Matrox G450 TV-out... hoe op TV?

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een Matrox Millenium G450 32MB Dual Head.
Er zit een vage stekker bij waarmee die 2e video out als TV-out kan dienen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het beeld dan en wat voor kabel heb ik nodig om op m'n TV die 20 meter verder staat divxjes te kunnen kijken?

Verwijderd

Yup.. dat heb ik wel eens gedaan.
Dan moet je aan dat gele (tulp) of dat zwarte (s-video) stekkertje een kabeltje hangen, die je dan dus in je tv stopt. moet je dus of een tulp/tulp of een s-video/s-video (als je tv een s-video in heeft) of een s-video/scart hebben.
Als tweede monitor moet je dan een tv installen en dan gaat de rest van zelf :)
Als je DVD's wilt kijken kun je je dualhead op DVDMax zetten, dan gooit hij automagisch het signaal naar de TV.
Bij divxjes moet je hem (tenminste, zo heb ik het gedaan) als tweede monitor instellen en het media player window naar je andere 'monitor' slepen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op woensdag 04 juli 2001 19:44 schreef 5731N het volgende:
Yup.. dat heb ik wel eens gedaan.
Dan moet je aan dat gele (tulp) of dat zwarte (s-video) stekkertje een kabeltje hangen, die je dan dus in je tv stopt. moet je dus of een tulp/tulp of een s-video/s-video (als je tv een s-video in heeft) of een s-video/scart hebben.
Als tweede monitor moet je dan een tv installen en dan gaat de rest van zelf :)
Als je DVD's wilt kijken kun je je dualhead op DVDMax zetten, dan gooit hij automagisch het signaal naar de TV.
Bij divxjes moet je hem (tenminste, zo heb ik het gedaan) als tweede monitor instellen en het media player window naar je andere 'monitor' slepen.
Voor divx gewoon DVDMax gebruiken, en DivXG400 (http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html ) installeren

• Victorio
Hmmm... maar het beeld is dus wel OK?
Ik moet namelijk eerst nog een TV kopen. |:(
En die film komt dan op het video kanaal ofzo?

Verwijderd

Bij je plaatselijke electroboer/ijzerwarenzaak hebben ze wel een coax splitter kan je gewoon dat eerste dingetje splitte hoef je die 2e tv-out nie te gebruike :Y)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

---> v&b

Verwijderd

Ik gebruik de tulp aansluiting op de matroxkabel. Hier heb ik momenteel 10 meter verlengkabel aanhangen en in een tulp/scart converter gestoken achterin m'n tv en het beeld is super. Wel ff je antenne uit de tv halen want dit geeft, bij mij, storing (sneeuw) in het beeld. Ook ff je tv op external in zetten.

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Als je toch nog een tv moet kopen, haal er dan een met een svhs ingang, die geeft veel mooier beeld, vooral met je matrox. je kunt ook een verloopstekkertje halen van svhs naar scart. werkt ook meestal. alle overlay venstertjes doet ie met dvdmax naar de 2e poort gooien, dus ook divxjes. geen extra zooi nodig volgens mij. als je je antenne eruit moet rukken, dan heb je gewoon een aardings probleem. hoort niet zo natuurlijk :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 09:19
De tv-out van de G450 is echt perfect.
DVD of divx, te gek beeld. Echt een aanrader.

Verwijderd

Ja, behalve als je linux draait want dan is het niet ondersteund.

Verwijderd

Wanneer je een verloopstekker van s-video (is geen svhs) naar scart gebruikt dan kun je net zo goed de tulp naar scart verloop gebruiken. Is ook nog eens flexibeler snoer. Het voordeel van s-video gaat dan namelijk verloren. Zeker, het hoort niet zo te zijn dat je de antenne eruit moet halen, maar in de meeste gevallen is het probleem dan wel weg :)

• Victorio
Ik ben gewoon op zoek naar het beste beeld wat eruit te halen valt.
Wat moet ik nu? |:(

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 17:45

jasjenl

Liab A Tymo

Op donderdag 05 juli 2001 16:55 schreef edwinx het volgende:
Wanneer je een verloopstekker van s-video (is geen svhs) naar scart gebruikt dan kun je net zo goed de tulp naar scart verloop gebruiken. Is ook nog eens flexibeler snoer. Het voordeel van s-video gaat dan namelijk verloren.
Dat klopt niet, ook op een scart ingang van een tv kun je s-video invoeren en dat levert dan dus ook beter beeld op dan de composiet verbinding (wat uit de tulp komt). Op sommige tv's moet je nog wel aangeven dat je een s-video (YC) signaal via de scart aanbiedt.
Overigens is s-video het beste wat je als tv aansluiting uit een g450 kunt halen, had je nog een g400 gehad dan had je ook een rgb scart kabel kunnen maken, wat nog weer iets beter was geweest.

Verwijderd

Dan ben ik verkeerd ingelicht door de electronica-boer.
Hoe dan ook: ik gebruik tulp en ben er tot nog toe zeer tevreden mee.

p.s. Er is me ook verteld dat s-video niet zonder kwaliteitsverlies tot 20 meter kan worden verlengd in tegenstelling tot tulp. Maar dat heb ik dus nog niet getest.
Pagina: 1