Passen deze componenten goed bij elkaar ?

Pagina: 1
Acties:

• witalik
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 06:33
Twijfel een beetje of dit beter in desktop guide kan of niet, omdat het niet om alle componenten gaat. (als dit wel zo is sorry voor de verkeerde topic)

Ik zoek een?
Goede opvolger van me oude PC. Voeding , kast en schijven zijn nog prima. CPU, MOBO en RAM zijn dat niet echt. Ik speelde Player unknown en dat is op very low nog niet te doen. Zal wel aan de ram liggen want nu heb ik 2x2.

Wat is je budget?
Nu heb ik aan deze componenten 584 euro uitgeven. Als ik ook de graka wil doen en een mSata kaart wil kopen gaat dit gewoon omhoog.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, gewoon goed op elkaar afgestemd spul.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gewoon Game pc op de zolder.

Wat heb je besteld
Na wat zoek werk heb ik de volgende spullen gekocht als basis,

https://azerty.nl/basket/...7aToyO2k6NzI4OTIxO2k6MTt9

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-02 11:06
Het past wel op elkaar, alleen waarom de onnodig dure onderdelen ?

Ik weet niet hoe de rest van je systeem er uit ziet, maar:

1. Ben je van plan over te klokken ? Zo nee neem dan geen K versie maar een normale versie,scheelt je bijna 20 euro. Ook als je een externe koeler neemt kan je kijken naar een Trayed versie ( geen idee of deze goedkoper is ).

2. Heb je 2 Nvidia kaarten of ben je van plan die in de nabije toekomst aan te sluiten ? Zo niet neem dan de A-pro i.p.v. de SLI versie, scheelt je ook weer 30 euro.

3. Waarom niet bijv Corsair Vengeance LPX geheugen, 16GB is net zo duur, wat in de basis al sneller is, en ook nog eens te klokken. ( XMP )

[ Voor 2% gewijzigd door Gillded op 11-04-2017 22:22 . Reden: zins opbouw ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
Ja, het zal op elkaar passen. Maar of het de verstandige keus is, mwah.

-Heb je bewust voor overklokbaar moederbord / CPU gekozen? Zo ja, waarom dan 2400Mhz Ram?

-Welke videokaart heb je? Eigenlijk, gooi de rest van je lijst er ook maar bij. Voeding, kast, en schijven. Dan hebben wij ook het complete plaatje.

-Om te zeggen dat Player Unknown langzaam draait vanwege je RAM vind ik wel erg makkelijk. Het is het beste altijd uit te zoeken waar het aan ligt ipv rucksichtlos dingen te vervangen. Dus nogmaal, geef eens de complete specs ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Wat is het merk en type van de onderdelen die je wil hergebruiken? Niet elke voeding is geschikt om mee te nemen naar een nieuw systeem om maar een voorbeeld te noemen.

• witalik
Nu heb ik deze spullen,

AMD phenom II x2 1055T
Kingston value ram 2gb x 2
ASRock 870 extreme 3
Club 3D Radeon 6950
Coolermaster silent pro 600m
NXZT kast , type weet ik niet. 3 fans
En een ocz vortex SSD

Over het geheugen zat ik ook te dubben, deze is nu 2400mhz maar die
Corsair Vengeance LPX Lijkt dat ook? Is het typenqat ik nu heb niet te tweaken?

Over dat het aan de ram zou liggen komt eigenlijk doordat ik het gebruik op 97% zie staan constant.

En over de prijs, ik heb wel bewust voor de OC versie gekozen. Later kan ik hem dan wat opkrikken en een tweede video kaart erbij doen om weer een beetje up to date te zijn, het oude systeem in 2011 gekocht en kan in principe nog redelijk mee. Dus vandaar is mijn ervaring dat je beter direct redelijk goeie spullen kan kopen zodat je een goede tijd vooruit kan.

[ Voor 92% gewijzigd door witalik op 12-04-2017 07:03 ]

• witalik
Ik zie nu inderdaad die andere Corsair geheugen staan, worden deze bedoelt ? :

Crucial Ballistix Sport LT - DDR4 - 16 GB 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 2400 MHz / PC4-19200 - CL16 - 1.2 V 133,7euro

Corsair Vengeance LPX - DDR4 - 16 GB: 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 3000 MHz / PC4-24000 - CL15 - 1.35 V 137 euro

Corsair Vengeance LPX - DDR4 - 16 GB: 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 3200 MHz / PC4-25600 - CL16 - 1.35 V 144 euro

Scheelt met die 3200 11 euro . Denk dat ik die dan maar erbij bestel !

• witalik
Okey,

Ben er redlijk uit qua spullen die er te koop zijn. maar zoals ik het nu in gedachte heb kan ik toch weer eventjes vooruit. (denk ik)

i5 7600K
MSI Z270 SLI Plus
Corsear vengeance 16GB @ 3200Mhz
Crucial MX300 - Solid state drive

Alleen nog geen goede video kaart, daar krijg ik toch weer een beetje bomen en bos verhaal ? Voeding moet ik ook nog bepalen deze is ook alweer 5 jaar oud. Lees wel goede verhalen over de Corsair mx400 ?

Verwijderd

Je hebt nu ook geen 2e videokaart. Dus vanwaar ineens het plan om dat in de toekomst bij deze wel te doen?

Overigens zijn de meeste games totaal niet geoptimaliseerd om in SLI te draaien. Brengt meer issues met zich mee dan voordelen. Daarbij:

Welk(e) scherm(en) heb je? En wil je dit in de toekomst gaan uitbreiden / vervangen? (60hz naar 144hz bijv.)
Wat wil je in de toekomst gaan runnen? 1080p, 1440p, 4K?
Welke soort games wil je daarop runnen?

Allemaal informatie die vrij noodzakelijk is om niet alleen je vid card, maar ook je overige componenten voor te kiezen.

• witalik
Ik zal niet ala minuut het scherm gaan upgraden. Maar toch wel binnen de 3 jaar schat ik. Dus dan ook naar hogere resoluties. Heb nu een 24inch Samsung full HD scherm.

Het gaat er nu bij deze upgade meer om dat ik wat future proof ben. En ik zag in een ander topic ook al iets voorbij komen met een AMD build. Twijfel toch weer dan.

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNTk5MjQ0O2k6MTt9

Met dan nog een redelijk future proof video kaart erbij rond de 400 euro (is dat een reeel bedrag?)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wil je future proof gaan dan raad ik de reguliere Ryzen 1600, dus niet de X van harte aan boven de 7600k. Het verschil kan je weg overclocken en de 1600 komt met een redelijke stock koeler waar je de 3,6ghz van de 1600X mee zou moeten halen. Verder komt de 1600X dus niet met een koeler, die zal je apart moeten kopen. Qua build heb ik zelf ook Corsair Vengeance LPX 3200/c16 en dat moederbord. Het is nog een beetje bugged als het gaat om daadwerkelijk 3200/c16 draaien maar dat wordt wel opgelost. Bij mij boot het gewoon, maar na een paar reboots zakt de RAM terug naar 2133. Dat zal met een BIOS update opgelost gaan worden. Misschien is het dat al, ik heb de nieuwe F6 bios die al wat problemen zou moeten oplossen nog niet geprobeerd. :)

Games gebruiken tegenwoordig meer dan vier cores gewoon en dat gaat alleen maar toenemen. Verder, gezien je budget en je huidige monitor waar je nog een paar jaar mee wil doen, zal de GPU naar keuze waarschijnlijk de RX570 of RX580 gaan worden. Die komen volgende week uit en zijn eigenlijk hogergeclockte RX470 en RX480 GPU's. Vergeleken met een 6950 zal je bij een verdubbeling van prestaties moeten uitkomen met een RX580, verder is alles daarboven eigenlijk overkill voor 1080p. Met een RX480 kan je vrijwel elke game al maxed out draaien op 1080p. Verder wordt de RX580 op ongeveer €250 geschat. Een mooie prijs voor een goede GPU. Zit er zelf ook naar te kijken als vervanger van mijn 7950. :)

Het lijkt me verstandiger om het geld voor een zwaardere GPU in je portemonnee te houden voor het moment dat je ook een hogere resolutie monitor aanschaft. Je kan wachten op AMD haar aankomende, highend Vega GPU's, maar ik denk dat deze niet erg interessant zijn voor een 1080p monitor, wel voor 1440p, maar dan moet je die wel kopen, anders is het zonde van je GPU de eerste jaren.

Veder heb je voor een RX480/RX580 niet de behoorlijke overclockbaarheid van de 7600k nodig om deze GPU optimaal te benutten in games. De 1600 is meer dan voldoende, en biedt 6 cores en 12 threads. Dat is veel meer future proof dan 4 cores, zeker omdat de combinatie van AMD en AMD met DX12 games veelbelovend is. RX 470's en 480's lopen behoorlijk weg bij de Nvidia tegenhangers in DX12 of Vulkan API based games, terwijl ze veel goedkoper zijn. Een RX480 die de 1070 verslaat in een DX12 game gebeurd. In CiV 6 verslaat de RX480 met Ryzen zelfs de 1080. :P

Ryzen complimenteert dit voordeel in DX12 omdat AMD GPU's vrij gemakkelijk extra cores in kunnen schakelen bij een DX12 titel en zo het maximale uit de GPU kunnen halen, wat resulteert in hogere framerates. Voor meer informatie verwijs ik je naar het AMD nieuwsdiscusietopic waar we deze discussie op het moment ook voeren. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• witalik
Bedankt voor je uitgebreide uitleg

Ja hoe meer ik er over las hoe meer het blijkt dat de i5 in dit geval niet zo future proof. Ok de bestelling gaat dan terug.

Maar opzich vind ik het dan weer minder dat het geheugen buggy is. Is dat alleen met die gigabyte moederborden ? Ik hoef niet persee die verlichting tierelantijntjes. Is de MSI tomahawk iets? Vind het ook niet heel erg om zelf een koeler te kopen , deze zijn. Meestal toch wat beter ? En is die X versie niet weer wat meer future proof doordat deze over geklockt kan worden?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Qua RAM doet Gigabyte het nog redelijk goed. Over Asus en MSI is ook behoorlijk geklaagd, meer eigenlijk dat Gigabyte. Het AM4 platform is eigenlijk iets te vroeg gelanceerd en daarom zijn er nu problemen. In ieder geval zou dit setje wel moeten gaan werken omdat het bij mij gewoon boot, het blijft alleen niet op 3200 staan. Ietwat irritant maar dat komt wel goed. Afgelopen dinsdag kwamen er al een nieuwe BIOS voor de meeste bordjes vanwege de ondersteuning van Ryzen 5, en daar zaten ook al RAM fixes tussen. Ik ben lui want anders kon ik je nu al vertellen of F6 werkt. :P

Verder komt AMD in ieder geval in mei met een grote update voor RAM die alles moet oplossen. Het is in het geval van de Gaming 3 en LPX RAM ook meer een stabiliteitsprobleem dan comptabiliteit omdat het eerst wel boot maar na een paar reboots misgaat. Het is even minder maar wel de moeite waard om toch voor 3200 te gaan omdat Ryzen profiteert van snellere RAM. Verder zijn er een aantal hier op tweakers die juist voor dat Gigabyte bordje hebben gekozen. Het is eigenlijk het beste B350 bordje dat er is op het moment. Veel features voor een goede prijs. :)

Qua overclocken en de 1600X is het ook ingewikkelder. Alle Ryzen CPU's bestaan uit dezelfde die. Koop je een quadcore dan is dit een octacore met vier cores uit, hexa is twee cores uit. Dit brengt ook dezelfde limieten qua overclocken met zich mee. De beste Ryzen CPU's willen eigenlijk niet voorbij de 4ghz, de meeste blijven hangen bij 3,9ghz. Een 1600X zal een iets grotere kans bieden dat je 4ghz haalt, maar je kan ook gewoon bij 3,9ghz blijven steken. Een 1600 zal in vrijwel alle gevallen in ieder geval 3,7ghz halen en stranden bij 3,9ghz. 3,7ghz is ook haalbaar met de stock koeler die vrij stil en goed is. Je moet naar een koeler van richting de €40 kijken om echt merkbare en kosteneffectieve voordelen te halen ten opzichte van de stock koeler. Die heb je alleen wel nodig als je naar 3,9ghz wil gaan.

Het is verder ook niet voordelig om echt het maximum op te zoeken bij Ryzen omdat de voltages, en dus de hitte die nodig zijn voor een stabiele overclock, exponentieel toenemen vanaf 3,7ghz. Dat pleit tegen de 1600X. Niet alleen is de ruimte voor een overclock beperkt, ook neemt het verbruik en de hitte snel toe. Je koopt een 1600X eigenlijk alleen als je een gokje wil wagen naar 4ghz of als je gegarandeerd 3,6ghz wil halen zonder te overclocken. Vandaar de voorkeur voor de 1600. :)

Als laatste, gezien je voorkeur voor Azerty raad ik je aan voor €9 je moederbord te laten flashen naar F6 zodat je CPU ook werkt. Bij de F5 bios van een paar weken terug gaat dat problematisch worden aangezien die bios je CPU niet zal herkennen. Voor die paar euro zetten ze ook je CPU erin zodat je die niet kan slopen. Dat is ook wel zo handig. :)
https://azerty.nl/product...ios-naar-recentste-versie

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• witalik
Een gebruikers deskundige merk ik al :-) Okey maar zelf vind ik het laten flashen wel een idee, weet niet of dat echt tricky is nog niet gedaan, maar die processor doe ik liever zelf, dan komt ie uit een gesloten doos hoop ik anders vertrouw ik het niet helemaal. Want ze zetten de koeler er niet eens op dat is misschien het tricky gedeelte.

Is er op het moment geen goede/matchende gpu ? 2 weekies wachten op de hoop dat ze niet gelijk uitverkocht zijn is moeilijk haha.

Qua cooler zijn er wel goede voor rond de 40 euro. Had eerst die cryorig h7 erbij gedaan.

• witalik
Okey, heb nog meer ingelezen nu, zeker in de toekomst is die Ryzen wat meer bestand tegen nieuwere games. Eigenlijk speel ik meer Dota 2 en dan van de week player unknown wat niet werkte, dus vandaar de upgrade drang.

De andere bestelling is terug dus die ryzen is de serieuze optie nu.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem is alleen dat je een moederbord niet kan flashen zonder een CPU die werkt. Wil je zelf flashen dan zal je minimaal een 1700 moeten kopen om dit te doen. Beetje onhandig. :P

Verder is die stock koeler zelf installeren makkelijk. Gewoon erin schroeven in een diagonaal patroon zodat je overal gelijke druk hebt staan. Stukje bij beetje zodat die recht zit. De schroeven kan je niet meer draaien als ze er goed in zitten en koelpasta zit al op de koeler dus dat is bijna idiootproef. Bij Azerty testen ze je CPU ook als ze de bios flashen, maar dat doen ze met een eigen koeler, even testen en dan de koelpaste eraf halen en opsturen. Ik was zelf een watje met mijn €370 kosten 1700 en had dit ook laten doen. De koeler was gewoon ongebruikt. De doos van de CPU was open en de CPU zat in het socket. That's it.

Verder is de RX580 een RX480 refresh. Ze zijn kennelijk op een iets ander 14nm process gebakken maar ik denk niet dat ze onleverbaar zullen zijn. AMD lijkt die les te hebben geleerd, Ryzen was ook goed beschikbaar vanaf dag een. Moederborden daarentegen was pure ellende. :P

• witalik
Ik snap wat je bedoelt, en met die F6 zouden die ram problematiek verholpen moeten zijn voor een groot deel? Ik kan in principe even met de 6950 vooruit denk ik op een rozen systeem tot ze 580 uitkomt.

Bedankt voor je uitgebreide replys in ieder geval!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

witalik schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:45:
Ik snap wat je bedoelt, en met die F6 zouden die ram problematiek verholpen moeten zijn voor een groot deel? Ik kan in principe even met de 6950 vooruit denk ik op een rozen systeem tot ze 580 uitkomt.

Bedankt voor je uitgebreide replys in ieder geval!
De F6 bios kan in ieder geval geen kwaad, en je kan er ook niet onderuit om het te laten doen. :P
Twee dagen na de release van Ryzen 5 ga je gewoon geen moederbord out of the box geleverd krijgen met de correcte bios die de CPU's al ondersteunt. Qua RAM verschilt het ook per setje of het werkt of terugzakt naar 2133. Het is allemaal niet optimaal gegaan met de lancering, gebeurd wel eens. Een voordeel van de Gaming 3 is wel dat je een backup bios hebt voor het geval het flashen misgaat. Anders kan je je moederbord weggooien als het misgaat. Ook wel handig om te hebben.

En de RX580 komt toch dinsdag uit. Ik denk niet dat je alles binnen hebt voor die datum dus dat is ook geen probleem. ;)

• witalik
Okey, ik denk dat je gelijk heb met de meeste spullen zit er 2 a 3 dagen levertijd op. Dan kan die RX580 er ook nog bij. Twijfel alleen aan de oude NZXT kast die ik heb. Is nu wat lomp groot. en nog niet zo logisch ingedeeld. Denk dat ik maar ook op zoek ga naar een mooie stille kast met goede airflow.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 234,99€ 234,99
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,95€ 141,95
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,44

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een kast zal je zelf uit moeten kiezen.
Verder komen de RX580's meteen uit met de aangepaste koelers van de fabrikanten. Hoef je dan ook niet op te wachten. :)

• witalik
Btw, ik zie dat de meeste RX480 (8gb) kaarten al boven de 260 euro zitten. Klopt het dan wel dat die nieuwere ook rond die prijs wordt geschat ? Of wordt dat dan de 4gb versie?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
witalik schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:48:
Btw, ik zie dat de meeste RX480 (8gb) kaarten al boven de 260 euro zitten. Klopt het dan wel dat die nieuwere ook rond die prijs wordt geschat ? Of wordt dat dan de 4gb versie?
Voor 220 ook al te krijgen toch? Als je wil wachten zou ik de 580 afwachten, zal niet veel duurder zijn

Qua kast kan in de fractal define design mini c aanraden. Heb hem deze week ook gekocht en hij is erg stil en heerlijk om mee te werken

• witalik
Ja ok, maar omdat die andere toch een stukje nieuwer is zou ik dan niet verwachten dat die maar 3 tientjes boven de oudere RX480 zou zitten ? Kan dit nergens op baseren natuurlijk maar zo het wel apart vinden. En dan nog zullen er onderling tussen de fabrikanten nog wel wat verschillen zitten in prijs ?

Die kast is zonder optische drive mogelijkheid toch ? Die heb ik atm wel nodig. Thanks voor de tip in ieder geval

• witalik
Oh btw, eigenlijk wel stom. Maar kan ik met dit systeem wel Player unknown battlegrounds spelen? Daar loopt mijn huidige systeem nu op vast .

Verwijderd

witalik schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:00:
Oh btw, eigenlijk wel stom. Maar kan ik met dit systeem wel Player unknown battlegrounds spelen? Daar loopt mijn huidige systeem nu op vast .
Spelen van zal geen probleem worden.

Maar zoals iedereen die tegenwoordig een componenten aankoopadvies vraagt met betrekking tot PUBG:
Het is een ontzettende Early Access game, waar praktisch 0 optimalisatie heeft plaatsgevonden. Zelfs mensen met PC's ver boven de 2000 euro hebben issues om hier soepele performance uit te halen. Verwacht dus geen wonderen, en laat de developers hun werk doen. De game krijgt komende week de eerste optimalisatie patch en ook daarbij geef ik nogmaals de waarschuwing dat je geen wonderen moet verwachten. Het kost tijd.

• witalik
Dat begrijp ik, en dat las ik ook inderdaad her en der. Maar niet dat ik gelijk achter de feiten aan blijf lopen met dit systeem, ik snap dat het niet top of de bill is maar het is toch ongeveer 800 euro aan spullen. ;-)

• witalik
Prijzen van de RX 580 valt toch wel beetje tegen met 300+ zouden jullie dan nog een 480 aanraden? Er zit ook +10 dagen levertijd op zonde meeste exemplaren zag ik.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

witalik schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:16:
Prijzen van de RX 580 valt toch wel beetje tegen met 300+ zouden jullie dan nog een 480 aanraden? Er zit ook +10 dagen levertijd op zonde meeste exemplaren zag ik.
Op het moment word je zowat opgelicht waar je bijstaat...
De prijzen gaan wel dalen op termijn, maar als je niet wil wachten, koop dan een RX480. Het verschil is er, maar het is niet enorm. Ga er wel vanuit dat over een paar weken de prijzen lager zullen zijn voor de RX480, en hopelijk ook voor de RX580. De RX580 zou hetzelfde moeten kosten als de RX480 koste, en dat was in Nederland al aan de hoge kant omdat er flinke marges werden gedraaid. Met de prijzen nu kan je niemand echt de RX580 aanraden in Nederland. Er moet kennelijk even flink, en onevenredig verdient worden omdat iets nieuw is. Het kan zo omslaan qua prijzen, wanneer, geen idee.

Wil je dus nu je systeem kopen, dan zou ik een RX480 4GB gaan overwegen. Als je dan een hogere resolutie scherm koopt over een paar jaar, dan zal de GPU ook vervangen moeten worden. Dat zit er toch al in. Met de huidige prijzen zijn de meeste RX480's met 8GB ook niet te rechtvaardigen. Voor €260 kan je het nog overwegen, €280 of €300 zou ik het niet doen als je over een paar jaar toch naar een groter scherm wil. :)

• witalik
Bedankt voor je bericht, je raad dus zelfs de 4GB versie aan :-) , die is al weer een stukje mooier geprijst.

Hij is toch wel een stukje beter als de HD6950 die ik nu heb, mocht ik later toch weer moeten upgraden is die GPU hopelijk sneller vervangen dan dat ik weer een andere CPU nodig heb met de R5 - 1600

• witalik
Ten opzichte van me huidige systeem is het toch wel een sprong voorwaarts hopelijk, vind het maar lastig altijd. Maarja je koopt wat en een week later is het al verouderd bij wijze van.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock 870 Extreme3€ 0,-€ 0,-
1Club 3D HD6950 Coolstream Edition€ 0,-€ 0,-
1NZXT Apollo (ATX, No PSU, Blauw)€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

• witalik
Zojuist besteld mijn nieuwe pc :-) ik heb de Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB besteld https://azerty.nl/product...ische-kaart-radeon-rx-580. Voor 279 euro een redelijke prijs. En dan kan ik nog even vooruit, voor die 40 euro toch maar de 8GB genomen. Staat alleen niet in de pricewatch dus de lijst hieronder geeft het niet weer. En bij Azerty de CPU assemblage plus bios update laten doen. Komt totaal op 1075 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 235,50€ 235,50
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 112,-€ 112,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,95€ 141,95
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,95

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, dat is wel een leuke oplossing voor het geld dan. Veel plezier ermee. :)

• witalik
Bedankt, hopelijk scheelt het een stukje met me huidige pc.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
witalik schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:45:
Ten opzichte van me huidige systeem is het toch wel een sprong voorwaarts hopelijk, vind het maar lastig altijd. Maarja je koopt wat en een week later is het al verouderd bij wijze van.
Je cpu is 8 dagen uit en de gpu 1 dag, dus dat zal nu wel meevallen :)

• witalik
Ik zal jullie op de hoogte houden, levertjes zal zon 4 a 5 Dagen zijn schat ik.

• witalik
Zo vandaag dan eindelijk PUBF kunnen opstarten, en ja hoor dat gaat super soepel met settings (automatisch) op ultra.

Moest wel win10 erop zetten, wat een extra zooi krijg je er weer bij zeg. Vind het echt jammer dat ze niet die handheld onzin uitschakelen/onzichtbaar maken zodra het weet dat het op een desktop is geinstalleerd. En ik vind het browsen ook super traag gaan eigenlijk, dat is misschien het probleem van Edge, gaat het eens testen met Firefox.

Maar het lijkt erop dat het spel toch wel lekker soepel speelt en daar ging het uiteindelijk om. Alleen lijkt het erop dat het geheugen op 2133 Mhz blijft steken. Ik heb nog niks aangepast in de BIOS, maar ik zag wel als ik de Extreme Memory Profile enable schiet de System memory multiplier onder auto wel naar 3200Mhz ? Is dat een normaal verschijnsel ?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

witalik schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:42:
Maar het lijkt erop dat het spel toch wel lekker soepel speelt en daar ging het uiteindelijk om. Alleen lijkt het erop dat het geheugen op 2133 Mhz blijft steken. Ik heb nog niks aangepast in de BIOS, maar ik zag wel als ik de Extreme Memory Profile enable schiet de System memory multiplier onder auto wel naar 3200Mhz ? Is dat een normaal verschijnsel ?
Yup. :P
Dat wordt hopelijk deze maand opgelost met een bios update. :)

• witalik
Okey, en dat stelt niet zoveel voor ? Hoopte eigenlijk dat dat met die bios update vanuit Azerty opgelost zou zijn :-S

• witalik
Zo systeem nu een tijdje in gebruik. Games draaien soepel op ultra met mijn 1080p monitor. Alleen toch nog een paar dingetjes.

1 - Gigabyte drivers en programmas werken niet zo heel soepel voor de GPU. Er zit een programma bij voor verschillende profielen qua snelheid en fan snelheid. Bleek soms met een spel dat dit niet opgestart was en dus de fan gewoon in idle bleef staan zelfs. En ik maar afvragen of ik zoveel lag had dat het spel niet soepel draaide.
2 - Windows 10. Geen numlock met opstarten , zo raar. Afsluiten met numlock aan werkt niet. En heb nog niet in register lopen klooien. Elke opstart een melding dat niet alle netwerk verbindingen gestart kunnen worden. Elke opstart gaan steam de installatie veriferen.
3 - Opstarten. Ik vind het doorstarten naar windows wel okey gaan. Maar eenmaal in windows. duurt het zeker nog 30 seconden eerder die AORUS Graphics engine en steam zijn opgestart. En ik vind het systeem in zijn totaliteit niet heel snel eigenlijk. Ik had meer verwacht nu ik van een Sata SSD naar m.2 SSD ben gegaan. Is er een tooltje om snelheid van de pc te checken of het matched met de spullen die erin zitten ?
4 - Nog steeds staat mijn 3200Mhz geheugen op 2133Mhz. Heb nog geen update gedaan na F6 . Als ik drivers check met dat gigabyte programma zijn er ook geen.
5 - Gigabyte GPU kan behoorlijk stoom afblazen. Met PUBG staat de kaart op 100% usage 88 graden temp en de fan 80%

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

1.
Wat probeer je precies te doen? Klinkt alsof je met bloat aan het klooien ben, laat alles gewoon op default tenzij je problemen ondervind of je stoort aan de noise.
2.
Kan je aanzetten in de bios. Dat tweede vind ik wel vreemd, daar is niet zo 1... 2... 3... een antwoord op te geven, waar en wat gaat er precies fout.
3.
Dat... Is inderdaad wel traag. Iets als userbenchmark doet precies wat je wilt qua benching en checking of permonce matched. Let wel op dat een M.2 ssd in dit geval gewoon een SATA SSD is in een kleiner formaat. Verwar M.2 niet met NVMe.
4.
Hoe precies wil je bios drivers updaten in windows met gigabyte?
5.
https://www.techpowerup.c...raphics-Cards/AMD/RX-580/
Mja, ik kan hier niet iets nuttigs over zeggen zonder reviews.

• witalik
Mbt 1 , ik probeer niks te doen. Maar blijkbaar gaat de GPU in silent / idle fan modus staan als dat AORUS programma niet draait. Wat opstart met windows. Maar als dat dus op de een of andere manier niet actief was. Doet die kaart dus niks. Ik snapte er helemaal niks van want normaal blaast ie als een gek tijdens spelen en nu niet, dus kijk ik op de kaart en ik zie FAN STOP opgelicht. En dat kwam met geen mogelijkheid aan.

2 . staat aan in bios. gaat uit zodra windows opstart. Er zou een workaround zijn met opniew opstarten met numlock aan maar dat werkt niet. En er is ook een register work around maar dat vind ik ver gaan atm,

3 ok, ik dacht dat die aansluiting sneller was als SATA , de schijf is wel 3x sneller als de oudere OCZ Vertex 2

4 Er zit driver check in dat programma , die geeft niet aan dat er een nieuwe driver beschikaar is voor de bios

• witalik
Dit zijn de results met userbench , thanks voor die link trouwens !

http://www.userbenchmark.com/UserRun/3704527

• witalik
Vraag me toch af of er iets niet klopt met mijn build. Iemand die ik ken heeft 2 weken na mij een pc aangeschaft. De GM700 met i5-7400 en GTX 1060 3GB en draait daarmee gemiddeld zo'n 15 á 20 FPS meer ?

Buiten dat , ik zit hier nu savonds met de deur dicht ivm met geluid. De kamer warmt behoorlijk op doordat de GPU zo extreem aan het blazen is. Ik heb de 2 case fans handmatig op max gezet nu (900RPM) en dat scheelt wel 6 graden in zijn totaliteit op de GPU zo lijkt het. Maar ik denk dat ik er nog 2 moet aanschaffen , 1 voor aan de voorkant en eentje aan de onderkant.

• witalik
Nobody ?

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
15 a 20 fps meer in welk spel? Fallout 4? (Zeer slecht geoptimaliseerd.) Of heb je Game Mode aanstaan (als je w10 Creator's Update al hebt) -- prut?
En wat voor fps gaat het om? verschil tussen 150 en 170? 40 en 60? Maar dat een 1060 3gb een 580 8gb eruit zou lopen zou uberhaupt niet moeten gebeuren.
Het zal iig niet aan de cpu liggen, want ook een 1500x kan een rx580 prima voeren.

YouTube: The Ryzen R5 1600X and R5 1500X Review - A Game of Two Halves < aardige review waarin de 7500, 7600k en 1500x en 1600x worden vergeleken

[ Voor 28% gewijzigd door foppe-jan op 26-05-2017 11:28 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

witalik schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:58:
Dit zijn de results met userbench , thanks voor die link trouwens !

http://www.userbenchmark.com/UserRun/3704527
Aangezien ik er naar vroeg moet ik hier eigenlijk nog wel op terugkomen.
Mja, volgens mij kan je het zelf ook wel zien, je pc presteert best wel slecht. Zorgwekkend slecht.

Om te beginnen, je geheugen is geklokt op de laagst mogelijke snelheid, nu zeg ik niet dat je meteen 3200MHz moet doen ( Ryzen doet soms moeilijk ) maar minimaal 2400 is altijd wel te doen en heeft al een concrete performance boost.

En de rest... Ik zou maar is beginnen met een schone windows installatie.

• witalik
foppe-jan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:24:
[...]

15 a 20 fps meer in welk spel? Fallout 4? (Zeer slecht geoptimaliseerd.) Of heb je Game Mode aanstaan (als je w10 Creator's Update al hebt) -- prut?
En wat voor fps gaat het om? verschil tussen 150 en 170? 40 en 60? Maar dat een 1060 3gb een 580 8gb eruit zou lopen zou uberhaupt niet moeten gebeuren.
Het zal iig niet aan de cpu liggen, want ook een 1500x kan een rx580 prima voeren.

YouTube: The Ryzen R5 1600X and R5 1500X Review - A Game of Two Halves < aardige review waarin de 7500, 7600k en 1500x en 1600x worden vergeleken
Het spel waar dit gebeurd is PUBG , ik heb bijvoorbeeld 50 FPS en hij 65 FPS.
Thomg schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Aangezien ik er naar vroeg moet ik hier eigenlijk nog wel op terugkomen.
Mja, volgens mij kan je het zelf ook wel zien, je pc presteert best wel slecht. Zorgwekkend slecht.

Om te beginnen, je geheugen is geklokt op de laagst mogelijke snelheid, nu zeg ik niet dat je meteen 3200MHz moet doen ( Ryzen doet soms moeilijk ) maar minimaal 2400 is altijd wel te doen en heeft al een concrete performance boost.

En de rest... Ik zou maar is beginnen met een schone windows installatie.
Ja ik snap het ook niet. In principe is de W10 install al een verse (van 3 weken oud). Maar ik zou het nog eens kunnen doen. Het geheugen zet het MOBO zelf op 2100. Ik heb hier in de bios niks aan gedaan. Als ik die op auto zet dan gaat ie wel naar 3200.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
witalik schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Het spel waar dit gebeurd is PUBG , ik heb bijvoorbeeld 50 FPS en hij 65 FPS.
Ik lees hier Unreal Engine 4 (out of the box slecht geoptimaliseerd), en dat het nog steeds sterk in ontwikkeling is (want early access enzo). Zou even geduld hebben, of hier ofzo rondkijken, staan redelijk wat tips: https://www.reddit.com/r/...u9m/amd_please_help_pubg/

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• witalik
@foppe-jan Thanks voor de link. Iemand meld ook zijn fps met een anders systeem :

Can report with my 1500x and RX 470, I'm averaging a stable 50-70 FPS on a mix of Med-High. There are some dips into the lower 40s, but I honestly don't notice unless an FPS counter is up. Game looks great and plays smooth for me. (Especially coming from the stutterfest my FX 6300 gave).

Dat haal ik ook :-S , 50-60 zelfs eerder 70 niet echt. Jammer dat sommige daar de GPU niet erbij zetten. Want eigenlijk als ik alle grafieken en dergelijke bekijk is de CPU maar voor 20% belast. Die is niet echt de bottleneck lijkt me.

• witalik
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:52:
[...]

Yup. :P
Dat wordt hopelijk deze maand opgelost met een bios update. :)
Zit trouwens een dikke error in die XMP met F6, ik kan niet meer opstarten als ik het activeer. Dus nog steeds geen 3200Mhz memory. Heb jij dit wel werkend ?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

witalik schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Zit trouwens een dikke error in die XMP met F6, ik kan niet meer opstarten als ik het activeer. Dus nog steeds geen 3200Mhz memory. Heb jij dit wel werkend ?
Ik wacht de stabiele F7 bios eerst even af. Op het moment levert 3200mhz RAM mij niks extra's op. Verder lijkt het voorlopig 2993 te gaan worden, misschien 3033 aangezien dit een nieuwe timing is met de nieuwste bios updates. Ik kijk er maar nuchter naar. Het is irritant dat dit al maanden gebeurd, maar voor de rest is AM4 redelijk solide, zonder catastrofale bugs die je systeem slopen. :)

Pagina: 1