Vraagje, ik heb me eigenlijk nooit echt bezig gehouden met het overklokken van computers. Nu heb ik een Pentium II 400 op een Asus P2B mainboard. Is deze te overklokken en zoja hoe moet ik dat dan doen en tot hoever is ie te overklokken
Verwijderd
Ik heb zelf geen P-II of Asus P2B, maar ik denk niet dat je er superveel mee kunt wat oc'en betreft. Moet je gewoon ff in de handleiding van je moederbord kijken, en dan de jumpers voor kloksnelheid ff 50mhz hoger zetten... opstarten, staat-ie op 450, mooi
weer 50mhz hoger proberen... als ie op 400 blijft staan kun je alleen proberen de bus hoger te klokken, door de jumpers voor de bus op dezelfde manier met bv. 3-5 mhz te verhogen (zoals hierboven gezegt.)
maar persoonlijk denk ik dat je niet veel hoger zult komen dan een mhzje of 450, 466.
weer 50mhz hoger proberen... als ie op 400 blijft staan kun je alleen proberen de bus hoger te klokken, door de jumpers voor de bus op dezelfde manier met bv. 3-5 mhz te verhogen (zoals hierboven gezegt.)maar persoonlijk denk ik dat je niet veel hoger zult komen dan een mhzje of 450, 466.