Windows 10 freeze elke dag, 5 min na opstarten Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 13:40
Hi,

Elke dag freezed my Windows 10 PC. Dit gebeurt meestal 3-5 minuten na de eerste startup van de dag. Na de eerste crash reboot ik de pc en kan ik vervolgens zo goed als de hele dag er weer op werken. Heel bizar (en vervelend)

Wat ik al gedaan heb:
- Nieuwe videokaart gekocht (MSI Radeon RX 470)
- Nieuwe SSD gekocht (Samsung SSD 750 Evo)
- Windows 10 al twee keer opnieuw geinstalleerd.

Power saving setting aangepast:
YouTube: Windows 10 Freezing Issue Solution
YouTube: Windows 10 freezes randomly! Fix - Howtosolveit

Setup
Grafische kaart: MSI Radeon RX 470 GAMING X 8G
CPU: Intel Core i7-2600 @ 340GHz
Moederbord: Asus P8H61-M EVO
RAM: 8GB Kingston DDR3
SSD: Samsung SSD 750 Evo
HDD: WD 1TB
Voeding: Cooler Master Real Power M520 (uit 2010)

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Staat er niets geks in je eventlog?

Je voeding is wel wat aan de oude kant. Maar daar kan een voedingsexpert als the mask misschien wat over roepen

[ Voor 62% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
418O2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:09:
Staat er niets geks in je eventlog?

Je voeding is wel wat aan de oude kant. Maar daar kan een voedingsexpert als the mask misschien wat over roepen
Dit is eventlog van vanochtend. Terwijl ik de post aan het tikken was, had ik de freeze weer. Paar minuten voor 10:00 uur.
Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/q9kc2xmvf/event-log.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
https://support.microsoft...or-windows-server-2008-r2

check die eens?

Of google verder op die kernel-power en kernel-pnp. Dat is je oorzaak

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
Thanks voor je reactie :)

De computer freezed altijd. Ik heb dan inderdaad geen andere optie dan de power button ingedrukt houden. Dus scenario 2 is inderdaad voor mij van toepassing.

Scenario 2: The computer is shut down by pressing and holding the power button

Alleen dat verklaard nog niet waardoor de pc blijft hangen. En ik vraag me af of het de power supply is, want met high-end gamen heb ik nergens last van. Het probleem doet zich alleen voor als de machine voor het eerst die dag is opgestart. En dan 3 tot 5 minuten later, loopt die vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:53
Dit is best vreemd om te lezen, want dit had ik met mijn vorige computer. Elke keer als ik de computer voor het eerst van de dag ging opstarten kon ik er vanuit gaan dat hij ging crashen. Bij mij bleef het geluid enkele seconden hangen van de laatste seconde waar ik mee bezig was.

Na het resetten van mijn computer kon ik ook net zoals jou de hele dag doorwerken. Op een gegeven moment als ik achter de computer ging startte ik standaard mijn PC op, en na het starten drukte ik gelijk de reset knop ik zodat hij gelijk weer opnieuw opstartte. Toen kon ik er eigenlijk vanuit gaan dat de PC niet meer vast liep.

Ik heb helaas nooit het probleem kunnen vinden, en tijdens mijn studie had ik ook niet echt geld over om onderdelen in mijn PC te vervangen. Ik heb destijds wel een upgrade set gekocht met de volgende onderdelen (gauw even gekeken op de factuur van de webshop):

- SilentMaxx ECO-Silent 550 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
- Asus M4A78T-E
- AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.20 GHz
- Kingston KHX11000D3LLK2/4G 4 GB

Dus een nieuwe voeding, moederbord, processor en geheugen. Na de upgrade had ik nog steeds dezelfde problemen.
De overige componenten zoals SSD, HDD, Computer Kast, DVD-speler en grafische kaart heb ik niet vervangen.

Wellicht kan het probleem bij jou een andere oorzaak hebben, maar misschien heb je iets aan het bovenstaande.

Op een gegeven moment legde ik mij er maar bij neer, maar frustrerend is het wel. Toen ik 2-3 jaar geleden een nieuwe PC samengesteld had heb ik nooit meer zulke problemen gehad. En sinds die tijd game ik weer met plezier :P.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
@Diigii Dat is dus echt precies hetzelfde probleem inderdaad. Ik heb niet echt zin om alles maar randomly te gaan vervangen. Dus nu reset ik mijn computer inderdaad ook standaard in de ochtend.

Echt praktisch is het alleen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
Inmiddels ben ik er achter dat de videokaart het probleem is. Ik heb alle niet essentiele componenten uit de PC gestript. Bij het terugplaatsen van de videokaart kwamen de problemen opnieuw (terwijl met de onboard videokaart alles goed ging).

Laatst heb ik mijn oude videokaart (EVGA GeForce GTS 250) vervangen door een nieuwe Radeon RX 470 Gaming X 8G. Bij beide kaarten freezed het scherm 5 min na opstarten.

Iemand enig idee wat er precies mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 16:36

Thomg

Aww yiss

Mik het toch echt op een voedingsprobleem.

Hoe "exact" is die 5 minuten?

Ik vermoed dat je spanningen gewoon buiten spec gaan vanaf een onbepaalde load vanwege de leeftijd. Videokaart geeft je dan gewoon de vinger.

7 jaar is vrij oud voor iets dat nooit echt hoge kwaliteit was.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 24-05-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudde
Hi Thomg,

Thanks voor je advies!

De timing is tussen erg exact tussen de 3 - 10 minuten. Alleen net na het opstarten voor de eerste keer. Gekke is dat bij high-res gaming hij nooit uitvalt. (Wat toch ook wel wat moet vragen van de voeding).
Pagina: 1