Opslag apparaat voor mijn Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 20:47
Mijn vraag

Oke ik heb onderstaande smart tv, ik gebruik hem doormiddel van smartcard direct ingeplugd in de achterkant van mijn tv (Ziggo interactief). Nu wou ik laasts tv op pauze zetten omdat het interesant was, kwam ik er achter dat het niet kon omdat ik opslag apparaat nodig heb echter weet ik niet waar ik het beste mee af ben.

Usb pendrive? Externe SSD of gewoon een normale externe hdd aan de tv sluiten?
Ik vrees met de HDD of USB dat mijn tv langzaam wordt (en daar heb ik geen zin in). Ook kan ik nergens vinden of het NTFS, ExFat, Fat32 etc moet zijn, of hoeveel GB de tv überhaubt aan kan.

Relevante hardware die ik gebruik
Samsung UE43KS7500

Wie o wie heeft er wijsheid voor mij? :)

Beste antwoord (via mesout op 12-04-2017 17:29)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een externe SSD is zonde van je geld, je hebt echt geen SSD nodig om tegen een normale bitrate video op te nemen en af te spelen. Een normale (niet-chinesium) USB-stick moet echt wel voldoende zijn, of een gewone externe harde schijf voor moest je meer ruimte nodig hebben.

Hoeveel ruimte het beeldmateriaal nodig heeft is moeilijk te zeggen. Staat er niets in de handleiding vermeld? Als ik een gokje zou doen, zou het rond de 1-3 GB per uur zijn. Dat is een film in goede beeldkwaliteit zo tegenwoordig ook.

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb aan mijn Samsung TV een externe 2,5" HDD gehangen. Qua snelheid is dat prima.
Deze wordt door de TV geformatteerd (met XFS filesystem) en daar kan ik mee opnemen, en timeshift (pauzeren). Opnames zijn wel encrypted, dus niet af te spelen op andere apparaten.

Volgens mij kan de TV zelf controleren of de opslag snel genoeg is. Ik weet niet of een USB-stick ook snel genoeg is, maar dat zou je eerst eens kunnen proberen (aangenomen dat je wel ergens een usb-stickje hebt wat geformatteerd mag worden)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 20:47
u_nix_we_all schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:14:
Ik heb aan mijn Samsung TV een externe 2,5" HDD gehangen. Qua snelheid is dat prima.
Deze wordt door de TV geformatteerd (met XFS filesystem) en daar kan ik mee opnemen, en timeshift (pauzeren). Opnames zijn wel encrypted, dus niet af te spelen op andere apparaten.

Volgens mij kan de TV zelf controleren of de opslag snel genoeg is. Ik weet niet of een USB-stick ook snel genoeg is, maar dat zou je eerst eens kunnen proberen (aangenomen dat je wel ergens een usb-stickje hebt wat geformatteerd mag worden)
Kun jij mij vertellen ook hoelang je doet met hoeveel GB? stel dat ik een uur pauzeer bijv?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een externe SSD is zonde van je geld, je hebt echt geen SSD nodig om tegen een normale bitrate video op te nemen en af te spelen. Een normale (niet-chinesium) USB-stick moet echt wel voldoende zijn, of een gewone externe harde schijf voor moest je meer ruimte nodig hebben.

Hoeveel ruimte het beeldmateriaal nodig heeft is moeilijk te zeggen. Staat er niets in de handleiding vermeld? Als ik een gokje zou doen, zou het rond de 1-3 GB per uur zijn. Dat is een film in goede beeldkwaliteit zo tegenwoordig ook.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb alleen SD beeldmateriaal om op te nemen, en dat gebruikt ca 800MB per uur.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.