Dag tweakers
Mijn oude laptop met een i7 en GT 640M doet het jammer genoeg niet meer, waardoor ik dus niet meer kan gamen. Aangezien ik voor onderweg een Surface 3 heb, heb ik besloten om opnieuw een gaming pc samen te stellen. Ik zou graag jullie mening hebben over de onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral multimediagebruik zoals web, youtube/films kijken en zéker gaming op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht aan een maximumbedrag van 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een HDD van m'n laptop, een DVD drive en een usb netwerkstick (wifi). Gaming gebeurt voornamelijk op m'n 42" FHD tv i.c.m. een xOne controller.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nieuwe ryzen 5 processors krijgen mijn voorkeur. Ik twijfel zelf sterk tussen de 1400 en de 1600. De 4 cores volstaan wel voor gamen, maar ik vermoed dat de 6-core meer future proof is.
Voor het moederbord kijk ik naar de MSI B350M Mortar, omdat ik er een gratis muis bijkrijg! Bovendien wil ik absoluut een micro atx systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
Jazeker, maar niet hardcore (3.8 lijkt de sweet spot te zijn voor ryzen).
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag op 1080p gamen, liefst 60 fps want dat trekte m'n oude gpu nooit. Een SSD voeg ik later toe.
Laat jullie maar volledig gaan met jullie mening. Ik sta voor alle suggesties open!
Mijn oude laptop met een i7 en GT 640M doet het jammer genoeg niet meer, waardoor ik dus niet meer kan gamen. Aangezien ik voor onderweg een Surface 3 heb, heb ik besloten om opnieuw een gaming pc samen te stellen. Ik zou graag jullie mening hebben over de onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral multimediagebruik zoals web, youtube/films kijken en zéker gaming op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht aan een maximumbedrag van 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een HDD van m'n laptop, een DVD drive en een usb netwerkstick (wifi). Gaming gebeurt voornamelijk op m'n 42" FHD tv i.c.m. een xOne controller.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nieuwe ryzen 5 processors krijgen mijn voorkeur. Ik twijfel zelf sterk tussen de 1400 en de 1600. De 4 cores volstaan wel voor gamen, maar ik vermoed dat de 6-core meer future proof is.
Voor het moederbord kijk ik naar de MSI B350M Mortar, omdat ik er een gratis muis bijkrijg! Bovendien wil ik absoluut een micro atx systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
Jazeker, maar niet hardcore (3.8 lijkt de sweet spot te zijn voor ryzen).
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag op 1080p gamen, liefst 60 fps want dat trekte m'n oude gpu nooit. Een SSD voeg ik later toe.
Laat jullie maar volledig gaan met jullie mening. Ik sta voor alle suggesties open!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | MSI B350M MORTAR | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | Sharkoon MA-A1000 | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA | € 75,50 | € 75,50 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,- | € 51,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 635,94 | |
[ Voor 42% gewijzigd door GregDel op 12-04-2017 13:19 . Reden: Lijstje met onderdelen! ]