zo'n probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door chronoz op 12-04-2017 16:41 ]

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het verschil tussen de verschillende processors zit voornamelijk in het wattage, de kloksnelheid van de CPU, en de GPU.

CPU performance ligt bij de i3 hoger, omdat deze standaard al op een hogere frequentie geklokt is dan de i5 met turbo kan bereiken.

Qua GPU performance kun je ongeveer dubbele prestaties verwachten van de i5, omdat deze 48 'graphics cores' heeft, tegenover 24 van de i3.

Details:
https://ark.intel.com/compare/97455,97539