Toon posts:

Plexiglas Casing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb in het verleden aardig wat 'cases gemod', van sigarendozen tot een volwaardige machine in een IKEA SOCKER plantenkas. Nou ben ik onlangs een bedrijf gestart in plexiglas en aanverwante artikelen. Het leek me leuk om naast de reguliere platen op mijn website ook een soort van bouwpakket aan te bieden. Dat zou dan in verschillende kleuren besteld kunnen worden al dan niet voorgeboord. Heeft iemand een idee hoe dat er uit zou moeten zien? Is zoiets al eens gedaan en zijn de maten bekend? Zou hier vraag naar zijn?
Graag feedback!

nb. ik heb de website niet genoemd maar zou dat in principe wel mogen? Of wordt dat als spam aangemerkt?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 12:29 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:26:
Beste mensen,
Ik heb in het verleden aardig wat 'cases gemod', van sigarendozen tot een volwaardige machine in een IKEA SOCKER plantenkas. Nou ben ik onlangs een bedrijf gestart in plexiglas en aanverwante artikelen. Het leek me leuk om naast de reguliere platen op mijn website ook een soort van bouwpakket aan te bieden. Dat zou dan in verschillende kleuren besteld kunnen worden al dan niet voorgeboord. Heeft iemand een idee hoe dat er uit zou moeten zien? Is zoiets al eens gedaan en zijn de maten bekend? Zou hier vraag naar zijn?
Graag feedback!

nb. ik heb de website niet genoemd maar zou dat in principe wel mogen? Of wordt dat als spam aangemerkt?
Ik denk dat je een beetje moet gaan kijken naar klantspecifieke oplossingen. Standaard volledig plexiglas behuizingen bestaan natuurlijk al.

Zelf zou ik wel wat kunnen bedenken maar dan meer in de casemodding richting dan de standaard kasten.

Wil je mij je website sturen in een PM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 22:05
Standaard plexiglas kasten zijn van alle tijden, ik denk dat je je juist hierin moet onderscheiden doormiddel van personalisatie.

De maten zijn makkelijk te vinden, je hebt natuurlijk de standaard moederbord schroefgaten en i/o plate. Je zou onderscheidend kunnen zijn door bijvoorbeeld de naam te laten graveren of andere zaken toe te voegen. De schroefgaatmaten zijn vrij beschikbaar op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet geen volledige kast worden. In de pricewatch wordt wel een plexiglas bouwpakket genoemd maar geen details verder. Iedere tweaker kan wat platen verlijmen en de verzendkosten houden we ook graag laag door een plat pakket aan te bieden. De jongens van de zagerij hebben de beschikking over een moderne apparatuur om te graveren of zelfs te zeefdrukken. Dat is een goeie tip om te personaliseren!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 13:03 . Reden: link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vroeger zag je ze best veel, bijvoorbeeld van A.C. Ryan; https://www.google.nl/sea..._AUICCgB&biw=1256&bih=934
Zelf vind ik het niets, statisch, trekt veel stof aan, en je ziet alles, ook wat je niet wil zien :P Maar misschien heb je daar een mooi idee voor, waardoor je bepaalde delen van donker acryl maakt zodat kabels en drives minder opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:38
Plexiglas hoeft niet altijd transparant te zijn, ook omdat krassen en stof sneller zichtbaar is,
Ik matteer bijna altijd plexiglas, en soms een combinatie van beide.

@Marneplex doen jullie ook aan lasersnijden op maat, en ook met DieBond (Alupanel) ?
en is het gebruikte Plexiglas gegoten of geëxtrudeerd ?

[ Voor 10% gewijzigd door absrnd op 12-04-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
absrnd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:34:
Plexiglas hoeft niet altijd transparant te zijn, ook omdat krassen en stof sneller zichtbaar is,
Ik matteer bijna altijd plexiglas, en soms een combinatie van beide.

@Marneplex doen jullie ook aan lasersnijden op maat, en ook met DieBond (Alupanel) ?
Ja, doen we ook.
Goed idee, alhoewel meerder tinten het wat chaotisch maken misschien. Zat net te bedenken, ik kan ook origineel Perspex leveren, met een werkje erin. Flink aan de prijs dat wel.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7f/e1/46/7fe1468411e64e0de253360370e1edc4.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 14:47 . Reden: Elaborate.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 10:17
Ik heb wellicht nog wel ergens een sunbeamtech atx acrylic kast staan bij mijn ouders. Maar daar moet ik dan echt even naar gaan zoeken.

https://www.google.nl/web...#q=sunbeamtech+plexi+case

Daar zie je dat er verschillende varianten waren. Vooral de HTPC kast was een plaatje om te zien. Het concept is makkelijk, alle platen op maat gemaakt en voorgeboord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kVUI4GdyWCCtNei0oVeilMFY/thumb.jpg

Zo zag het pakker eruit, zonder de platen dan.

Carpe Diem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:26:
Beste mensen,
Graag feedback!

Alles belangrijke afmetingen aan een PC zijn gestandaardiseerd.
Met name de formfactor 'ATX' en daar aan verwante kleinere formaten (en eventueel grotere formaten zoals E-ATX) zijn voor jou van belang. Dat bepaalt namelijk waar de schroefgaatjes voor het moederbord moeten zitten, waar de I/O panel (dat inklikplaatje achterin) zit ten opzichte van de schroefgaten en hoe groot het gat moet zijn. Tevens de PCI-slot covers zijn daar in bepaald, hoe groot de uitsnede voor de voeding moet zijn en waar de schroefgaten voor de voeding zitten.

Verder nog de 5.25inch, 3,5inch en 2,5inch bays. Die vallen buiten de ATX standaard, maar zijn uiteraard wel van belang.

En het leuke is: je kan al die afmetingen ook gewoon met een meetlint afmeten aan een bestaande PC case.
Of je zoekt even op internet naar alle afmetingen die van toepassing zijn.

Verder, ja volledig plexiglas cases zijn al gedaan. Meermaaals. Ook in waterdichte variant, zodat je een PC kan koelen door hem onder te dompelen in minerale olie.

Dat neemt niet weg dat je zelf geen poging kan doen. Zolang je maar niet de panelen van een bestaande case gaat overtrekken en opnieuw uitzagen in nieuw plexiglas.

Je eigen bedrijfwebsite noemen is in princiepe niet gewenst, tenzij er expliciet om gevraagd wordt.
Ongevraagd neerplempen is in princiepe spam.

Kortom: go for it!
Je kan altijd kijken of het wat wordt. Belangrijkste is denk ik dat je jezelf onderscheid van de rest. Kom met nieuwe features die nog niet eerder op een plexiglazen case zijn gezien.
Tip: Bedenk iets om kabels weg te werken zodat het estetisch aantrekkelijk is in een volledig transparante case. Dat is iets wat mij ervan weerhouden heeft om ooit zo'n case aan te schaffen.

Wil je verkopen: meld je aan bij de Pricewatch als winkel (indien van toepassing) of zet je diensten op Vraag&Aanbod. Daar kan je ook gewoon je website adres vermelden.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 12-04-2017 15:21 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
dan vraag ik wel of je je website hier neer wil zetten, ben al een tijdje op zoek naar een gunstig geprijsde snijder van perspex of andere kunstoffen.

Heb je ook een prijsindicatie op je website ? bedoel tis natuurlijk lastig schatten voor bedrijf zijnde als men niet een tekening leverd, maar een indicatie voor prijs per gesneden meter zou wel interessant zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Bekijk eens www.coldzero.eu

die verkoopt veel plexiglas PC case onderdelen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
"
nb. ik heb de website niet genoemd maar zou dat in principe wel mogen? Of wordt dat als spam aangemerkt?" Grappig, als ik je naam zie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WeeDzi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:56:
dan vraag ik wel of je je website hier neer wil zetten, ben al een tijdje op zoek naar een gunstig geprijsde snijder van perspex of andere kunstoffen.

Heb je ook een prijsindicatie op je website ? bedoel tis natuurlijk lastig schatten voor bedrijf zijnde als men niet een tekening leverd, maar een indicatie voor prijs per gesneden meter zou wel interessant zijn
www.marneplex.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
poema schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:33:
"
nb. ik heb de website niet genoemd maar zou dat in principe wel mogen? Of wordt dat als spam aangemerkt?" Grappig, als ik je naam zie. :)
Na poema zn opmerking had ik het eigenlijk al gevonden hahaha

Kun je aangeven of jullie ook in vorm snijden? bijv een vierkant vakje eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Dit lijkt me grotendeels een kwestie van ATX specificaties lezen? Schroefgaten van moederborden, voedingen en pci-kaarten zijn echt wel te vinden.

Voor de rest is het een kwestie van zelf een ontwerp maken, prototype in elkaar zetten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je aangeven of jullie ook in vorm snijden? bijv een vierkant vakje eruit?
Ook dat, bijna alles is eigenlijk wel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Zo te zien werk je ook met aluminium.
Plexiglas in combinatie met aluminium is altijd zeer aantrekkelijk voor een computercase.

Zoals hierboven word gezegd kan je je het beste focussen op personalisatie.
Als ik de pricewatch: Lian Li PC-Q37 niet had gehad had ik daar zeker wel interesse in gehad.

Er zijn op internet wel tabellen te vinden met de specs van verschillende grote moederborden.
Je kan dan op je site een formulier maken waar de klant de wensen in kan vullen.
Bijvoorbeeld:
Formfactor case:
Moederbord: mITX, mATX, ATX, eATX enz.
Pagina: 1