Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Hallo mede Tweakers! :)

Ik zoek een high end hoofdtelefoon
Heb een paar modellen al gezien. Waaronder de Bose Qc35 en de vmoda crossfade wireless 2 mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de crossfade wireless 2.

Wat is je budget?
Mijn budget zit tussen de 300 euro en de 400 in. Dus 400 is eigenlijk echt de max. O-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om muziek films en games mee te spelen. Gebruik de koptelefoon dagelijks en vind goed geluid heel erg belangrijk.

Wat is voor mij goed geluid?
Strakke bas wanneer het in de muziek zit hoge tonen die lekker duidelijk zijn. En de midden-tonen mogen ook niet ontbreken. Ik zoek ook een koptelefoon die niet inlevert in geluidskwaliteit wanneer de accu dood is. Dat vind ik ook wel belangrijk.

Heb namelijk al vanaf dag één de Sony MDR1RNC waar ik eigenlij wel tevreden over was de bass liet de wensen soms een beetje over maar daar kon ik mee leven.
Helaas is deze stuk en vind ik dat ik wel eens kan gaan kijken naar een andere headphone.

Hebben jullie eventuele tips en ervaringen met bepaalde koptelefoons oa de vmoda crossfade wireless headphone. (Weet dat de 2 nog niet fatsoenlijk verkrijgbaar is)

Ik werk trouwens bij de BCC dus ik kan de Qc35 vrij goedkoop aankomen maar ben niet overtuigd van het geluid en weet dat er audio technisch betere oplossingen zijn. Ben niet echt op zoek naar een noise cancelling headphone.

Wat moet ik kiezen??
Mijn dank is groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Heb zelf de Shure SRH840 , met ongelofelijk detail zonder dat er een toegewijde koptelefoonversterker nodig is.

Na wat wennen en inspelen is de Sennheiser HD650 wel een favoriet, maar zonder koptelefoonversterker echt niet aan te raden. En gezien je budget is zo'n combinatie net buiten je budget.

Verder heb je de zeer geliefde Audio Technica ATH-M50x, daar klinkt haast alles wel goed mee, wat voor een purist wel een probleem kan zijn.

Beyerdynamic heeft ook hele goede modellen vanaf 100 euro en is zeker de moeite om te beluisteren, waaronder de veel geliefde DT770 Pro. Let wel op de Ohm, de 80 en zeker hoger dan 80 is moeilijker aan te sturen zonder koptelefoonversterker.

Een goede (USB) dac is aan te raden, heb zelf o.a. de Hifime Sabre 9018 welke zo'n 70 euro is. Dat maakt al een groter verschil dan een veel duurdere koptelefoon :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jean Paul op 11-04-2017 19:27 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb zelf de AKG K702. Vind het een erg fijne headphone met een behoorlijk vlakke response (dus geen overdadige bas of teveel hoog). Wat ik je echter aan zou raden is om naar een winkel te gaan en daar een aantal verschillende koptelefoons te beluisteren. Ik had in mijn hoofd om een HD650 te kopen, ben toen gaan luisteren en uiteindelijk op de K702 uitgekomen. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Nvidiot schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:55:
Ik heb zelf de AKG K702. Vind het een erg fijne headphone met een behoorlijk vlakke response (dus geen overdadige bas of teveel hoog). Wat ik je echter aan zou raden is om naar een winkel te gaan en daar een aantal verschillende koptelefoons te beluisteren. Ik had in mijn hoofd om een HD650 te kopen, ben toen gaan luisteren en uiteindelijk op de K702 uitgekomen. :)
De HD650 lijkt inderdaad niet vlak. De Shure SRH840 is dat wel, toch geniet ik meer van de HD650. Tijdens films en games klinkt het veel natuurlijker, waar de Shure klinkt alsof je in de studio staat. Vooral tijdens het spelen van de nieuwe Tomb Raider was dat te merken. Zoveel detail, ja, maar doet soms af aan de beleving.

Ik vond de HD650 voor geen meter klinken en heb ik hem 7 jaar links laten liggen, totdat ik weer ben gaan zoeken naar een mooie koptelefoon voor op werk. Na veel inlezen toch maar een koptelefoonversterker gekocht, naast de nieuwe Shure :9. Alsnog was ik de eerste uren diep teleurgesteld in de HD650, maar daarna werd het beter. Vooral de stereoseparatie werd veel beter. Waar ik in het begin slecht onderscheid kon maken in de plaatsing van instrumenten en zang, was alles nu open en ruimtelijker.

De HD650 is een heel lastige koptelefoon om aan te sturen en om te combineren met een goede versterker waarbij hij lekker klinkt. Heb overigens de Schiit Vali 2 met stock tube. Een andere tube op veel advies gekocht, en dat was echt om te huilen -O- De stock tube is dan wel minder gedetailleerd, maar oh zo prachtig en natuurlijk om naar te luisteren.

Edit: zo lees ik over de K702 dat deze ook erg moeilijk te paren is met een versterker, en best meer stroom nodig heeft. Hoe stuur jij hem aan?
Edit2: Betreffende de Beyerdynamic is de DT880 (Pro) wellicht een betere keuze, deze is neutraler dan de DT770 en DT990 wat ik erover lees.

[ Voor 10% gewijzigd door Jean Paul op 12-04-2017 07:38 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik gebruik 'm voor mijn piano (welke een ingebouwde versterker heeft voor koptelefoons) en voor mijn PC, die eigenlijk geen moeite heeft met het aansturen ervan. Wellicht dat het nog beter klinkt met een versterker ertussen, maar dat heb ik niet getest.

De DT880 pro was de andere optie voor mij, ik heb erg lang getwijfeld tussen de K702 en de DT880.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
dank jullie voor de reacties. ik zal eens kijken. :P
weet namelijk nog niet wat ik moet kiezen... heb mijn oog vooral laten vallen op de koptelefoons van vmoda, vind het design wel gaaf plus dat de hoofdtelefoons draadloos zijn wat ik wel handig vind. zit alleen te twijfelen tussen de vmoda crossfade wireless 2 of 1 of eventueel de bose quiet comfort 35
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 18:14
Zelf heb sinds 2 maanden een Bose Quiet comfort 35. Hiernaast heb ik voor home entertainment een Sennheiser HDR170. Zowel qua prijs als kwaliteit zijn ze niet echt te vergelijken. De Quiet comfort heb ik gekocht voor de actieve geluidsreductie voor on the go. Voor zowel muziek als home entertainment komt er geweldig geluid uit. Echter gebruik ik mijn HDR170 waarschijnlijk meer omdat ik de setup prettig vindt binnen huis.

Dit is misschien een long shot maar als het niet een vereiste is dat je koptelefoon ook mee de deur uit moet, zou ik kiezen voor het grote broertje, een Sennheiser RS185 (of een dichte RS195). Mijn Sennheiser geeft me ook bereik door mijn hele huis, waar mijn bluetooth dat bij lange na niet red én ik heb de accu in ruim 3 jaar nog niet leeg gekregen. In je eisen staat dat de kwaliteit niet achteruit mag gaan als die leeg is, dus wellicht is het niet relevant.

Over het algemeen als ik langer thuis ben luister ik uiteraard via de QC 35.. Al met al, denk ik dat je met de Quiet comfort echt een goede aankoop doet, maar wellicht past een andere koptelefoon beter bij je wensen. Ik zou me ook niet te druk maken over het leeg zijn van je koptelefoon. De QC 35 laad ik vaak in het weekend op en als ik hem ’s avonds en overdag veel gebruik is die nog niet leeg. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik vind het maar een raar topic. Er wordt om een high-end koptelefoon gevraagd, met een royaal budget, maar je stelt helemaal geen concrete eisen behalve goed geluid.
Je geeft aan dat NR niet belangrijk voor je is maar toch kom je zelf met de QC35 aan? Waarom? De QC35 koop je vanwege de NR. Daar is het ontwikkelbudget in gestoken. Als je NR buiten beschouwing laat is het ding veel te duur.
Dat geldt ook voor alle draadloze oplossingen. Koop ze vooral als draadloos een harde eis voor jou is. Maar als je draadloos niet zo belangrijk vindt dan kun je ze beter laten liggen. Kwalitatief halen ze het niet bij een bekabelde oplossing.

Dus denk eerst even na wat je nu echt wilt. Als NR én draadloos harde eisen zijn dan zijn de QC35 en de Sony MDR-1000X nu waarschijnlijk de beste opties voor dat budget. Maar als dat geen harde eisen zijn dan levert een bekabelde koptelefoon de meeste waar voor je geld.

Ik zie dat Sennheiser HD650, BeyerDynamic DT880 en AKG K702 al genoemd zijn. Dat zijn wel de klassiekers voor dit budget. Ga die gewoon eens beluisteren en kijk wat je aanspreekt. Zelf zou ik de Grado SR325 aan de lijst toevoegen. Compleet anders dan de genoemde drie maar doet er zeker niet voor onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
De afgelopen jaar flink wat koptelefoons gehad en getest. Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak. Maar als je een goede all-round koptelefoon zoekt met een geweldig, puur geluid, kan ik zonder twijfel een Sony MDR7506 aanraden. Weliswaar niet draadloos en geen NR, maar niet voor niets al sinds 1991 op de markt en nog steeds ongeëvenaard populair in studio's.

En je kunt 200 tot 300 euro van je budget in je eigen zak houden want de prijs is ook erg prettig.
Pagina: 1