3e beeldscherm op moederboard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05 10:33
Beste mede-tweakers,

Ik zou graag een 3e beeldscherm aan willen sluiten op mijn pc.

De situatie is als volgt:
- 1e beeldscherm: aangesloten op de DVI aansluiting van de GPU https://tweakers.net/pric...2/benq-xl2411z-zwart.html
- 2e beeldscherm: aangesloten op de HDMI aansluiting van de GPU
- 3e beeldscherm (tv): wil ik aansluiten op een HDMI poort van het moederboard

Het 3e beeldscherm wil ik op het moederboard aansluiten, gezien de GPU geen vrije hdmi poorten meer heeft.

Is het uberhaupt mogelijk om een 3e beeldscherm te laten runnen op de integrated gpu?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

en.... heb je gewoon al een HDMI kabel erin gestopt om te kijken?

Het werkt namelijk prima in theorie. Je zult alleen geen eyefinity / nvidia surround setup kunnen gebruiken als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Ircghost schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:49:
en.... heb je gewoon al een HDMI kabel erin gestopt om te kijken?

Het werkt namelijk prima in theorie. Je zult alleen geen eyefinity / nvidia surround setup kunnen gebruiken als je dat zou willen.
Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten. Ik heb dit natuurlijk geprobeerd, echter krijg ik geen verbinding. Dus de pc stuurt geen beeld door naar de 3e monitor/tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heb je in je moederbord al gecontroleerd of deze wel de interne GPU mag aansturen? Soms staat die uit.

makkelijke manier om dat te controleren, stop alleen de HDMI in het moederbord. Werkt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 13:41

TommieW

Numa numa.

@Ircghost Mijn moederbord (P8Z77-V PRO) vindt het ook niet leuk om de iGPU en grafische kaart tegelijk aan te sturen. Dat dit kan lijkt mij eerder uitzondering dan regel.

@Zionrage Ik mis even welke videokaart je hebt. Waarschijnlijk kan je op eBay gewoon een verloopkabeltje kopen waarmee je het derde scherm gewoon op je videokaart kan aansluiten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
TommieW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:06:
@Ircghost Mijn moederbord (P8Z77-V PRO) vindt het ook niet leuk om de iGPU en grafische kaart tegelijk aan te sturen. Dat dit kan lijkt mij eerder uitzondering dan regel.

@Zionrage Ik mis even welke videokaart je hebt. Waarschijnlijk kan je op eBay gewoon een verloopkabeltje kopen waarmee je het derde scherm gewoon op je videokaart kan aansluiten.
Je kan wel 2 beeldschermen op 1 poort aansluiten. Maar dan staat er wel precies hetzelfde op die schermen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Zionrage schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:40:
Het 3e beeldscherm wil ik op het moederboard aansluiten, gezien de GPU geen vrije hdmi poorten meer heeft.
Ik mis de belangrijkste informatie: welk moederbord en videokaart heb je überhaupt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04:32
TommieW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:06:

Ik draai ook de P8Z77-V PRO maar toch heb ik er geen problemen mee. Ik heb mijn hoofdscherm aan mijn graka hangen. Het secundaire scherm en mijn TV hangen allebei direct aan mijn mobo en dat was plug&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 13:41

TommieW

Numa numa.

RocketKoen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:08:
[...]

Je kan wel 2 beeldschermen op 1 poort aansluiten. Maar dan staat er wel precies hetzelfde op die schermen.
Dat weet ik. De TS geeft echter aan geen *HDMI* poorten meer beschikbaar te hebben. Kans is groot dat hij nog wel een derde aansluiting heeft. Bijvoorbeeld in de vorm van DisplayPort. Daarvoor zijn weer goedkope adaptertjes op eBay enzo voor beschikbaar die prima werken. (Tenzij je 4K aan wil sturen, natuurlijk. :P)
Wizxt schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:26:
[...]

Ik draai ook de P8Z77-V PRO maar toch heb ik er geen problemen mee. Ik heb mijn hoofdscherm aan mijn graka hangen. Het secundaire scherm en mijn TV hangen allebei direct aan mijn mobo en dat was plug&play.
Apart, ik heb er een keer mee geklooid en het daarna maar opgegeven. Maargoed, dan zat ik daar fout.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 20:51
Het is idd handig om even aan te geven welk moederbord (merk en model) je hebt en welke grafische kaart precies.
Grote kans dat bijvoorbeeld die DVI aansluiting wellicht 2 schermen aan kan sturen. Of wellicht Display port oid.

Heb je toevallig deze setup?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 232,27€ 232,27
1Asus H170M-E D3€ 79,25€ 79,25
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Special Edition€ 94,90€ 94,90
1Kingston HyperX Fury black HX318LC11FBK2/16€ 122,74€ 122,74
1Cooler Master B600 ver.2----
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,90€ 96,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 626,06

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000676772.jpeg
Ik gok erop dat je moederbord of DVI of HDMI uit kan sturen en niet beide tegelijk. DVI en HDMI zijn over het algemeen gewoon de zelfde aansluiting qua signaal.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000586849.pngJe grafische kaart heeft een stuk meer aansluitingen. Wellicht dat die dmv DP naar HDMI oid wel alle 3 de schermen aan kan sturen.

[ Voor 91% gewijzigd door Arunia op 12-04-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKooij
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:36
Het tegelijkertijd gebruiken van je GPU en Moederboard kan je instellen in de BIOS.
Van wat ik gelezen heb toen ik mn schermen ging aansluitenwas dat dat kan, maar geen goed idee is, de meeste moderne video kaarten hebben minstens 3 aansluitingen ( ik ga er van uit dat je nog een displayport over hebt). Koop voor weinig een DP naar HDMI kabel en je bent klaar: pricewatch: ValueLine 2m HDMI - DisplayPort m/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Bedankt voor de vlotte reacties. Bovenstaande setup is inderdaad juist. Ik heb een MSI 960 4g. Ik heb momenteel geen beeldschermen die een display poort hebben. Het 2e beeldscherm heb ik zelfs met een verloopstekken van VGA naar HDMI aangesloten op mijn pc.
Is een nieuwe verloopstekker de beste oplossing? Dus HDMI naar displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Display port naar hdmi idd.
Een dvi naar hdmi kan voor de andere aansluiting ook. Vga is namelijk analoog en zonde van de kwaliteit van het beeld op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:23
@TommieW de 2xxx reeks van Intel ondersteund het wel. mijn budget pricewatch: ASRock B75 Pro3-M
Kon het prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arunia schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:01:
Display port naar hdmi idd.
Een dvi naar hdmi kan voor de andere aansluiting ook. Vga is namelijk analoog en zonde van de kwaliteit van het beeld op je scherm.
Dvi poort van de gpu is momenteel voor het hoofdscherm (144) hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat kun je met DP ook doen. Dus daar hoef je de dvi niet voor te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Arunia schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:20:
Dat kun je met DP ook doen. Dus daar hoef je de dvi niet voor te gebruiken. ;)
klopt, maar de monitor ondersteunt geen dp:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
DP naar hdmi kabel bedoel ik.
Pagina: 1