(Betaalbare) interne zonwering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Hoi iedereen,

Ik heb een probleem: onlangs ben ik ingetrokken in een studio die ik huur in een gerenoveerd kantoorgebouw. Omdat ik dom was had ik niet voordat ik introk gekeken hoeveel zon er op de studio viel, wat eigenlijk best wel belangrijk is sinds een van de wanden een 7m lang raam heeft en geen externe zonwering. Gevolg? Sinds een paar weken kan het op een zonnige maar frisse dag (buiten 14 graden) bij mij toch een goeie ~24-27 graden worden. Op het moment heb ik alleen verduisterende gordijnen en twee kiepramen die open kunnen, waardoor de temperatuur wel omlaag kan als het buiten kouder is. Zodra het echter warmer wordt heb ik een probleem.

Vanuit de verhuurder gaat er niks gebeuren want dat kost natuurlijk geld, dus moet ik zelf voor een oplossing zorgen. De verhuurder gaf aan dat "zonwerende vitrage" een oplossing kan zijn. Als ik zoek naar passende vitrages wordt op de sites waar ik terecht kom opgemerkt dat vitrages nadrukkelijk géén zonwering zijn. Kijk ik verkeerd? Ook heb ik gekeken naar rolgordijnen en andere oplossingen maar gezien het oppervlakte wat ze moeten bedekken is dit allemaal ontiegelijk duur.

Weten jullie of hier een oplossing voor is of moet ik gewoon een mobiele airco oid aanschaffen?

Alle reacties

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:39

CeesKees

I rest my Kees

Afbeeldingslocatie: http://cdn.toolstation.com/images/140211-NL/800/26805.jpg

Dit spul tegen de binnenzijde van je raam plakken (radiatorfolie)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:29
Dat is wel de snelste manier om isolatieglas te slopen.

Maar wat wil je zelf? De zonwering binnen heeft de verhuurder weinig mee te maken. Je kan denken aan horizontale jaloeziën of verticale lamellen. Je kan ook van die stoffen schuifpanelen gebruiken (Ikea).

Geld kost het sowieso, maar de wereld hoeft het ook niet te kosten. Hoe lang wil je er blijven?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
Er bestaan folies die je tegen het raam kan kleven.
http://www.reprosol.be/gl...de-raamfolie-spiegelfolie

Geen idee over de prijs eigenlijk.

https://fgheysels.github.io/

• Dartillus
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:51:
Maar wat wil je zelf? De zonwering binnen heeft de verhuurder weinig mee te maken. Je kan denken aan horizontale jaloeziën of verticale lamellen. Je kan ook van die stoffen schuifpanelen gebruiken (Ikea).

Geld kost het sowieso, maar de wereld hoeft het ook niet te kosten. Hoe lang wil je er blijven?
Klopt, zonwering binnen heeft de verhuurder niks mee te maken, maar dit probleem is er dus omdat er geen externe zonwering is. Hoe lang ik er wil blijven hangt van een aantal factoren af, waar dit er dus eentje van is. Voor de mensen die voorstellen iets op mijn ruiten te plakken, dit heeft de verhuurder een paar maanden geleden gemailed naar alle huurders:
Het valt ons op dat er enkele appartementen zijn die de ramen hebben afgeplakt met papier, karton of vuilniszakken. Graag willen jullie verzoeken om met spoed deze foutieve raambekleding te verwijderen.

Het gaat er ons in deze om dat bij het afplakken van de ramen met papier, karton of plastic de ruit kan scheuren. Dat noemen ze een thermische breuk.

Indien de ruit scheurt door een thermische breuk valt dit niet onder de verantwoordelijkheid van ons als verhuurder of onder de opstal of glasverzekering.

De kosten voor het vervangen van een ruit door een thermische breuk zullen op de bewoner in kwestie worden verhaald.
Ik heb overigens niet veel geld hiervoor. Het gaat om een raamwand van 7m breed en 2m hoog.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:39

CeesKees

I rest my Kees

Is folie vanaf de buitenkant aanbrengen geen optie?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Dartillus
CeesKees schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:21:
Is folie vanaf de buitenkant aanbrengen geen optie?
Vergeten te melden, ik zit op de 2e verdieping.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
De folies waar ik het over had, worden volgens mij aan de buitenkant aangebracht en zijn daar voor gemaakt. Die zullen dus geen thermische breuk veroorzaken.
In principe kan je ook een thermische breuk krijgen door bv gordijnen half voor het raam te schuiven, of een meubelstuk te dicht bij een raam plaatsen.

Als je het niet zelf kan doen, zal dat natuurlijk wel meer centen kosten ...

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1