Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade van I7-4770K naar I7-7700 vewachte performance winst

Pagina: 1
Acties:

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 07:07
Ik heb op dit moment een overklokte I7 4770K@4300Mhz.

De meeste verglijking tussen een I7-4770 en een I7-7700 zijn gebaseerd op stocksnelheid en geven dus niet het juiste beeld.

Ik gebruik de PC puur en alleen voor gaming in VR.

Ik overweeg om te upgraden naar een I7-7700 met DDR4 en dan deze natuurlijk ook te overklokken.

- Wat voor performance winst zou ik realistisch kunnen verwachten?
- Is het al verstandig om te upgraden om zit er een grote tok aan te komen?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Ik verwacht zo'n 8% performance winst.
Vind het sowieso niet verstandig dat je van een high performance cpu naar een high performance cpu stapt.
Als je dan toch zo graag geld uitgeeft koop dan een extreme editie processor :)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit lijkt me alles behalve verstandig om te doen. Je wint een paar procent mee op zijn best voor een behoorlijke uitgave...

Veel meer heb je aan een GPU upgrade. Daarvoor zou je tenminste nog een maand moeten wachten om te zien wat AMD's Vega gaat doen. Los daarvan kan je onderhand gaan betwijfelen of investeren in een quadcore van €350+ nog wel verstandig is in 2017. Dat is alleen een discussie die op het moment in het algemene AMD topic loopt. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

De performance winst zal te klein zijn voor het geld wat je ervoor neer moet leggen beter het geld in een nieuwe gpu steken vega komt eraan of je kunt altijd een 1080ti+ erin steken.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 07:07
Bedankt jongens, de performance toename is dan inderdaad te klein. Ik ga dan alleen maar mijn GPU upgraden naar een 1080ti

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567