Windows 10, waarom Afsluitknop (Aan/uit) niet onderaan start

Pagina: 1
Acties:
  • 1.400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
menu?

Ik vind het irritant, Is er geen mogelijkheid deze knop naar onderen te plaatsen? In voorgaande Windows stond die knop onderaan.
Waarom Microsoft? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Mogelijke oplossing: Classic Shell :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

is dat veranderd dan? Bij mij staat hij onderaan in het "start" menu. (boven het windows vlaggetje maar goed)
Of bedoel je de menuoptie als je op het afsluit icoontje drukt?

[ Voor 22% gewijzigd door Afvalzak op 11-04-2017 16:28 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat eerst alle Apps daarna pas Aan/uit.

Maar nog steeds waarom Microsoft?

Of zou het idee zijn dat je vaker alle programma's openent dan dat je afsluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:55
Afbeeldingslocatie: https://img.familie-mol.nl/Z8oMsZ-ByFF.png

Hij staat onderaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afvalzak schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:27:
is dat veranderd dan? Bij mij staat hij onderaan in het "start" menu. (boven het windows vlaggetje maar goed)
Of bedoel je de menuoptie als je op het afsluit icoontje drukt?
Bij Windows 7 stond het aan de rechterkant van het starmenu, maar wel onderaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.schoonepc.nl/i/windows7/startmenu.png

Bij Windows 8 bovenaan in het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hij staat hier wel meteen boven de startknop? Net als vroegah.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://blog.lenycom.com/wp-content/uploads/2016/11/Windows-10-start-menu.png

Geen idee hoe ik die linkerzijbalk erop krijg van de afbeelding hierboven.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je hebt het in je TT over Windows 10 en nu ineens over Windows 8. Daar stond hij inderdaad bovenaan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:40:
Hij staat hier wel meteen boven de startknop? Net als vroegah.
Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Druk eens met rechtermuisknop op het windows logo, misschien is dat makkelijker voor je.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:40:
Bij mij ziet het er zo uit:

Geen idee hoe ik die linkerzijbalk erop krijg van de afbeelding hierboven.
Mis je niet misschien de anniversary update nog?
Volgens mij zag het er daarvoor uit als in jouw screenshot

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ehhhhm, Guest20. Jij zit nog op Windows 10 v1511. Dat is dus die van november 2015. Inmiddels is er vorig jaar v1607 uitgekomen en vandaag is officieel publiekelijk v1703 uitgekomen. Ik raad aan om eens te kijken waarom jouw Windows 10 geen (functionele) updates installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En anders de optie "extra tegels weergeven in start menu" eens uitzetten. Misschien maakt dat verschil.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
How to Remove the All Apps Option from Windows 10 Start Menu

https://www.maketecheasie...s-option-from-start-menu/

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/58q74j105/Capture-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:48:
Ehhhhm, Guest20. Jij zit nog op Windows 10 v1511. Dat is dus die van november 2015. Inmiddels is er vorig jaar v1607 uitgekomen en vandaag is officieel publiekelijk v1703 uitgekomen. Ik raad aan om eens te kijken waarom jouw Windows 10 geen (functionele) updates installeert.
Omdat ik die updates heb uitgezet. En ik draai nog niet zo lang Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:50:
[...]

Zie hierboven - met die tip kan je het uitzetten, zonder te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
[...]

Ik zou toch ook niet al te lang op build 1511 te blijven zitten. De versie die je nu binnen zou krijgen is vanaf vanavond dus 1703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:51:
[...]

Zie hierboven - met die tip kan je het uitzetten, zonder te updaten.
Mijn bedoeling is dat Alle Apps wel beschikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Dat is dus aangepast vanaf v1607 en is nog steeds hetzelfde in v1703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volges mijn heb je gewoon niet door waarvoor het power icoontje dient.
Waarom guest20, waarom?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Is er ook een reden waarom je de updates uit zou willen zetten? Behalve dan dat je dus anno nu kan vragen naar waarom iets op de ene manier gebeurd, terwijl dat in een eerdere update is aangepast...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Het heeft weinig nut om Windows 10 te gebruiken als je niet updatet. Dan zijn Win7 en 8 met updates een stuk veiliger. Het blijft onder de motorkap nog steeds NT6.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:13:
[...]

Is er ook een reden waarom je de updates uit zou willen zetten? Behalve dan dat je dus anno nu kan vragen naar waarom iets op de ene manier gebeurd, terwijl dat in een eerdere update is aangepast...
Ik wil niet dat mijn PC onverwacht restarted, en wil geen gijzeling tijdens het afsluiten en vooral opstarten van de PC (wat wel mee valt aangezien ik mijn PC eigenlijk 24/7 aan laat staan)
Verder geen reden voor en verspilling van vrije schijfruimte. Trouwens heb er eigenlijk ook geen recht op want m'n Windows is niet legitiem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:30:
[...]
Ik wil niet dat mijn PC onverwacht restarted en wil geen gijzeling tijdens het afsluiten en vooral opstarten van de PC (wat wel mee valt aangezien ik mijn PC eigenlijk 24/7 aan laat staan)
Dan neem je even de moeite om Windows te updaten wanneer het je uitkomt. 't Is niet dat dat heel veul tijd kost of zo. En 'gijzeling' tijdens het afsluiten? Ik vraag me af wat je daarmee bedoelt. Mijn ervaring is dat de Creator Update me een drie kwartier kostte.
Ik zie (zeker op een thuis-bak) geen reden om niet te updaten. OOK niet als die 24/7 aan 'moet' staan (in welk geval je eigenlijk de plicht hebt om te zorgen dat je veilig en up-to-date bent.
Verder geen reden voor en verspilling van vrije schijfruimte. Trouwens heb er eigenlijk ook geen recht op want m'n Windows is niet legitiem.
Verspilling van vrije schijfruimte... wat een k*t-excuus (sorry voor de woordkeus). Grote updates maken inderdaad een Windows.old-folder aan. En guess what... die kun je weggooien.
Ik weet niet precies wat je doet met je PC, maar ik ben niet onder de indruk van je argumenten. Zeker in combinatie met het niet willen uitgeven van pak en beet een tientje voor W10...
is het dan niet handiger om terug te gaan naar XP? Geen updates meer, de afsluitknop waar je hem wil hebben, minder verspilling van je schijfruimte...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij W10 is updaten toch verplicht en kun je niet meer instellen wanneer dit wordt gedaan/je dit wil doen?

Gijzeling bedoel ik mee wanneer je PC afsluit en graag uit wil hebben, en je PC opstart en aan de slag wilt. Maar dit niet kan omdat Mikrosoft het nodig vind je PC te gijzelen voor een update. En je daar eerst op moet gaan wachten....

Ik wil NIET meer betalen voor die uitzuigers van Mikrosoft. Hebben genoeg winst gemaakt.

XP gaat niet draaien, daar is mijn PC veel te nieuw voor. Trouwens Windows 7 draaide er ook al niet standaard op. Moest installatie helemaal aanpassen voor ik die kon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:28:
Bij W10 is updaten toch verplicht en kun je niet meer instellen wanneer dit wordt gedaan/je dit wil doen?

Gijzeling bedoel ik mee wanneer je PC afsluit en graag uit wil hebben, en je PC opstart en aan de slag wilt. Maar dit niet kan omdat Mikrosoft het nodig vind je PC te gijzelen voor een update. En je daar eerst op moet gaan wachten....

Ik wil NIET meer betalen voor die uitzuigers van Mikrosoft. Hebben genoeg winst gemaakt.

XP gaat niet draaien, daar is mijn PC veel te nieuw voor. Trouwens Windows 7 draaide er ook al niet standaard op. Moest installatie helemaal aanpassen voor ik die kon installeren.
Dan moet je ook niet zeuren en Linux installeren. Bovendien was de update gratis, ook voor illegale Windows 7 installaties.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook Ubuntu gebruikt, maar daar werken wel zoveel programma's niet op dat ik genoodzaakt was toch steeds weer terug te grijpen naar Windows.
Helaas, want anders had ik zeker Ubuntu gekozen al is maar wegens de belachelijke hoeveelheid virus/spam etc. rommel waar een Windows systeem in mum van tijd vol mee zit. Zelfs als er gewoon virus beveiliging en anti spyware/malware actief is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:36:
Helaas, want anders had ik zeker Ubuntu gekozen al is maar wegens de belachelijke hoeveelheid virus/spam etc. rommel waar een Windows systeem in mum van tijd vol mee zit. Zelfs als er gewoon virus beveiliging en anti spyware/malware actief is.
Als je niet updatet wel ja 8)7

De oplossing lijkt hier updaten te zijn. Als je dat niet kunt omdat je een faudte Windows-versie gebruikt, dan is de oplossing simpel: koop en dan updaten die hap. (Of de netwerkaansluiting uitschakelen en niet raar opkijken als sommige functies pas na een update anders zouden werken).

Andere oplossingen zijn eerste-hulp-bij-brakke-warez. En daar is GoT niet voor bedoeld. Ik sluit dit topic daarom maar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.