Asus kondigt twee ROG Strix-moederborden met Intel B250-chip

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Xtuv
Update: De B250-chipset ondersteunt geen sli, maar wel crossfire. De tekst is hierop aangepast.
Ondersteunen en nuttig zijn is in dit geval niet hetzelfde. Zolang het moederbord meer dan één PCI Express x16 slot heeft wordt CrossFire al ondersteund. In dit geval gaat het ook maar om een PCI Express 2.0 x4 slot of te wel de bandbreedte van een PCI Express 3.0 x2 slot dat is toch echt te weinig. Communicatie tussen beide videokaarten gaat bij CrossFire immers ook door datzelfde slot, CrossFire bridge is niet meer aanwezig. Daarnaast komen de vier PCI Express 2.0 lanes van de B350 chip en dus niet rechtstreeks van de CPU, ook weer een bottleneck.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
@-The_Mask- volgens de specspagina is het tweede slot een PCI Express 3.0 x4-slot, of mis ik iets?
https://www.asus.com/ie/R...0H-GAMING/specifications/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xtuv schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:56:
@-The_Mask- volgens de specspagina is het tweede slot een PCI Express 3.0 x4-slot, of mis ik iets?
https://www.asus.com/ie/R...0H-GAMING/specifications/
Ik had alleen de titel en update vlug gelezen, las B350, met zoveel Ryzen had ik geen Intel mobo verwacht. :p Maar voor B250 geld eigenlijk wel hetzelfde, wel dubbel zoveel bandbreedte, maar ook dit werkt in de praktijk niet goed. Je wil twee PCI Express x8 sloten van één controller. Niet twee verschillende controllers, met daartussen vertraging en weinig bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 12-04-2017 18:51 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic