Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatsts een nieuwe videokaart gekocht. Toen ik deze in mijn kast had geinstalleerd startte te pc niet op. Geen piepjes niks. ventilatie ging wel draaien.
Oude videokaart er weer in en alles werkte weer gewoon.
Poging 2, Moederbord volledig gereset en daarna nieuwe videokaart opnieuw geprobeert. zelfde resultaat.
Poging 3, pc opgestart vanaf oude videokaart en daarna de nieuwe videokaart terwijl pc aan stond aangesloten. ( was dit een slecht idee?) PC zette zichzelf DIRECT uit.

Ik gok dat mijn moederbord de videokaart weigert, hoe los ik dit op?

PC merk: Medion
CPU: i5-2500k
Moederbord: ms-7667
RAM: 12 GB (geen idee welk merk)
GPU: Radeon 7770 GHZ edition
PSU: 650 Watt van Corsair

Nieuwe GPU: RX 480 8GB

Alvast bedankt!

Alle reacties

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Moederbord bios updaten wil nog wel eens helpen in dit soort gevallen.
Zelf laatst ook nog gehad met een GTX1070 die niets deed, bios geupdate en de videokaart zerkte zoals het hoort.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:31:
Poging 3, pc opgestart vanaf oude videokaart en daarna de nieuwe videokaart terwijl pc aan stond aangesloten. ( was dit een slecht idee?) PC zette zichzelf DIRECT uit.
Dit AUB nooit meer doen :/

[ Voor 46% gewijzigd door ScrooLoose op 11-04-2017 20:39 ]

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

ScrooLoose schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:34:
Moederbord bios updaten wil nog wel eens helpen in dit soort gevallen.
Zelf laatst ook nog gehad met een GTX1070 die niets deed, bios geupdate en de videokaart zerkte zoals het hoort.

[...]

Dit AUB -->nooit<-- meer doen :/
^

Een computer forceren op die manier is niet verstandig, zelfs gevaarlijk op jouw werkwijze

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Dikke kans dat je nu je hele PC en je nieuwe kaart gesloopt hebt. Sowieso dikke kans dat je PC een BIOS whitelist heeft, dus inderdaad deze kaart niet kan gebruiken. Gevalletje geen Medion kopen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Moederborden van Medion weigeren soms high end videokaarten. Maar door je niet zo'n hele slimme actie mag je eerst wel eens testen of alles het wel doet.