Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nique de Graaff
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 02:11
Ik heb twee SSD schijven.

Kingston 120gb (development)
Samsung 250gb (windows)

Tijdens het ontwikkelen van een webapp waarvan de bestanden op de 120er staat, klapt die 120er eruit. Foetsie.

Na een herstart is hij er weer. Ik begin de bestanden maar even naar een andere schijf te kopiëren.. hoppa. Klapt er weer uit.

Na opnieuw opstarten check ik de windows log bestanden maar even:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\DR1 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Vreemd. Ik ga maar eens kijken bij apparaat beheer en ontdek de mogelijke oorzaak:
Windows heeft voor beide SSD schijven exact dezelfde driver geïnstalleerd. Hij heeft voor de Samsung SSD ook de Kingston drivers geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/50e1e6e59ef34d038a74e02193813c3c.png

WTF?! Ik probeer de drivers bij te werken maar zonder effect. Windows zegt dat de drivers werken. Nou dus niet, want zodra ik bestanden begin te bewerken of te kopiëren klapt hij er uit. Niet zo raar he, met verkeerde drivers?

Op de Samsung website kan je geen drivers downloaden voor deze schijf want 'dat zou door Windows 10' zelf al gedaan moeten worden. Nou, mooi niet dus.

Iemand tips/ervaring ?

[ Voor 4% gewijzigd door Nique de Graaff op 12-04-2017 14:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:13

TommieW

Numa numa.

Welke SSD's heb je? Is het hardware-ID in apparaatbeheer ook hetzelfde van de twee SSD's?

De meeste Samsung SSD's worden geleverd met de Samsung SSD software (kan even niet meer op de naam komen). Je kan proberen deze te downloaden en installeren van de Samsung website.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nique de Graaff
TommieW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:44:
Welke SSD's heb je? Is het hardware-ID in apparaatbeheer ook hetzelfde van de twee SSD's?

De meeste Samsung SSD's worden geleverd met de Samsung SSD software (kan even niet meer op de naam komen). Je kan proberen deze te downloaden en installeren van de Samsung website.
Samsung EVO 850
Kingston SH103S3120G

De ID's
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/40134f562d694b43b06aba56dd33c457.png

Bus 0 = C schijf (windows)
Bus 1 = E schijf (development)

Maar de C schijf is eigenlijk die Samsung EVO 850 SSD dus wat Windows weergeeft klopt niet.

Ik heb inderdaad Samsung Magician geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nique de Graaff
Ik heb het risico genomen de verkeerde (Windows) schijf te verwijderen en de PC opnieuw te laten opstarten in de hoop dat Windows de correcte drivers gebruikt. En dit werkte:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/25272e515d7b4aff82488453b363ade7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat is dan het stuurprogramma, is gewoon een windows driver (met nummer 10.0.15063.0 als je de laatste windows hebt).

Verder is windows dat niet correct geinstaleerd, want als je de windows schijf denkt te hebben verwijderd, maar windows start nog steeds op...ja dat kan je zelf ook wel uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 11:53
Reepje schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:46:
Wat is dan het stuurprogramma, is gewoon een windows driver (met nummer 10.0.15063.0 als je de laatste windows hebt).

Verder is windows dat niet correct geinstaleerd, want als je de windows schijf denkt te hebben verwijderd, maar windows start nog steeds op...ja dat kan je zelf ook wel uitrekenen.
Je kan de schijf nooit echt verwijderen. De drivers van sommige componenten (cpu, HD, acpi) zijn enkel een schilletje voor de device manager om het correct te tonen. Daardoor blijft Windows toch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Doe eens een benchmarktest met AS SSD om te kijken of je SSD's correct worden aangesproken met de huidige drivers.
Pagina: 1