• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-01 14:07
Hallo,

Nu ook Panasonic en Sony hun OLED schermen aan het lanceren zijn, kriebelt het bij mij serieus om ook een OLED televisie te bestellen.
Ik heb momenteel een 8-jaar oude Panasonic plasma en kijk vnl Netflix.

Maar ik zie dat alle televisie van vandaag nog HDMI 2.0 hebben, terwijl er momenteel de laatste hand gelegd wordt aan HDMI 2.1

Volgens verschillende websites is het niet de moeite om te wachten (https://www.cnet.com/news/hdmi-2-1-what-you-need-to-know/) maar ik heb schrik dat ik over enkele jaren spijt zal hebben dat ik niet nog 1 jaar extra gewacht heb voor bv. VFR en de finale implementatie van de HDR standaarden en misschien nog enkele andere punten.

Wat is jullie idee hierover?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:35
Ik denk zelf dat het niet zozeer toegevoegde waarde heeft voor 4k materiaal. De panasonic OLED tv's krijgen na release nog een firmware update waardoor ze ook 2.1 ondersteunen geen idee hoe dat met de LG/Sony modellen zit.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op basis van het artikel dat je linkt:
You can't upgrade your current TV to 2.1 spec, but in reality, you won't need to. This update is quite forward-thinking and takes into account formats and resolutions that won't be widely available for years.
And a TV bought today will be able to display video to its own full potential using HDMI 2.0. In other words, lack of HDMI 2.1 is no reason to put off buying a new TV.
Ofwel, het heeft geen enkel nut om daarop te wachten.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

S1NN3D schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:19:
Op basis van het artikel dat je linkt:

[...]

[...]

Ofwel, het heeft geen enkel nut om daarop te wachten.
Ehhh? dit jaar de Xbox Scorpio met nieuwe games die dat gaan ondersteunen?

nieuws: Xbox 'Scorpio' krijgt hdmi 2.1-aansluiting en ondersteuning voor Free...

Bears and Bulls

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06

Bever!

3

Als je niks via hdmi gaat aansluiten heeft het weinig zin om er op te wachten. Optische media zijn imho dood dus dan heb je alleen nog eventuele consoles waar je iets mee kan ooit in de toekomst