Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2010] Hyperlink naar .lnk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Na een uur heb ik het nog steeds niet gevonden: een klant heeft verschillende hyperlinks in een Excel-Document. Een van deze hyperlinks opent niet. Het pad is nochtans correct. Maar: als enige hyperlink is dit geen Office-Document maar een .LNK (... die naar een .xls verwijst). Eerst komt deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/WYbsa.png
(niet mijn screenshot)

... en daarna zou eigenlijk het bestand moeten openen. Dat is wat bij mij gebeurd als ik dit na-aap (Excel 2016). Maar bij de klant gebeurt er gewoon niets. Ook geen verdere waarschuwing of foutmelding.

Ik heb alle mogelijke instellingen in het Trust Center overlopen en zie niet in waarom \\A\B.xls werkt maar \\A\C.lnk niet. Wie heeft nog goeie ideeën?

Alle reacties

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
waarom zou je verwijzen naar een shortcut ipv het daadwerkelijke bestand waar de shortcut naar verwijst?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:35

TommieW

Numa numa.

Helaas geen oplossing, maar wel interessant:

Dit lijkt bijna op een bug in Excel. Ook in Excel 2016 is dit te reproduceren. Als ik hetzelfde doe in Word, dan werkt het wel. Ik denk dat dit erop wijst dat het wel "hoort" te werken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Quadradial schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:04:
waarom zou je verwijzen naar een shortcut ipv het daadwerkelijke bestand waar de shortcut naar verwijst?
Dat is hun workflow en daar heb ik niets over te beslissen.
TommieW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:13:
Helaas geen oplossing, maar wel interessant:

Dit lijkt bijna op een bug in Excel. Ook in Excel 2016 is dit te reproduceren. Als ik hetzelfde doe in Word, dan werkt het wel. Ik denk dat dit erop wijst dat het wel "hoort" te werken.
Zoals gezegd werkt het in mijn Excel 2016 wél. Als het daar bij jou niet werkt, dan moet het echt wel een of andere veiligheidsinstelling zijn die bij mij niet actief is.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ff gegoogled en tips van www.ozgrid.com uitgeprobeerd. De truc is dat je het volledige pad naar de lnk file + lnk file zelf in het Address veld van de Edit Hyperlink optie plakt - dus niet naar de file browst.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.