Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste tweaker's,

Ik heb opzoek naar een goeie TV voor mijn PS4 Pro.

Mijn minimale eisen:

4K Ultra HD LED & of LCD background light
HDR (high dynamic range)
3x HDMI
55 inch
Prijs tussen 600/700 euro
Goeie beelverversing (weinig input lag)

Nu heb ik onlags al even goed zitten kijken wat nu het beste is voor het gamen, maar kom er toch niet helemaal uit.
Ik zie heel veel staan over de Beeldverversing bvb 50/60/100 HZ
Heel veel TV's hebben 50hz en vandaar dat ze ook wat goedkoper zijn.
maar voor gaming is dit ubehaupt goed of zou je liever zeggen kies voor een 43/49 inch met hogere hz ?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want kan er niet uitkomen
Het enigste wat ik kan zeggen is dat het een LG of Sony wordt.

LG 55UH615V (32MS)
LG 55UH605V

Dit is wat ik over inputlag kon vinden:

Input lag
0-20 ms Uitstekend. Enkel vereist als je een professionele gamer bent.
21-31 ms Zeer goed. Een goede keuze als je een serieuze online gamer bent.
42-62 ms Goed. Deze modellen zijn geschikt voor de gemiddelde gamer.
63 ms en hoger Slecht. Deze modellen zijn niet geschikt voor games waarbij een snelle actie vereist is, zoals bij first person shooters.

Wat ik juist vreemd vind is dat een 50hz TV (LG 55UH615V (32MS) met 32ms toch gewoon goed is of ?.

Trouwens hebben nu een LG 32 inch HD ready TV.
De upgrade die we maken is al Gigantisch maar kan dit nog beter en wat zouden jullie aanbevelen voor een Ps4 Pro.

Alvast Bedankt. ! :)

PS mijn vraag is:

50/60 Hz
Wat doet de 50Hz Beeldverversing bij gaming ?
55inch met 50Hz of een 49 inch met 60hz
Is 32ms inpulag hoog of laag vergeleken met de Tabel.
Is HDR pro beter voor gaming of maakt dat niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:18:
Nu heb ik onlags al even goed zitten kijken wat nu het beste is voor het gamen, maar kom er toch niet helemaal uit.
Ik zie heel veel staan over de Beeldverversing bvb 50/60/100 HZ
Heel veel TV's hebben 50hz en vandaar dat ze ook wat goedkoper zijn.
maar voor gaming is dit ubehaupt goed of zou je liever zeggen kies voor een 43/49 inch met hogere hz ?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want kan er niet uitkomen
Het enigste wat ik kan zeggen is dat het een LG of Sony wordt.
Dimens in "40' tv voor een PS4(pro)"
LG 55UH615V (32MS)
LG 55UH605V
Dimens in "Beste Ultra HD TV voor 450-550 euro?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sony Bravia KDL-50W756C Zilver
Samsung UE50J6240 Zwart

Dit wel goed dan ? aleen als ik een playstation 4 Pro koop dat op full HD alsnog de moeite waard is of gewoon een normale PS4 ?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pricewatch: Samsung UE49KU6500 Zilver
Beetje nutteloos om voor een PS4 Pro nog een Full HD te nemen; 6-700 is niet veel budget voor een 55" UHD (zelfs niet voor een FHD tv) ... Spectaculaire HDR effecten hoef je overigens ook weer niet te verwachten van deze Samsung maar hij kan iig redelijk gebruik maken van de kleuren (review http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku7500).

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 12-04-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 19:48
niet iedereen heeft het geld om een 2 of 6000 euro tv te kopen,en volgend jaar is die al weer achterhaald.
ik zelf zoek nu ook een 4k tv lekker groot scherm,en ben vooral een film serie kijker,en koop straks nog een keer een ps4 pro.
700 a 1000 euro vind ik echt veel geld hoor,je mag dan ook wel wat terug verwachten.

maar het is niet te doen,zelf bij de duurdere tv's denk je ja dit is hem,dan lees je weer een tekort of foutje/minpunt
ik zit nu ook te worstelen met heel dat 50 of 100hz
je ziet ergens een tv staan word goed beordeeld,dan vraag je het na aan de webshop en blijkt het toch een 50hz paneel te zijn,pure oplichting en misleiding.( ok bij de duurdere tv's zal dit wel kloppen als er 100hz staat)

ik vind beeldkwaliteit erg belangrijk,ik ben altijd dik te vreden geweest over mijn oude lg lw4500 47inch,deze was maar 570 euro,daar voor heb ik een panasonic gehad van dik 1300 euro en ik kon er niet aan wennen.
nu is de lg aan het verslijten (staat erg veel aan)
dus ben ik op zoek na 4k.

maar ik krijg de indruk dat je niet meer kan achterhalen of het nu wel echt 100hz is of toch verborgen onder verkoop praatjes 50 hz is.

ik kijk vooral full hd films en wil 4k films kijken via de pc,maar dan is het weer de vraag moet ik mijn hdmi poorte dus videokaart vervangen voor hdmi 2.0,ook al trekt mijn videokaart 4k redelijk goed op een full hd tv,het zal toch wat anders zijn op een 4k tv denk ik.

en wat ik als voordeel zie,is dat je met een tv van 700 a 1000 altijd nog kan door verkopen en weer een nieuwe kan kopen over een paar jaar,dat doe je toch minder snel met een tv van boven de 2000 euro :)