Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• patrick1992
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 17:47
Mijn vraag

Hallo medetweakers.

Ik heb een probleem . Ik heb Windows 10 geinstaleerd opn m.2 ssd . Voor ik dat deed had ik alles geformateerd ezt, zoals gewoon lijk voor een fresh instal. EZ PZ dacht ik zo. Stelde de m.2 ssd als boot drive op.
Maar iedere keer krijg ik code 62 op mn moederbord als ik de pc opstart soms krijg ik ff beeld en daarna start ie opnieuw op en daarna geen beeld + code 62.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Processor : i7 6700k
Mobo: msi z270 gaming m7
Ram; corsair led ddr4 3000mhz
Videokaart: zotac gtx 1080 founaders
Psu: corsair 1000w
M.2 ssd : corsair m500. 240gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf al een paar keer de cmos gereset.
Denk niet dat flashen van de bios nodig is.
Alles heeft het goed gedaan. Tot Dat ik een verse instal ging doen. Zou graag nog wat tips willen horen wat ik kan doen.

Mvg patrick.

Beste antwoord (via patrick1992 op 12-04-2017 19:25)

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 10:45
ja door middel van een fat32 usb stick met daarop de juiste bios file(uitleg op msi site)
Enkel kan je dit doen als de pc wel werkt dus als je een samenstelling hebt gevonden waar hij naar een paar keer boten goed doorheen komt kan je deze stap nemen.
Denk dat het beste is door onboard video,1 ram stick en geen m.2 ssd (plus andere apparatuur) als samenstelling te gebruiken.
Ooh en welk setje geheugen heb je erin zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door franssnarf op 11-04-2017 23:20 ]

Alle reacties

• franssnarf
Probeer je videokaart eens in een andere pci slot en check wat hij dan doet, ook ff testen zonder de videokaart met een kabel op je onboard videokaart.
Ook voor de zekerheid ff checken of je de laatste versie van je bios er op hebt staan kan al veel helpen.
Ook ff testen met maar 1 geheugen bankje en ook testen zonder de m.2 ssd.
Maak hier diverse combies mee en schrijf ff ergens op wat wel samen werkt en wat niet.
Check ook of al je stroomkabels goed aangesloten zitten.
Sluit tijdens dit testen enkel een usb (liefst standaard) keyboard aan op de onboard usb poorten (liefst usb2 als dit aanwezig is)
Code 62 kan door diverse hardware komen.

[ Voor 11% gewijzigd door franssnarf op 11-04-2017 23:12 ]

• patrick1992
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb de kabels al nagekeken dat zit goed.
Op de onboard via idemdito. Is het bv mogelijk om je bios up te daten zonder Windows. ?

Mvg patrick.

Acties:
  • Beste antwoord

• franssnarf
ja door middel van een fat32 usb stick met daarop de juiste bios file(uitleg op msi site)
Enkel kan je dit doen als de pc wel werkt dus als je een samenstelling hebt gevonden waar hij naar een paar keer boten goed doorheen komt kan je deze stap nemen.
Denk dat het beste is door onboard video,1 ram stick en geen m.2 ssd (plus andere apparatuur) als samenstelling te gebruiken.
Ooh en welk setje geheugen heb je erin zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door franssnarf op 11-04-2017 23:20 ]

• patrick1992
Top ga ik dat morgen proberen. Je hoort nader :)

• patrick1992
En hoe bedoel je van setje geheugen?

Ik heb 16gb ram corsair led 3000mhz

Als je dat bedoelt ;)

• franssnarf
Ja maar welk typenummer staat op het stickertje, staat het geheugen wel in de qvl lijst van je mobo.

• patrick1992
Neem aan van wel. Want hij heeft gewerkt met deze ram sticks. Zal het nog wel even bekijken als ik thuis ben.

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Volgens de manual van jouw moederbord is code 62 "Installation of the PCH Runtime Services". Voor zover ik kan achterhalen in de manual is dit niet zozeer een foutmelding, maar een statusmelding. Heb je het systeem ook even laten draaien terwijl code 62 zichtbaar is op het moederbord? Misschien kost het gewoon even wat tijd.

Anders is het opnieuw flashen van de BIOS waarschijnlijk wel de juiste oplossing, als de boot blijft hangen op deze status dan is er waarschijnlijk iets mis met de BIOS.

• patrick1992
En als dat iets is met de bios . Zou dat dan kunnen verhelpen Door drivers te installeren op bv de hardeschijf . Waar windows op intalled is . En daarna Windows te instaleren op mn ssd? En daarna de hardeschijf weer te formateren?

Ben nu wel een beetje de weg kwijt..;p

• patrick1992
Er zit een flash knopje op mn mobo . Is dit om de bios te reseten?

• patrick1992
Het heeft gewerkt ! Bios upgedate op een Windows versie op mn hardeschijf. Daarna de drive geintaleerd van de moederbord.

Verse installatie op de m.2 ssd en de harde schijf geformateerd. Clean instal.

Thnx voor de tips!

• franssnarf
Het zal wel een combi geweest zijn van toevalligheden dathet niet werkte.
En de drivers van al je apparaten hebben pas in Windows effect een bios doet er niks mee.
Meestal Is een bios opnieuw flashen of updaten de beste oplossing als er ergens een foutje ingeslopen Is.

• patrick1992
Ik vraag me nog steeds iet af. Ik heb nog steeds problemen op 1 of anadere manier. Is mn pc ontzettend traag als ik Internet opstart en valt gewoon uit.

Zou het toch aan mn ram liggen?

Ram sticks : cmu16gx4m2c3000c15r
Corsair vengence led

• franssnarf
Heb je na alles geinstalleert te hebben alle drivers erop gezet die nodig zijn denkend aan internet, videokaart enz.
Je kan een mem test laten draaien voor paar uur kijken wat ie doet, en wat valt uit je internet of je hele pc.

En wat gebeurt er dan als hij uitvalt start ie dan weer op of blijft hij uit, krijg je foutmelding ?

• patrick1992
Mn hele beeld valt weg en zelfs Internet opstarten doet ontzettend traag.!

Helemaal met Chrome dan valt mn beeld vast en valt het uit.

• patrick1992
Ik krijg dan geen foutmeldingen

En ja de drivers + bios alles is up to date

• patrick1992
Ik heb trouwens de copatibly nagekeken op de msi site van mn moederbord.

Hij staat er niet tussen kwa code.

• patrick1992
Zou het dan niet kunnen werken daardoor.?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
patrick1992 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:39:
Ik heb trouwens de copatibly nagekeken op de msi site van mn moederbord.

Hij staat er niet tussen kwa code.

Zou het dan niet kunnen werken daardoor.?
Ja, dat zou kunnen. Waarschijnlijk is het niet, maar waarom test je dat niet?

Zoals een wijs persoon voor mij al schreef:
franssnarf schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:35:
Je kan een mem test laten draaien voor paar uur kijken wat ie doet, en wat valt uit je internet of je hele pc.
Overigens heb je bij je posts hier ook een 'wijzig' knop. Graag je laatste reactie (als je zelf als laatste gepost hebt) wijzigen, in plaats van meerdere losse reacties plaatsen - dank! :)

• patrick1992
Ah bedankt voor de tip :p

Hoe kan ik dat testen? Is daar een programmatje voor?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
patrick1992 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:21:
Hoe kan ik dat testen? Is daar een programmatje voor?
http://www.memtest.org/
... op CD/DVD branden (zal vast ook wel op een USB kunnen), dan minimaal een nacht laten draaien. (als je na 5 minuten errors krijgt is dat al duidelijk, maar pas na een nacht of zo foutvrij draaien kan je beginnen te concluderen dat je geheugen geen problemen geeft)

• patrick1992
vanaalten schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:17:
[...]

http://www.memtest.org/
... op CD/DVD branden (zal vast ook wel op een USB kunnen), dan minimaal een nacht laten draaien. (als je na 5 minuten errors krijgt is dat al duidelijk, maar pas na een nacht of zo foutvrij draaien kan je beginnen te concluderen dat je geheugen geen problemen geeft)
Thnx ga het proberen ;)
Pagina: 1