Subtitles streamen van NAS op Sony smart tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pascal1109
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo,

Recentelijk heb ik mijn oude Samsung tv weggedaan en een mooie nieuwe Sony tv gekocht.
Op dit nieuwe toestel draait Android TV, maar wanneer ik nu films of series wil streamen vanaf de NAS, wordt de ondertiteling niet meer weergegeven.

Wat info:
Synology DS414j met meest recente versie van DSM
Sony kd-65xe9305 met meest recente software (hij ging bij de eerste keer inschakelen, direct updaten)
ondertitels alles .srt met dezelfde naam en locatie als het videobestand

Wat zou ik hier nu aan kunnen doen om toch lekker al mijn videos weer te kunnen kijken?

Als er meer info nodig is, hoor ik het ook graag. Ik weet niet zo goed wat nu wel en geen handige info is.

[ Voor 0% gewijzigd door pascal1109 op 12-04-2017 11:31 . Reden: typos ]

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Probeer het eens met een USB stick. Je ziet regelmatig tv's die het dan wel met subs afspelen. Maar via DLNA over het netwerk niet.

Edit: kun je Kodi installeren op die tv? Dan zal het ook wel lukken, denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door S1NN3D op 12-04-2017 11:38 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:54
Losse subs werkt niet via DLNA icm Sony, in mijn ervaring. Embedded wel.

• pascal1109
S1NN3D schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:37:
Probeer het eens met een USB stick. Je ziet regelmatig tv's die het dan wel met subs afspelen. Maar via DLNA over het netwerk niet.

Edit: kun je Kodi installeren op die tv? Dan zal het ook wel lukken, denk ik.
Een USB stick zal vast werken, maar één van de redenen van de NAS is juist om die USB-stick uit te faseren :P

Ik begrijp da thet niet helemaal duidelijk uit mijn startpost blijkt, maar ik wil gewoon weer "als vanouds", alles kijken vanaf de NAS met ondertitels erbij :)

Wat bedoel je met Kodi installeren op de tv??
hcQd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:01:
Losse subs werkt niet via DLNA icm Sony, in mijn ervaring. Embedded wel.
Ik was er al een beetje bang voor. Lijkt een beetje Android probleem? Want op mijn tablet heb ik ook een extra app erbij moeten installeren (MX Player), maar die app gebruiken op de TV krijg ik ook niet voor elkaar.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

DarkSide

theres no place like ::1

Kodi is een mooi media programma. Velen gebruiken dit in hun HTPC setup.
Maar is ook beschikbaar voor android. En kan je dus installeren op Sony TV;s

In plaats van je ingebouwde media speler te gebruiken die via DLNA moet werken.
Gebruik je kodi en geeft je in Kodi gewoon het pad aan waar je fims en series staan.

Kodi kan ook gewoon meteen naar subtitles zoeken en werkt gewoon goed.
Verwacht dat deze ook op android TV goed werkt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• S1NN3D
  • Niet online
pascal1109 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:03:
Een USB stick zal vast werken, maar één van de redenen van de NAS is juist om die USB-stick uit te faseren :P
Dat is helder maar het was om even te testen of het dan wél kan. Dan weet je zeker dat het een DLNA probleem is dat je niet kan oplossen.
Wat bedoel je met Kodi installeren op de tv??
Wat @DarkSide zegt. Ideaal programma om te streamen. Als dat te installeren is op je tv, zeker doen. Zijn al je problemen opgelost. :)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-12 13:37
En als je in plaats van MXplayer het met VLC probeert? eventueel in combinatie met DS Video?
Neem aan dat beide apps beschikbaar zijn aangezien ze beide Android apps hebben.

• DarkSide

DarkSide

Arjant2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:05:
En als je in plaats van MXplayer het met VLC probeert? eventueel in combinatie met DS Video?
Neem aan dat beide apps beschikbaar zijn aangezien ze beide Android apps hebben.
Android apps ≠ Android TV apps

kan dus zijn dat je ze niet vindt. Maar als ze er staan wel een idee om te testen.

Zelf gebruik ik gewoon Videostation op mijn NAS icm mijn TV (geen sony) met DLNA
En als er een SRT is pakt hij hem gewoon op. Kan zelfs plaatsing en grootte en kleur bepalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-12 13:37
DarkSide schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:38:
[...]

Android apps ≠ Android TV apps

kan dus zijn dat je ze niet vindt. Maar als ze er staan wel een idee om te testen.

Zelf gebruik ik gewoon Videostation op mijn NAS icm mijn TV (geen sony) met DLNA
En als er een SRT is pakt hij hem gewoon op. Kan zelfs plaatsing en grootte en kleur bepalen.
Daarom blijf ik ook lekker bij Samsung, daar is het gewoon prima geregeld met de DS Video app en is ondertiteling ook goed voor elkaar.
Al gebruik ik meestal mijn mediaspeler via UPnP aangezien daar mijn homecinema op zit aangesloten.

Maar goed, het is het proberen waard om te kijken of VLC beschikbaar is en of dat wel werkt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:36

MsG

Forumzwerver

Hebben de subs EXACT dezelfde naam als de film zelf (behalve uiteraard de extensie)? Mijn Samsung kan daar namelijk over struikelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DarkSide

DarkSide

Arjant2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:28:
[...]

Daarom blijf ik ook lekker bij Samsung, daar is het gewoon prima geregeld met de DS Video app en is ondertiteling ook goed voor elkaar.
Al gebruik ik meestal mijn mediaspeler via UPnP aangezien daar mijn homecinema op zit aangesloten.

Maar goed, het is het proberen waard om te kijken of VLC beschikbaar is en of dat wel werkt.
Mijn LG B6 doet het ook goed.
Maar betekend niet dat ik niet Kodi mis qua User interface etc.
Dit was ook de reden dat een Sony TV lang op mijn verlanglijstje stond.

• pascal1109
Met Kodi werkt het helaas ook niet. Of heb ik daar iets fout ingesteld staan? Vrijwel alles staat nog default.

VLC via een heel omslachtige omweg wel, maar dat is niet handig om dat bin iedere serie en film te doen.

• S1NN3D
  • Niet online
Als de sub bestandsnaam en die van de film gelijk zijn, kan het met de juiste instelling in Kodi eigenlijk niet fout gaan. Setting checken dus.

• pascal1109
Filmnaam en .srt zijn exact gelijk (doe altijd een copy paste sinds ik er ooit eens een spatie teveel in had staan).
Welke setting zou het kunnen zijn? Ik zie er maar heel weinig, gerelateerd aan ondertitels.

• DarkSide

DarkSide

Hoe ga je met Kodi naar je film locatie? met een UNC path of netwerkshare \\192.168.x.x\films

of via DLNA. In het laatste geval heb je misschien nog een DLNA probleem

In het eerste geval maak je juist geen gebruik van DLNA. En kan je sowieso in kodi Subtibtle enablen als je een film afspeelt. En als je een subtitle downloader ingesteld hebt kan je ook tijdens het afspelen van een film zoeken naar subtitles.
heb echt nooit problemen me subs icm Kodi op een HTPC.
En op mijn tablet had ik dat in de korte tijd dat ik dat gebruikte ook nooit.

Vermoed dat dit dus ook op android tv moet werken

• pascal1109
Late reactie, sorry. Was een weekend weg.

Via kodi idd ook via upnp, dan is het beeld namelijk super smooth.
Als ik de tip opvolg en een smb locatie toevoeg, dan stottert de film echt enorm :(

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:05
pascal1109 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:25:
Hallo,

Recentelijk heb ik mijn oude Samsung tv weggedaan en een mooie nieuwe Sony tv gekocht.
Op dit nieuwe toestel draait Android TV, maar wanneer ik nu films of series wil streamen vanaf de NAS, wordt de ondertiteling niet meer weergegeven.

Wat info:
Sony kd-65xe9305 met meest recente software (hij ging bij de eerste keer inschakelen, direct updaten)

Wat zou ik hier nu aan kunnen doen om toch lekker al mijn videos weer te kunnen kijken?

Als er meer info nodig is, hoor ik het ook graag. Ik weet niet zo goed wat nu wel en geen handige info is.
Plex of Kodi gebruiken. Dan werkt het prima!

• pascal1109
Thanks voor het meedenken Motion2, maar Plex kan ik helaas niet installeren op mijn NAS. De CPU ondersteunt dit niet.

Kodi heb ik, zoals je hierboven kunt lezen, wel op de TV geinstalleerd, maar werkt nog niet naar wens helaas.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
UPnP icm ondertiteling met Kodi geeft problemen. Ik heb daar vorige week nog iets over gelezen op het reguliere kodi forum volgens mij. Ik weet niet welke versie van Kodi je gebruikt, maar de problemen leken weg met versie 16 en zijn weer terug op 17.

• pascal1109
Miss_80 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:25:
UPnP icm ondertiteling met Kodi geeft problemen. Ik heb daar vorige week nog iets over gelezen op het reguliere kodi forum volgens mij. Ik weet niet welke versie van Kodi je gebruikt, maar de problemen leken weg met versie 16 en zijn weer terug op 17.
Je hebt gelijk. Ik heb het nagezocht en hier staat inderdaad dat iemand het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt in 17, terwijl het op 16 wel goed werkte.
Ik heb gewoon de nieuwste versie uit Google Play geinstalleerd, dus idd versie 17.

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02
pascal1109 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:25:
Hallo,

Wat info:

Met m'n Sony XD93 krijg ik icm met m'n Xpenology server wel altijd de ondertitels tevoorschijn indien beschikbaar (worden automatisch door Sickrage en Couchpotato gedownload).

De mediabestanden worden geïndexeerd door de app 'Mediaserver' van Synology. Via de standaardapp 'Videos' (Apparaten selecteren en dan de Synology Mediaserver) op de XD93 kan ik vervolgens alle bestanden benaderen van de server. Als je tijdens het afspelen op de Action Menu-knop drukt, heb je (als ik het me goed herinner) in één van de kolommen een optie voor Aspect Ratio, Ondertitels, Audiotrack en/of Instellingen oid. Dan zou je de ondertitels moeten kunnen selecteren.

• pascal1109
Ik heb er gewoon de nieuwste versie van DSM op staan (6.1 met wat updates dacht ik).
Als ik via de door jouw beschreven route naartoe ga, speelt het smooth af, maar kan ik alleen de ingebakken ondertitels selecteren, maar degene die ik erbij geplaatst heb, pakt hij helaas niet.

Als ik het via een raspberry pi probeer, dan lukt het wel, maar krijg ik bufferproblemen, maar ik vermoed dat dat niet het juiste forum is hier :X

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02
Misschien zou je kunnen proberen om de subtitles te scheiden op taal (als je meerdere subs bij een bestand hebt tenminste), dus bijvoorbeeld film ABC met sub bijv. 'ABC.nl.srt' en 'ABC.en.srt'. En als je ook Mediaserver gebruikt op de Synology, misschien even opnieuw laten indexeren nadat de sub erbij geplaatst is.

Wel apart dat het zo moeilijk is om je subtitles werkend te krijgen. Zou het anders niet kunnen dat de NAS of je bekabeling de bottleneck is, want een Raspberry lijkt me krachtig genoeg om een film incl. ondertiteling af te spelen.

Wel jammer dat je geen gebruik kan maken van Plex, dan zouden je problemen denk ik wel zijn opgelost. Alleen jammer dat Sony/Android TV geen mogelijkheid bied om bij third party apps 3D-modus te forceren via Action Menu..

• pascal1109
Ik kan het nog proberen met .nl ertussen idd. Wist niet dat hij dan ook opgepikt werd.

Ik vind het ook raar. Met de vorige tv (oude samsung) geen last en nu ineens wel.
Pagina: 1