Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gaming, het systeem moet voorlopig geschikt zijn om de nieuwste games op de maximale settings te spelen op een 2560X14401080 scherm (21:9)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting hierin is dat ik rond de 700 euro uit zal komen, wat a basis van de huidige wenslijst redelijk lijkt te kloppen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, scherm en toetsenbord zijn al aanwezig.
Verder zal ik het systeem voorlopig/tijdelijk installeren op een oude 500GB hdd, een Ssd + eventuele grotere schijf zal later komen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De basis van de build zal leunen op een Ryzen 5 processor en een RX480, dit staat redelijk vast.
Ook heb ik het beter gedacht om nog maar 1 geheugenbankje erin te zetten, wegens de huidige prijzen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, voor de processor, dit staat vast :) .
Voor de andere onderdelen maakt dit verder niet uit, ik heb hierbij gekozen voor de producten die (imho) de beste prijs kwaliteit verhouding hebben, waarbij kwaliteit ook gedeeltelijk bepaald is door eigen ervaringen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, niet specifiek, ik denk dat ik met een normale degelijke build erg tevreden bent

Ik bedenk me nu wel dat ik het fijner zou vinden als het systeem niet al te veel ruimte in beslag neemt, dit is niet gebonden aan specifieke maten, maar de behuizing hoeft niet onnodig groot te zijn

Ga je overklokken?
Aangezien dit met deze processors goed mogelijk is, zal dit waarschijnlijk wel gaan gebeuren op termijn.
Op termijn betekent waarschijnlijk dat ik naar een 2? jaar er een decent koeling op zet en er eens mee ga beginnen, om toch de max uit het systeem te halen.
In de build hou ik hier om die reden geen rekening mee

Wat verwacht je van ons?
Een advies op meerdere punten zoals hieronder beschreven, en een keurende blik, zoals ik die hier al vaker gezien heb, en die fouten uit builds halen die ik zelf nooit zou hebben ontdekt :)

Rechtvaardiging keuze's(vooral voor mezelf)

Processor
Ryzen 1600, dit past in het budget, en heeft de beste toekomstgerichtheid door de 6 cores.
Ik begin wel te twijfelen over de 1500X, maar mijn gevoel zegt nog steeds de 1600.
Als er goede argumenten voor de 1500X zijn, is dit zeker te overwegen

Moederbord
Gigabyte GA-AB350M-Gaming-3, Lijkt me een prima bord, goedkoop, en heeft de nodige functies. (Asrock vertrouw ik niet echt)
heeft ook 4 Geheugensloten.

Videokaart
Gigabyte Radeon RX480 8GB, de exacte reden waarom deze specifiek RX480 weet ik niet meer, maar deze is wel bewust gekozen.

De RX480 lijkt me toch wel de Videokaart die je op dit moment wilt hebben, zeker met de 8GB versie, heb je een prima presterende videokaart, die ook toekomstbestendig is.

Kast
Phantek Eclipse P400S, Ik vind deze kast echt gruwelijk 8) , alleen hij is vrij groot en vooral duur.
Als iemand een kleinere, strakke gedesignde kast weet, houd ik me aanbevolen.
Ik heb hier vrij veel zitten te vergelijken, maar ik heb nog geen kast gevonden die echt perfect aan alle eisen voldoet.

Voeding
Corsair CX450M, Als GoT het ergens allemaal over eens is, dan is het over deze voeding.

Geheugen
G.Skill Aegis F4-3000C16Snogwat, Gekozen op basis van uiterlijk, Hoge kloksnelheid, en lage latency.
8GB omdat de prijzen van geheugen vrij hoog zijn, er kan later nog wat geheugen bij.

Lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 239,-€ 239,-
1Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3€ 98,49€ 98,49
1Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G€ 242,-€ 242,-
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,-€ 74,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 67,-€ 67,-
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,49

Verder sta ik open voor 2dehands onderdelen, ik heb goede ervaringen met de Tweakers V&A, en geld besparen is nooit verkeerd.

THX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Je build ziet er prima uit. Hij is wel over je budget, maar ik denk dat het je niet veel uitmaakt als je die samenstelling zelf hebt gemaakt. Je processor ondersteunt tot maximaal 2666 Mhz, maar een 2666 Mhz variant van je geheugen is er niet en 2400 Mhz is weer minder en dat scheelt maar 66 cent.

Als je een kleinere kast wil, raad ik de Fractal Design Define Nano S aan, omdat het een strakke kast is (wat jij wil) en redelijk klein. Helaas is er nog geen AM4 moederbord in M-ITX uit, dus dat gaat helaas niet. De Mini C is dan een goed alternatief. Het is hetzelfde design, maar dan ietsje hoger. Daar kan M-ATX in, bijvoorbeeld de Asus Prime B350M-A, die niet van Asrock is en 4 geheugenslots heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Corsair Vengeance 400w is een betere keuze voor een paar € meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
Menno02 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:50:
Je build ziet er prima uit. Hij is wel over je budget, maar ik denk dat het je niet veel uitmaakt als je die samenstelling zelf hebt gemaakt. Je processor ondersteunt tot maximaal 2666 Mhz, maar een 2666 Mhz variant van je geheugen is er niet en 2400 Mhz is weer minder en dat scheelt maar 66 cent.

Als je een kleinere kast wil, raad ik de Fractal Design Define Nano S aan, omdat het een strakke kast is (wat jij wil) en redelijk klein. Helaas is er nog geen AM4 moederbord in M-ITX uit, dus dat gaat helaas niet. De Mini C is dan een goed alternatief. Het is hetzelfde design, maar dan ietsje hoger. Daar kan M-ATX in, bijvoorbeeld de Asus Prime B350M-A, die niet van Asrock is en 4 geheugenslots heeft.
Thanks,
Budget is inderdaad flexibel, ik hoop er nog wat af te krijgen, door een voordeligere kast, en eventueel 2dehands onderdelen.
Qua geheugen heb je helemaal gelijk, maar zie ik ik niet echt verbetering omdat je met het volgende filter raar genoeg https://tweakers.net/cate...pA_V9R2iGtPobSZwfRkmqpJQvdit huidige bankje als "beste" resultaat.
Ook wordt er algemeen gezegd, dat je door middel van (bios) updates mogelijk de ondersteuning voor hoger geklockte geheugens erbij zou krijgen.

Voor de behuizing heb ik de besloten dat ik toch echt moest gaan kiezen en heb ik de https://tweakers.net/pricewatch/423257/zalman-r1.html gekozen, dit lijkt me een goede middenweg in alle eisen.
De Define Nano S is een erg mooie kast, maar valt nog weer duurder uit als de Phantek.

@Verwijderd Zelfs in het enige onderdeel waarvan ik 100% zeker wist dat dit een goede keus was, is er nog een betere :) .
Maar The-Mask itself geeft je gelijk, dus goede tip, Bedankt

Update Lijst
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 239,-€ 239,-
1Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3€ 98,49€ 98,49
1Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G€ 242,-€ 242,-
1Zalman R1€ 44,99€ 44,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 67,-€ 67,-
1Corsair Vengeance 400W€ 60,92€ 60,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,40

[ Voor 34% gewijzigd door Huaw op 11-04-2017 19:39 . Reden: opmaak en lijst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Huaw schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:28:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gaming, het systeem moet voorlopig geschikt zijn om de nieuwste games op de maximale settings te spelen op een 2560X1440 scherm (21:9)
2560X1440 is geen 21:9

Dit zijn 21:9 resoluties:
- 2560 * 1080
- 3440 * 1440

Dus let daar goed op als je een scherm koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
nimmer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:30:
[...]

2560X1440 is geen 21:9

Dit zijn 21:9 resoluties:
- 2560 * 1080
- 3440 * 1440

Dus let daar goed op als je een scherm koopt.
Scherp, Ik bedoelde 2560*1080
Het scherm heb ik al en is inderdaad 2560*1080 met een 21:9 beeldverhouding.
Ik zal het aanpassen in de openingspost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt een kwaliteit bord wilt hebben kan je nog kijken naar de pricewatch: MSI B350 PC Mate, heeft ten minste degelijke VRM koeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Menno02 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:50:
Je processor ondersteunt tot maximaal 2666 Mhz, maar een 2666 Mhz variant van je geheugen is er niet en 2400 Mhz is weer minder en dat scheelt maar 66 cent.
Fout, dit moederbord en de processor ondersteunt momenteel t/m 3200MT/s (later dit jaar waarschijnlijk tot 3600).
3000 of 3200MT/s geheugen zou ik aanraden afhankelijk van het budget.

[ Voor 21% gewijzigd door mstx op 12-04-2017 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Tof idee voor een systeem.
Ik zag gister een youtube filmpje waarin de 8 versie van de 480x werd afgeraden. Het idee is dat je voor gaming die extra 4 vram nooit goed kan inzetten in games omdat het niet in verhouding is met de rest van de kaart. Dat het nooit de bottleneck vormt. Dus qua toekomstgerichtheid zal je in de toekomst lagere settings gebruiken en om die reden weer niet 8GB nodig hebben. Weet niet of dit klopt. Het YT kanaal heet tech deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BRBoom schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:45:
Tof idee voor een systeem.
Ik zag gister een youtube filmpje waarin de 8 versie van de 480x werd afgeraden. Het idee is dat je voor gaming die extra 4 vram nooit goed kan inzetten in games omdat het niet in verhouding is met de rest van de kaart. Dat het nooit de bottleneck vormt. Dus qua toekomstgerichtheid zal je in de toekomst lagere settings gebruiken en om die reden weer niet 8GB nodig hebben. Weet niet of dit klopt. Het YT kanaal heet tech deals.
Misschien niet de volle 8GB maar wel meer dan 4. Zodoende heb je zeker iets aan het hogere vram en zal het minder snel de beperking zijn.
Pagina: 1