Omgaan met aantekeningen en documentatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollie444
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 20:09
Ik vraag mij af hoe jullie hier omgaan met aantekeningen en andere vormen van documentatie.

Ik gebruik zelf oa One Note, Word en Notepad(++) maar sluit niet echt aan hoe ik werk. Vooral dingen terug vinden en archiveren werkt slecht. Ik ben nu begonnen met een Wiki (met Docuwiki) of dit voor mij werkt. Maar hoe gaan de tweakers hier op dagelijkse basis mee om? Mijn eis is wel dat ik het volledig in eigen beheer heb en niet bij een externe club.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:16

Roozzz

Plus ultra

Ik lees even mee, ik zoek ook nog steeds de ideale methode.
Ik gebruik een combi van schriftelijke aantekeningen, onenote en Word. Gezien het projectmatige werken hier, worden belangrijke zaken altijd uitgewerkt en met anderen gedeeld in memo's of mails. In theorie is dit dus zo terug te vinden... helaas is de praktijk soms wat weerbarstiger. Vooral de zoekbaarheid is vaak matig.

Dit betreft specifiek aantekeningen. Documentatie hou ik me niet mee bezig

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 12-04-2017 11:04 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:26

steveman

Comfortabel ten onder

Self hosted Atlassian Confluence, werkt goed op de plekken waar ik gewerkt heb.

(Notes alleen aan mijzelf in eigen projectjes stop ik gewoon in de readme.md in de repo)

[ Voor 36% gewijzigd door steveman op 12-04-2017 11:05 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor korte aantekeningen/links gebruik ik My react op GoT :D

Maar wel interessant inderdaad. Je wil eigenlijk zoek woorden kunnen koppelen om later nog eens bepaalde gegevens terug te kunnen vinden.

Mooiste is om zelf te hosten als website waarbij je bijna altijd wel bij kan extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollie444
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 20:09
Ik probeer nu een wiki omgeving om daarin ook handleidingen in op te nemen voor mijzelf. Dit heeft denk wel potentie voor op de langere termijn als persoonlijke KB. Maar ik merk wel dat toevoegen van pagina wat werk kost en niet zo makkelijk gaat als One Note |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:57
Aantekeningen houden wij bij in OneNote. Met gedeelde werkmappen. Hierin staan ook documenten, kun je gemakkelijk toevoegen. Daarnaast houdt OneNote ook goed historie bij.

Voor project-administratie / calls van de klant gebruiken wij Topdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Als je in het Apple Ecosystem zit, zou je eens kunnen kijken naar http://www.bear-writer.com/. De free versie bevalt me tot nu toe goed (nog geen behoefte gehad aan sync, maar dat kan dus wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik weet dat dit de devschuur is en niet over systeembeheer gaat, maar wij (systeembeheerders), hebben onze documentatie nu staan op een interne Wiki. (DokuWiki)

Nog niet alles, we zijn november vorig jaar begonnen met overzetten maar het meeste staat er in en we werken het actief bij. Regelmatig updates en toevoegingen.

DW vind ik een van de fijnste wiki's die er is, goede ACL's en alles plaintekst op je systeem opgeslagen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Bij ons zetten we alle technische documentatie (van How-to's tot good practices) op Confluence. Fijne integratie met Jira en aardig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Voor persoonlijke aantekeningen die ik tijdens mijn werk maak (die alleen voor mij relevant zijn), gebruik ik Evernote. De zoek-functionaliteit van Evernote is gewoon heel goed, waardoor alles altijd goed terug te vinden is.
Voor zaken die ik met de rest van het team wil/moet delen, gebruik ik het liefst een Wiki-achtige omgeving. Of dat kan, en welke software dat dan is, hangt ervan af op welk project/bij welke klant ik zit. Ben freelancer, dus dat verschilt nogal. Momenteel zit ik bij KLM en daar gebruiken we Confluence. Ben ik persoonlijk erg fan van. In eerste instantie gebruikte het team waarin ik terecht kwam Sharepoint, maar ben heel blij dat we overgestapt zijn.
Een van de grote voordelen van Confluence is trouwens dat het - net als Evernote - heel goed doorzoekbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel methodes geprobeerd, maar eigenlijk kom ik telkens weer op hetzelfde uit: Pen en papier. Ik heb wat OneNote-notes, wat Word-notities, een paar dingen in Google-doc, maar echt 'durable' zijn die opties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wij gebruiken Basecamp, niet echt super maar het werkt best OK voor klantcontact en dingen archiveren.

Voor meer technische dingen hebben we Target Process, is meer gericht op requirements beheer.
Pagina: 1