Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

drivers moederbord cpu gpu etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Ik ben nu bezig met mijn pc bouwen maar ik weet welke drivers ik moet installeren.
Ik heb bijv gekeken naar de msi b250 pc mate pagina, moet ik ze allemaal installeren? Want bij een stuk of 4 staat er ''Other Drivers''
https://www.msi.com/Mothe...TE.html#down-driver&Win10 64

mvg
has

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:46
In de rechter kolom zie je wat het is. ik zou de chipset, IO, network, VGA en realtek installeren, Intel management engine.

Je kan ook in device manager kijken welke drivers je nodig hebt en die dan alleen downloaden

Cloud ☁️

Verwijderd

Ik heb vroeger msi moederborden gehad, als het goed is, is er een programma die dat voor je kan checken, wat je dus nodig hebt en wat je al hebt.

https://www.msi.com/page/Live-Update-5-Manual

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Het 1e wat je doet is Windows 10 even z'n gang laten gaan.

Dan ga je inderdaad naar de website van de fabrikant en bekijk je daar de uitgifte datums van de drivers.
Die vergelijk je dan met de Windows 10 drivers. Zijn de Windows drivers nieuwer dan hoef je niets te doen.
Dit geldt natuurlijk natuurlijk alleen voor je moederbord.

Voor je videokaart heb je ofwel AMD of wel GeForce drivers nodig. Beide fabrikanten bieden autodetectie programma's om de juiste drivers te installeren.

Mijn YouTube Channel

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Snowwie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 04:15:
Het 1e wat je doet is Windows 10 even z'n gang laten gaan.

Dan ga je inderdaad naar de website van de fabrikant en bekijk je daar de uitgifte datums van de drivers.
Die vergelijk je dan met de Windows 10 drivers. Zijn de Windows drivers nieuwer dan hoef je niets te doen.
Dit geldt natuurlijk natuurlijk alleen voor je moederbord.

Voor je videokaart heb je ofwel AMD of wel GeForce drivers nodig. Beide fabrikanten bieden autodetectie programma's om de juiste drivers te installeren.
Vooral opletten dat het geen Microsoft drivers zijn. Zij leveren alleen generieke drivers, dus al is een driver van bijv. Realtek wat ouder, gewoon eroverheen gooien. Gaat prima en geeft je zekerheid dat je apparaat goed werkt.

Leuk voorbeeld: mijn realtek netwerkkaart draaide ook nog op een microsoft driver van 2015. Daarmee kreeg ik een tijdje terug constant disconnects, alsof de kabel er niet in zat. Realtek driver uit 2013 eroverheen en alles werkt weer en ook nog minder ping.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
nelizmastr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:32:
[...]

Vooral opletten dat het geen Microsoft drivers zijn. Zij leveren alleen generieke drivers, dus al is een driver van bijv. Realtek wat ouder, gewoon eroverheen gooien. Gaat prima en geeft je zekerheid dat je apparaat goed werkt.

Leuk voorbeeld: mijn realtek netwerkkaart draaide ook nog op een microsoft driver van 2015. Daarmee kreeg ik een tijdje terug constant disconnects, alsof de kabel er niet in zat. Realtek driver uit 2013 eroverheen en alles werkt weer en ook nog minder ping.
Het ligt er ook aan wat voor pc je bouwt. Als het een wat ouder exemplaar is bestaat er de kans dat er geen officiele Windows 10 drivers door de fabrikant worden aangeboden.

Maar ik ben het met je eens dat je het beste de drivers van de fabrikant kunt gebruiken als deze beschikbaar zijn voor het OS dat je gebruikt.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1