Ziggo afkoopkosten telefonie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 08:21
5 maanden terug zijn wij overgegaan van een zakelijk Ziggo abonnement naar een particulier abonnement bij Ziggo dit omdat het veel voordeliger is en wij niet meer gebruik maken van zakelijk internet. We zijn nu 5 maanden verder en krijgen nog steeds geld van ze :'(

Zo hebben ze bij ons:
- € 150,- in rekening gebracht voor het niet opsturen van mediabox wat wij wel hebben gedaan
- een maand extra zakelijk abonnement door laten betalen
- een maand van te voren laten betalen voor particulier abonnement

Alle bovenstaande kosten maar betaald, want anders werd er een incassobureau op gezet.
Al met al hebben we al een 8x met Ziggo gebeld en elke keer wordt er weer beloofd dat het over wordt gemaakt (heb geduld meneer want het kan 4 weken duren.... 4 weken later niks, wel nieuwe factuur voor de abonnementskosten)

Nu kwam er vandaag weer een rekening op de mat vallen (want ja dat kunnen ze wel!) met afkoopkosten telefonie rond de €100,-. Dit keer maar gemaild waarover dit weer gaat, volgens de medewerker zijn dit de afkoopkosten voor het oude zakelijk contract... 8)7

Wat ik vreemd vind is dat we toen de tijd met Ziggo hebben gebeld en dat deze kosten helemaal niet worden besproken. Daarnaast komt deze rekening 5 maanden te laat in mijn ogen. Ook zijn we bij het zelfde bedrijf gebleven....
Wat is jullie idee hier over?
Zijn er meer mensen die in dezelfde Ziggo geld put zijn beland als mij?

[ Voor 3% gewijzigd door zonderbloem op 11-04-2017 16:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Afkoopkosten lijken mij redelijk, ook als je bij dezelfde aanbieder blijft, als je van abbonement wisselt. je hebt een toezegging gedaan X periode Y bedrag te betalen, waar je later op terugkomt. Ziggo raakt in principe dus geld kwijt. Het is inderdaad wel vreemd dat je hier niets eerder over hebt gehoord. Staat er niks van in je oude contract, of evt schriftelijke informatie over de opzegging als je die hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:42
Die verzonden Mediabox kan je makkelijk bewijzen met je verzendbewijs gekregen van tante post.

En de details van je oude contract staan in de voorwaarden.
Consumentenrecht geldt niet voor zakelijke contracten.
Daarin staat wat je moet betalen als je (eventueel) voortijdig weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Probeer via webcare je verhaal bij de klachtenafdeling te krijgen. Dat is moeilijk maar wel mogelijk. Daar worden oplossingen geboden, de klantenservice mag niets oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

Croga

The Unreasonable Man

zonderbloem schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:19:
Alle bovenstaande kosten maar betaald, want anders werd er een incassobureau op gezet.
En daar gaat het fout.....
Wat heb jij met een incassobureau te maken als er een rekening komt die onterecht is?

De enige manier waarop ik Ziggo indertijd in beweging kon brengen was door de rekening niet te betalen. Ik heb een half jaar moeten vechten om mijn prive abonnement op de juiste manier om te zetten en na 4 maanden niet betalen is dat uiteindelijk opgelost. Was ik gewoon door blijven betalen dan hadden ze gegarandeert nogsteeds niet gedaan.