Advies DJ Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673863

Topicstarter
Ik heb de bel horen klinken maar weet niet waar de klepel hangt. Ik heb basis kennis van PC's maar wil nu een DJ-laptop aanschaffen (hoofddoel) die ik daarnaast kan gebruiken voor foto/video bewerking en muziek productie (concept/ideetjes opzetten, zware rendering doe ik op m'n desktop). Graag zou ik een paar aanraders willen want ik raak zelf de weg kwijt in de specs en het prijsverschil.

Software:
  • Windows 10
  • Serato DJ (niet compatible met AMD)
  • Ableton Suite
  • Adobe Suite
Eisen:
  • 15 inch
  • verlicht toetsenbord + stevige behuising
  • i7 processor (bij de types raak ik de weg kwijt dus hierin kan ik zeker hulp gebruiken)
  • min 8GB RAM, liever meer (bij de types raak ik de weg kwijt dus hierin kan ik zeker hulp gebruiken)
  • min SSD 256 Gig (liefst nog HD min 500Gig voor opslag)
Uitsluitingen:
  • Gebruik een externe geluidskaart dus onboard geluidskaart is niet belangrijk, (Rane SL3 + DVS)
  • Laatste jaren veel op MAC gewerkt en heb ondertussen een Apple allergie
  • Gamen doe ik op desktop/console
Toelichting:
  • lange accuduur zou mooi zijn maar wil daar niet de hoofdprijs voor betalen.
  • liefst 3 USB poorten 3.0+ (in theorie zijn 2x USB 2.0 poorten ook voldoende).
  • Omdat ik een verlicht toetsenbord wil kom ik vooral bij gaming laptops uit, ben bang dat dat mn doel voorbij schiet. Ik draai niet hoger als 1920x1080, type scherm enz is niet belangrijk.
Budget:: max €850,- (liefst zo laag mogelijk :9 )

Merk: Heb positieve ervaring met ASUS, maar sta open voor suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Volgens mij komt de Asus ZenBook UX310UA-FC331T vrij dicht in de buurt bij wat je zoekt. 8GB RAM, 256GB SSD, verlicht toetsenbord, Full-HD IPS paneel, USB3.0, en een lange accuduur.

Waar wijkt deze af van je lijstje:
• Er zit geen i7 in, maar wel een Kaby Lake i5 met DDR4 RAM. Deze moet kwa performance zeker niet onderdoen voor de vorige generatie i7's en zal de bovengenoemde programma's vlot draaien.
• Het formaat is geen 15", maar 13.3". Dat maakt hem echter ook lekker draagbaar (toch niet onbelangrijk op verplaatsing) en met een full-HD scherm kan je er niet minder op kwijt.

Daarnaast staat hij in de Best Buy Guide van April 2017 en is hij net €50 over je budget :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je tip, ik ga iig ook opzoek naar laptops met de bovengenoemde Kaby Lake i5.
Voor mij is 15" echter wel een harde eis. Groter pas hij niet lekker tussen mn draaitafels, kleiner is net te moeilijk lezen op afstand (hij komt op laptop-stand achter draaitafels, sta er +/- 80-100cm vanaf).

Na aanleiding van jou tip zie ik ook de Asus ZenBook UX510UX-DM102T staan,
is dit een vergelijkbaar model maar dan 15" of zitten hier nog wezenlijke verschillen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

Anoniem: 673863 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:06:
Bedankt voor je tip, ik ga iig ook opzoek naar laptops met de bovengenoemde Kaby Lake i5.
Voor mij is 15" echter wel een harde eis. Groter pas hij niet lekker tussen mn draaitafels, kleiner is net te moeilijk lezen op afstand (hij komt op laptop-stand achter draaitafels, sta er +/- 80-100cm vanaf).

Na aanleiding van jou tip zie ik ook de Asus ZenBook UX510UX-DM102T staan,
is dit een vergelijkbaar model maar dan 15" of zitten hier nog wezenlijke verschillen tussen?
Kijk ook eens naar MSI. Daar zit een uitstekende DAC in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 888629 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:11:
[...]
Kijk ook eens naar MSI. Daar zit een uitstekende DAC in. ;)
DAC is dat de interne geluidskaart? (deze is voor mij niet belangrijk, gebruik externe kaart via USB)
Of doet een DAC meer? Ik ben een redelijke noob wat deze termen betreft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 07:17
DAC is de omzetter van je geluid van digitaal naar analoog, heeft voor een DJ geen waarde omdat je de interne geluidskaart van de laptop niet gebruikt.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pvanmegen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:42:
DAC is de omzetter van je geluid van digitaal naar analoog, heeft voor een DJ geen waarde omdat je de interne geluidskaart van de laptop niet gebruikt.
Thanks, weer wat geleerd :)
Voor de beeldvorming, thuis kan ik de laptop neerzetten waar ik wil maar DJ-booths zijn vaak erg klein en is dit enige plek waar laptop kan staan.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nyvdz9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 07:17
Je hebt bij de BAX-Shop prachtige laptopstands die je onder je mixer steekt. Kosten een paar tientjes. Mijn 17 inch staat daar altijd op en dat werkt prima!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga weer op onderzoek uit, heb vroeger wel laptopstand gehad maar die was erg gammel maar zie er nu paar staan die veel stabieler ogen. Zijn 17" laptops vergelijkbaar in prijs, dacht altijd hoe groter het scherm des te groter de prijs maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Hmmm Deze laptop
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH
Of deze laptop wel een i5. maar is zeer voldoende voor dj programma
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd
Of deze ook i5 maar 100 euro goedkoperder.
pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)

Ik zou zelf voor die Lenovo gaan
En als 2de keus de medion

[ Voor 3% gewijzigd door coolbvrobin op 12-04-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
coolbvrobin schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:35:
Hmmm Deze laptop
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH
Of deze laptop wel een i5. maar is zeer voldoende voor dj programma
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd
Of deze ook i5 maar 100 euro goedkoperder.
pricewatch: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty)

Ik zou zelf voor die Lenovo gaan
En als 2de keus de medion
Zo'n lenovo heb ik ook (Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH). Praktisch dezelfde laptop. Prima ding. Processor is een van de snelste die je kunt kopen, je zou er eventueel ook op kunnen gamen met de videokaart die erin zit. Verlicht toetsenbord is verstelbaar op 2 standen. De behuizing is wel van kunststof maarja dat is normaal als je bovenstaande specs wil in deze prijsklasse. Naar mijn idee is hij stevig genoeg. Neem de laptop meerdere malen per week mee naar school in mijn rugzak.

Huawei P30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal, ik weet nu ongeveer in welke richting ik het moet zoeken. Ik ga er een paar in de winkel bekijken/aanvoelen en zal hem vervolgens online kopen. Zodra ik besteld heb laat ik weten welke het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteiendelijk voor de https://tweakers.net/pric...700-15isk-80ru00p6mh.html gegaan. De behuizing had iets steviger gemogen maar voor de rest loopt het allemaal als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 14:21
Ik zou dit eens lezen voordat je een windows laptop kiest:

https://www.quora.com/Why-do-most-DJs-use-Apple-MacBooks

Edit: Oops. te laat. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rob SOS op 24-04-2017 09:27 ]

Pagina: 1