Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Hoi Allemaal,

heel veel rond geklikt opzoek naar een nieuw/tweedehands systeem. Uiteindelijk hierop uitgekomen als mogelijke aanschaf om mijn specs te verbeteren. Ik ben geinterreseerd in jullie mening/alternatieven/aanpassingen. Dat mag eventueel ook een geheel nieuw systeem zijn, maar dat moet dan wel echt veel meer bieden. Ik houd liever alles op een systeem omdat ik alles wat ik nodig heb qua software nu geregeld heb. Bedankt alvast, hieronder al mn antwoorden en vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Premiere (nieuwste versie) 1080p h.264 ( is 4k mogelijk met alle aanschaffen incl ext. SSD?)
2. Blender 1080p renders of hoger
3. Full hd gaming. minimaal 30fps rocksolid hoogste instellingen.
4. Andere dingen waar dit wss geen grote invloed op gaat hebben. Photoshop, Ableton

Wat mag het systeem gaan kosten?
De graphics amplifier kost (te) veel, 272,-
De Radeon 480 8GB kost snel zo'n 250,-
Dit is ongeveer mijn budget wat ik uit wil geven. Evt is een duurdere GPU een optie.
2e hands amplifier gezocht: V&A gevraagd: Dell Alienware Graphics Amplifier

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alienware r2 13"
i5 6200 U (2 core/4 threads 2,3-2,8GHZ)
8 GB ddr3 1600mhz
500 GB HD 5400rpm
(nog aan te schaffen externe SSD 500GB, komt er sowieso)
GTX 960M
Losse full HD monitor, 1TB externe HD, audio apparatuur dat allemaal aangesloten kan op de Graphics amplifier.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben heeft niet een duidelijk limiet. Ik kan wss 3000- + uitgeven aan een nieuw systeem en het er nog enigzins uithalen. Ik heb alleen weinig geld en ben redelijk tevreden met mijn R2. De GPU en HD zijn alleen enorme bottlenecks (volgens mij, klopt dit?) en daar wil ik wat aan doen. Ik ben ook geinterreseerd als iemand weet wat er voor nodig is om het systeem naar 16 GB ram te krijgen. Evt hoger geclocked dan 1600 MHZ. (is dit uberhaupt mogelijk/ wat kost het/ kan ik het ergens relatief veilig laten doen/ wat betekend dit voor de garantie?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merktrouw. Als er een alternatief bestaat voor de GFX Amp ben ik zeker geinterreseerd. Mijn voorkeur voor de RX480 8gb boven de 1060 6GB, is het videogeheugen dat ik hoop te kunnen gebruiken voor 3d graphics in Blender en in premiere. Is dat een goede inschatting? Ik game ook, maar dat komt op de 3e plaats. Ik ben niet van plan de komende 2 jaar boven full HD te gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als iemand ervaring heeft met het geluidsniveau van bovenstaande producten ben ik benieuwd.

Ga je overklokken?
Wat zijn jullie tips qua RX 480 OC of een andere kaart? Ik heb nog nooit een OC gedaan, maar sta er wel voor open. Mits het een goede kans geeft op een echt merkbare verbetering. Ik ben niet iemand die z'n lol niet op kan met dat soort projecten.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten hoe jullie tegen de aankoop aankijken. Wat jullie verwachten dat het opleverd in Blender en premiere. Of jullie alternatieven zien. Ik ben me ervan bewust dat de Graphics amp duurkoop is. Dus dat is alleen interessant als er ook een alternatief tegenover staat. Ik wil ook graag weten hoe erg ik CPU bottlenecked ben in Premiere/Blender/games.

Bedankt voor 't lezen van de lange post.
Kijk uit naar de reacties, hoop dat ze komen... :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-07 15:45
Is er een reden dat dit binnen de laptop moet? Moet het geheel mobiel zijn? Een i5-6200U is namelijk wel flink trager dan een gemiddelde desktop processor en het geheugen is ook niet super. Als je 200 euro moet neertellen voor een Graphics Amplifier en je 250 euro kwijt bent voor een videokaart, zie ik de financiele reden niet om dit op deze manier op te lossen. Je kunt dan beter investeren in een desktop, waarbij je initieel wel meer kwijt bent, maar ongetwijfeld langer mee kunt doen. Het probleem van deze oplossing is dat je over een paar jaar ongetwijfeld iets beters wilt, op een manier die je niet meer kunt aanpassen. De afschrijvingskosten liggen dus erg hoog. Bij het kopen van een goede desktop voor zeg het dubbele, kun je over een paar jaar zonder problemen het merendeel meenemen. Daarbij komt ook nog eens de gebrekkige driverondersteuning voor de graphics amplifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Bedankt voor de reactie. Het is idd fijn om alles op een mobiel systeem te hebben. Wss heb je gelijk. Ik vroeg me af wat die gebrekkige drijvers precies inhouden in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 13:26
BRBoom schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:21:
Bedankt voor de reactie. Het is idd fijn om alles op een mobiel systeem te hebben. Wss heb je gelijk. Ik vroeg me af wat die gebrekkige drijvers precies inhouden in de praktijk?
Significant minder performance dan waar je voor hebt betaald.