Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo, dell of Apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Voornamelijk internet en lightroom (95% van het gebruik)

Wat is je budget?

Max 2 k

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Bijna niet zal thuis bijna alleen maar op het bureau staan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Heb momenteel een defect macbook.

Zit te twifelen of ik bij apple blijf en voor een 2015 macbook pro moet gaan of het 2016 model (13 inch)

Verder zit ik te kijken voor de dell xps 13 met 256 gb sdd of met mijn budget voor een xps 15.

Als laatste Lenovo thinkpas x1 (i5) pf P50s (i7 met 256 gb sdd)

Voordelen Apple: ben ik gewend, nooit problemen mee gehad, mooi scherm Minder kans op virussen.Geen bloetware of andere dingen. tNadelen. Aardig prijzig. 2016 toetsenbord vinden sommige niet fijn. Ik weet t nog niet

Voordelen Dell: Scheel behoorlijk in prijs als ik het tegen apple wegzet voor hetzelfde. Randloos scherm
Nadelen: Ik hoor dingen over coil whine. Kan het niet eerst in het echt zien of voeren

Voordelen lenovo: Toetsenbord is super. Volgens mij beide heel goed gebouwd. nadeel: Zeer prijzig. Schermen niet zo goed voor fotobewerking? 'Zakelijke laptop 'voor consument..?

Concreet gezegd: Zoek ik een laptop met een goed scherm voor fotobewerking, 256gb sdd en 8 gb RAM. Fijn toetsenbord zou meegenomen zijn. En ik weet dat het niet te voorspellen is maar bij voorkeur iets wat minimaal 7 jaar mee kan...

Verwijderd

Als ik al jouw wensen lees, dan zou ik gewoon bij Apple blijven. Je kent het systeem, en weet vooraf dat je het meest degelijke apparaat, en stabiele OS hebt in de 3 keuzes van jou.

Een keuze uit 1 van de volgende 3 opties dus:

https://tweakers.net/pric...are/658723;437985;658721/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 10:58 ]

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-11 12:10
Ik heb zelf een Dell XPS 15. Een prachtapparaat met een mooi scherm en een goede kleurdekking. Maar de serie is wel door problemen geplaagd. Dit moet je aandurven, maar opzich kun je het apparaat altijd terugsturen/retouneren. Het duurt ongeveer een maand voordat je het hebt wanneer je hem nu zou bestellen.

Lenovo heb ik weinig ervaring mee, alleen weet ik wel dat goede Lenovo's echt tanks zijn. Maar als hij toch dagelijks bij je op een bureau staat is dat misschien niet de priority.

Mijn oordeel/ideeën hierover:

Als je het geld hebt, je bent er vertrouwd mee en je vind het fijn: MacBook Pro 2015. De 2016 editie heeft momenteel te veel problemen. Dingen zoals het toetsenbord, ook coil-whine en GPU-defecten uit de doos. De 2015 is momenteel gewoon een betere deal.

Durf je het aan, en krijg je in een klap een goede, dan is de XPS 15 een prachtapparaat. Als je het geduld hebt om een maand te wachten tot het apparaat er is, en eventueel tijd hebt om het apparaat te retouneren/contact op te nemen met support (uitgaand van het ergste), dan zou ik het zeker een poging geven.

De Lenovo raad ik niet aan i.v.m. de prijs, en dat je het "tank" gedeelte niet nodig bent in dit geval, omdat de laptop grotendeels statisch is.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
als je de laptop bijna niet verplaatst is het misschien ook handig om bijv een imac aan te schaffen. heb je nog meer hardware en performance tov een macbook. want kan uit je verhaal niet direct opmaken dat je een laptop nodig hebt om mobiel te zijn...

...

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
koentjuh1987 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:42:
als je de laptop bijna niet verplaatst is het misschien ook handig om bijv een imac aan te schaffen. heb je nog meer hardware en performance tov een macbook. want kan uit je verhaal niet direct opmaken dat je een laptop nodig hebt om mobiel te zijn...
Sluit ik me bij aan, in jou geval zou ik toch bij Apple blijven.

Een 2015 iMac aangevuld met SSD en maximaal werkgeheugen (16-32Gb) is prima voor beeldbewerking. Desnoods nog een iPad voor onderweg erbij.

De andere oplossing zoals je zelf aangeeft een 2015/2016 MacBook Pro en het geheugen uitbreiden. Eventueel met een extra scherm voor de beeldbewerking..

(Lightroom heeft het meeste baat bij veel werkgeheugen, de nieuwste snelste processor is niet nodig. Neem een ouder goedkoper model MacBook Pro...en werkgeheugen erin proppen...)

[ Voor 22% gewijzigd door kwakzalver op 19-04-2017 21:19 ]

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-11 22:12
Ik zou gewoon bij Apple blijven, als het goed bevalt lijkt me.
Je bent het toch gewend, ik persoonlijk zie geen andere reden behalve de financiën om te switchen van merk/ Os. Als je MacOS fijn vind is het eigenlijk best wel een stap naar windows, vooral bij de instellingen (vind ik persoonlijk).

btw ik heb zowel Windows als MacOS.
Ik vind alleen de indeling van het toetsenbord soms erg verschillend als je een snelle overstap maakt van apparaten.
Pagina: 1