Aanschaf Satelliet Speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Ik zoek een?
Satelliet speakers

Wat is je budget?
€100-400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de satelliet speakers toevoegen aan mijn huidige set bestaand uit Dali Zensor 7, Dali Zensor 3, Dali Zensor Vokal en Denon AVR-X3300W. Helaas kan ik geen Atmos speakers opstelling maken omdat ik zit met mijn woonkamer. Mijn dak loopt langzaam schuin omhoog en de top is 4 meter hoog.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Klipsch RP-140SA (Zwart) deze worden gebruikt als Atmos speakers maar had gelezen dat je deze ook gewoon als surround speaker kan gebruiken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere speakers die jullie aanraden? En hoe kan ik deze het beste dan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:12

JTfoto

Work hard

Gezien je nu allemaal speakers van dali gebruikt, zou je nu dan niet als toevoeging ook gewoon speakers van dat merk kiezen? Dan weet je in ieder geval vrijwel zeker dat het klankbeeld van de speakers gelijk is aan wat je nu hebt. Andere merken kunnen een heel andere klank hebben, wat misschien negatief bijdraagt aan de ervaring. Een aantal opties waar je prima voor zou kunnen kiezen zijn:
pricewatch: Dali Zensor 1 (Zwart)
pricewatch: Dali Zensor Pico (Zwart)

Het enige waar je goed naar moet kijken is hoe je deze gaat bevestigen aan de muur (of je moet ze willen plaatsen op stands). Echter gok ik dat als je contact opneemt met willekeurige online audio retailers deze je goed kunnen helpen met het bedenken van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik ben niet helemaal thuis in de Atmos termen, maar is het niet zo dat die speakertjes die je op je front speakers legt "atmos-ready" wordt genoemd en dat dedicated speakers aan het plafond de te prefereren opstelling is? Ik denk dat je in dit geval blij mag zijn dat het plafond schuin loopt, de huidige keuze zal je een aanzienlijk beter geluidsbeeld opleveren.

Verder, wat JTfoto zegt, hoewel ik ook denk dat de tweede speakerverdieping zich als surroundspeakers zullen gedragen, waarbij er slechts wat effecten door weergegeven worden en je het niet direct hoeft te horen als je speakers van een ander merk/lijn/type gaat nemen. Kijk wat je kwijt kunt/wilt qua grootte, als de zensor 1 of zensor pico binnen de grenzen vallen, doe je er in elk geval geen miskoop mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Die speakers zijn wel erg groot om op te hangen. En ik heb geen ruimte om ze op stands te zetten. Kan namelijk achter mijn bank geen speakers neerzetten vanwege de loopruimte in mijn woonkamer.