Beste mede-Tweakers,
Recentelijk ben ik overgestapt op 1440p gaming. En omdat mijn oude build dit naar verwachting niet zou trekken. Heb ik besloten om mijn GPU te upgraden (zie componenten hieronder).
Nu ben ik al een tijdje ermee aan de gang. En ben ik ben benieuwd welk(e) component(en) ik het best kan vervangen om het beste resultaat te bereiken. Oftewel: Wat is er op dit moment het zwakste component, waarbij het vervangen ervan, de grootste impact zal hebben.
Ik heb namelijk het gevoel dat mijn GPU een beetje gebottlenecked wordt door de rest van mijn PC. CPU Load is bijv. altijd 100% in BF1. En vaak last van lagspikes als er ineens veel gebeurt (explosies etc). Maar dan lees ik weer dat het normaal is dat CPU 100% load heeft in BF1.
Doel?
- Huidige en toekomstige games moeiteloos en stabiel op 1440p spelen (minimaal 60fps, het liefst zo hoog mogelijk i.v.m. goede monitor)
Kortom: Upgrades uitvoeren om PC meer future proof te maken.
budget:
Zo min mogelijk. Maar maximaal 600 euro.
Zelf al bedacht:
-RAM upgrade naar 16GB. Dus huidige DDR3 RAM upgraden van 8GB naar 16GB, Zelfde setje bijkopen.
Zie onderste build voor de specifieke RAM kit
-CPU+Moederbord+DDR4 RAM. Overkill? Zijn huidige componenten nog goed genoeg? Zal ik veel verschil merken?
Verder heb ik mijn RAM al een overclock gegeven. En draait mijn CPU op 4.2Ghz
Welke games ik voornamelijk speel:
-Rocket League
-Battlefield 1
-F1 2016
-Rainbow Six Siege
-Toekomstige AAA titels.
Mijn build:
Alvast dank! Hoor graag of ik op het juiste pad zit. Of dat ik naar iets anders moet kijken om te upgraden.
Recentelijk ben ik overgestapt op 1440p gaming. En omdat mijn oude build dit naar verwachting niet zou trekken. Heb ik besloten om mijn GPU te upgraden (zie componenten hieronder).
Nu ben ik al een tijdje ermee aan de gang. En ben ik ben benieuwd welk(e) component(en) ik het best kan vervangen om het beste resultaat te bereiken. Oftewel: Wat is er op dit moment het zwakste component, waarbij het vervangen ervan, de grootste impact zal hebben.
Ik heb namelijk het gevoel dat mijn GPU een beetje gebottlenecked wordt door de rest van mijn PC. CPU Load is bijv. altijd 100% in BF1. En vaak last van lagspikes als er ineens veel gebeurt (explosies etc). Maar dan lees ik weer dat het normaal is dat CPU 100% load heeft in BF1.
Doel?
- Huidige en toekomstige games moeiteloos en stabiel op 1440p spelen (minimaal 60fps, het liefst zo hoog mogelijk i.v.m. goede monitor)
Kortom: Upgrades uitvoeren om PC meer future proof te maken.
budget:
Zo min mogelijk. Maar maximaal 600 euro.
Zelf al bedacht:
-RAM upgrade naar 16GB. Dus huidige DDR3 RAM upgraden van 8GB naar 16GB, Zelfde setje bijkopen.
Zie onderste build voor de specifieke RAM kit
-CPU+Moederbord+DDR4 RAM. Overkill? Zijn huidige componenten nog goed genoeg? Zal ik veel verschil merken?
Verder heb ik mijn RAM al een overclock gegeven. En draait mijn CPU op 4.2Ghz
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 257,95 | € 257,95 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 124,- | € 124,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 570,90 | |
Welke games ik voornamelijk speel:
-Rocket League
-Battlefield 1
-F1 2016
-Rainbow Six Siege
-Toekomstige AAA titels.
Mijn build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING | € 485,- | € 485,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Asus MG279Q Zwart | € 549,99 | € 549,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 65,- | € 65,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.515,68 | |
Alvast dank! Hoor graag of ik op het juiste pad zit. Of dat ik naar iets anders moet kijken om te upgraden.