Toon posts:

Dell Optiplex 3000 krijgt opeens foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ik kwam thuis van school, en kwam thuis met iets vervelends. Ik startte mijn PC op, en kreeg alle maal foutmeldingen. Zoals Memory Manegement en Bad system config. Ik heb op herstellen gedrukt. Want een Reboot helpte niet.
Specs
Dell Optiplex 3000
GTX 750TI
8GB DDR3 Ram
Intel Core i5 3470 3,4 Ghz
1tb hdd
En een windows hdd van 250GB
265watt voeding.

Mvg Casper/ElSnorro

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Okee, bedankt voor deze mededeling?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, waarschijnlijk op de verkeerde forum plaats am i right?

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 10:43
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:29:
Oeps, waarschijnlijk op de verkeerde forum plaats am i right?
Dat niet zo zeer, maar met deze melding kan niemand wat. Wat zijn de specifieke foutmeldingen, krijg je een bluescreen of zijn de foutmeldingen in Windows. Wees duidelijk in je probleemomschrijving en wees concreet wat je van ons wil. :)

Verwijderd

Topicstarter
De foutmeldingen zijn in een blue screen.

Verwijderd

Topicstarter
Update, hij geeft nu niks meer aan gewoon een zwart scherm.

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 10:43
Maar de pc gaat nog wel aan of doet hij helemaal niks, gaan de fans nog draaien. Voor ons wordt het zo heel lastig om te helpen.

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 15:53

Eren

Boss of this gym

Kan je ons vertellen wat de foutmeldingen zijn? want alleen foutmeldingen en een bluescreen kunnen we niet echt veel mee.

4HEad

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker, hij draait nog fans hoor je lichtjes aan, maar dat is standaard als ie aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op de bluescreen stonden
"Ram management daar was iets mee"
En bad system config.

Verwijderd

Topicstarter
En 'No boot device found press any key to enter' die is er nu ook nog.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 18:11
Begin al eens met niet double/triple posten.

Daarna: Kan je wel in de bios komen? Als je nu "no boot device" krijgt lijkt me dat je hdd gewoon aan het overlijden is. Dan kun je de vaagste errors krijgen. Als je gewoon de bios in kan sluiten we iig al wat dingetjes uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bios kan ik in komen

• heggico
Als je daar bij de bootdevices kijkt, staat de schijf er dan nog gewoon bij?

Toevallig ervaring met een linux live usb? https://www.ubuntu.com/do...te-a-usb-stick-on-windows

Daarmee kunnen we dan kijken of die wel gewoon werkt en of er iets met de schijf is. Of heb je een andere pc waar je de harde schijf bij kan hangen?

Als het met dat linux stickje ook niet werkt is er waarschijnlijk een ander probleem, maar dat kijken we dan wel. Harde schijf lijkt me nog het meest waarschijnlijke op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen verstand van Linux, altijd Windows gebruiker geweest, en bedoel je misschien Boot Sequence 'misschien afhankelijk van computer'

• heggico
Dat is idd afhankelijk van de pc. Iets met boot devices/boot sequence/etc moet worden gebruikt om aan te geven waar de pc vanaf moet starten.
Staat in die lijst nog gewoon de harde schijf? Staat hij ook nog als eerste poging? Of is die helemaal niet meer te zien in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat
SATA:ST250DM000-1BD141
Usb storage drive
CD/DVD/DV-RVV drive
Allemaal aangevinkt, dus ik ga er van uit dat me hdd met windows er nog is de tweede hdd is portable.
Bootlist option is Legacy.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een beetje eigen inzet - en wat minder onnodig je topic omhoog schoppen door meerdere keren achter elkaar te posten - is toch wel minste wat we verwachten.

Hier heb je een topicstart gemaakt zonder relevante info (de foutmeldingen, die je ook later nergens volledig benoemt), zonder zelf iets opgezocht te hebben, en vervolgens is meer dan een enkele regel zin in een reply ook teveel gevraagd blijkbaar.

Dit schiet - voor ons maar ook voor jou - zo niet op, dus gaat het dicht.

Voor de volgende keer graag doornemen:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.